"Oooh... macam tu... okelah makasih ya saran nya, Y/n!
"Ya..."
.
.
.
.
.
.
."Eh? Y/n? Macam mane kau boleh tak pingsan tadi? Sedap sangat ke biskuit tu?" Bisik Boboiboy ke Y/n.
"Hmm...aku rase biasa-biasa je, cuman sedikit kurang pas..." Jawab Y/n.
"O-oh... macam tu..."
Y/n langsung memakan permen yang di berikan oleh Boboiboy, rasanya manis, manis kayak para readers ku 😗
Di kapal angkasa adu du...
"Ish! Bile kau nak kesan lokasi power sphera nih, hah!?"
"Maaf incik bos, aku perlukan masa untuk mengesan nya..." Kata komputer.
"Banyak lah kau lebih banyak masa!"
"Aik? Kenapa incik bos marah-marah nih?" Tanya probe.
"Si komputer ni lah! Lambat nak kesan power sphera!" Kata adu du.
"Oooh, haih... jangan risau lah incik bos, bago go kan ade..." Kata probe sambil menekan remote nya.
"Haaa...apa kabar abang-abang akak-akak semua...kite berjumpa lagi...di bago go shop! Haa! Hari ini saye ade promosi khas untuk abang-abang akak-akak semua..." Jelas bago go.
"Hah? Promosi khas?" Tanya adu du.
"Nak tau promosi ape? Heee... mesti lah nak kan? kan? Haaa... inilah die promosi alat pengesan power sphera bago go! Atau lebih dikenal sebagai...posferon go bago go x9 go!" Jelas bago go yang sedang promosi.
"Huuuuu! Hebatnya!" Girang probe.
"Haa... telepon sekarang bang! Dan dapatkan segera, dengan harga.... percuma je bang!"
"Percuma! Biar betul!" Kaget adu du dan probe.
"Betul bang... memang percuma bang...ha! Tapi percuma kalau Abang telpon sekarang bang! Haa... cepat-cepat telepon bang! Hah! Nak percuma ke nak nih?"
"Wuih! Cepatlah incik bos!"
"Ha...iye iye! Err...saye order satu ye? Haa! Oke-oke! Terimakasih!" Kata adu du yang sedang menelpon bago go.
"Oke probe! Aku dah order!" Kata adu du.
"Oooh dah order ye? Haa... tahniah bang! Abang telah menjadi pemilik resmi, posferon go! Haa... sekarang nih, Abang hanya perlu beli baterai khas, untuk posferon go nih bang..." Kata bago go.
"Baterai khas!?"
"Ye! Baterai khas bago go! Dengan harga...80 juta 80 sen sebiji aje bang!"
Prang!
Ada yang retak...tapi bukan kaca tapi suaranya kaca 😌
"Erk!" Adu du langsung pingsan setelah mendengar harganya.
Beberapa menit kemudian...
Adu du sadar dari pingsan dan terkejut karena sudah berada di planet gurunda.
"Hah!? Kat mane kite sekarang nih!?" kaget adu du.
"Haih...kite ikut lokasi power sphera tu lah!" Jawab probe.
"Bile masa kau beli baterai khas tu hah!?"
"Oh! Err... yang tu... eeeeeeh... hehehehe..."
Flash back on...
"Bila incik bos pingsan, aku guna lah kard kredit incik bos!"
Flash back off...
Krang!
KAMU SEDANG MEMBACA
You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]
Adventurekamu adalah sahabat pena dari Boboiboy dan di book ini ada sebuah rahasia kalian sebagai vampir yang tidak diketahui oleh siapapun. Apakah yakin? Baca book ini jika kalian ingin tau! Boboiboy hanya milik Monsta, author hanya ingin meminjam karakter...