.
.
.
.
.
.Trio Boboiboy langsung bercantum menjadi Boboiboy original. "Ssst... panas..."
"Aneh betul, macam tak percaya aja, kamu yang musnahkan rumah Roktaroka, serangan semuanya hampa aja."
"Hah! Hampa kau kate!?"
"[Boboiboy Api!]
"Hah! Ini budak yang aku nampak tu!"
"Sabar Boboiboy!" Ujar ochobot.
"Haduh, ape lagi lah yang die buat ni." Gumam Y/n.
"[Jage lah kau!]"
"Hahahaha! Serang lah Roktaroka kalau berani!"
"[Serangan bebola api! Ambil ni! Ambil ni! Ambil ni!]" B.Api menyerang nya dengan bola-bola api nya dari atas.
"ತ_ತ💧" -Y/n.
Tapi... setelah B.Api mendarat dan berubah menjadi Boboiboy original....
"Uuu~ selesa nya sauna ni~"
"Hah? Tak berkesan!?"
"MEMANG LAH TAK BERKESAN! API LAWAN API!!" Bentak duo Y.
"MANE LAH BERKESAN MACAM TU KALAU KAU LAWAN DENGAN KUASA API! TAK NYAMBUNG LAH JADINYA!!" Yah, dibentak sama istri. ಥ‿ಥ
"Erk!"
"Lain kali, pikir dahulu sebelum buat!" Omel ochobot.
"Heh! Dah terlambat nak pikir! Patutnya kau pikir, sebelum hancurkan rumah Roktaroka!" Roktaroka ingin meninju Boboiboy tapi...
Byuurr!
"Hah!"
Tes
"Errr... hehehehe..."
"Siapa yang simbah air kat Roktaroka!?"
Pelaku yang menyiram Roktaroka tadi langsung lari. "Huhuhuhuhu... Bukan Gopal Roka!"
"Wuaaaaaaargh!"
"Hahahaha! Serang budak Boboiboy jahat tu Roktaroka!"
"Jangan! Boboiboy tak berniat nak sakiti kau! Die tak sengaja hancurkan rumah kau!" -Yaya.
"Dimohon untuk makhluk batu api sekalian untuk tenang sebelum air dalam ember ini saya siram." -Y/n.
(Author: (눈‸눈) *bombastic side eyes
Y/n: apa lu natap-natap gw? Gak senang?
Author: naskah lu gak ada ogeb!
Y/n: oh ya kah? Hehehehe... (人 •͈ᴗ•͈))"Oh, tak sengaja kah cik adik?"
"Haih... cobalah bawa betenang, bawa-bawa berbincang." Ujar tok aba.
"Oh, bawa berbincang. Haa, boleh-boleh! Boleh jalan! KALAU BUDAK NI HANCURKAN RUMAH ROKTAROKA, ROKTAROKA AKAN HANCURKAN RUMAH NI PULAK!" Bentak Roktaroka marah sambil menunjuk ke arah Boboiboy.
"Ape!?"
"Sahabat, tunjukkan Roktaroka dimana rumah budak ni!" Seru Roktaroka.
"Hah! Ba-baik! Ikut aku!" Seru Adu Du lalu pergi dan disusul oleh Probe dan Roktaroka.
"Oi oi! Itu rumah aku! Bukan rumah cucu aku!"
"Hmm, same lah tuh." Ujar ochobot dan Y/n dengan tatapan datar.
"Roktaroka akan kembali selepas hancurkan rumah kau!"
"Kite kena cari jalan lain untuk kalahkan die! Kalau tak habislah rumah tok aba nanti!" Seru Boboiboy.
KAMU SEDANG MEMBACA
You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]
Adventurekamu adalah sahabat pena dari Boboiboy dan di book ini ada sebuah rahasia kalian sebagai vampir yang tidak diketahui oleh siapapun. Apakah yakin? Baca book ini jika kalian ingin tau! Boboiboy hanya milik Monsta, author hanya ingin meminjam karakter...