Recap & Q&A

83 15 25
                                    


Ficle ilgili anlamadığınız bir şey yoksa ve yazımdaki detayları incelemek istemiyorsanız bu bölümü geçebilirsiniz <3


Finale yaklaşmışken çoğu kişinin çoğu detayı unuttuğunu ya da direkt anlamadığını fark ettiğimden böyle bir bölüm ekleyeyim dedim ve edebiyatçılığım kendini belli etti, uzattım da uzattım

Ficte olan bazı konsept ve detayları anlattım ve çok takıldığınız kısımlara açıklık getirmeye çalıştım bu bölümde, belki çok soru gelen şeyler olursa günceller ve onları da eklerim


Mark'ın konuşamaması

Mark sağır değil, sadece konuşamıyor. İlk geldiğinde Haechan fark edip söylemişti bunu. Bu yüzden onunla direkt konuşuyorlar ama Mark ya yazarak ya da işaret diliyle cevap veriyor. Hastalığını direkt isimlendirmemeyi seçtim ama kendim yazarken birkaç hastalığı birden ele aldım. İki sebebi var: 1- anlatımın ortasında bir hastalığı açıklamam uygun olmuyordu, 2- hastalığı yanlış gösterme ihtimalim %99 olduğundan açık bırakıp buna fırsat vermemek daha mantıklı geldi.

Ayrıca işaret dillerinin ülkeden ülkeye değiştiğini biliyorum ama görmezden geldim çünkü hiç işime gelmedi, üzgünüm sdnfakjsfgkjdf


Anlatıcı

Fic üçüncü kişi anlatımından, bilgileri direkt sunan bir türde değil. Haechan'ın anlatımından, hatta direkt Haechan'ın düşüncelerinden dinliyoruz olayları, bu da çok fazla şeye fırsat verip çok fazla şeyi engelliyor. Çoğu şeyi Haechan düşünmeyeceğinden anlatamıyorum ya da muhakkak anlatmam gerekiyorsa Haechan'ı bunları kafasından geçirtecek bir duruma sokmam gerekiyor. Ama aynı zamanda sırf Haechan algılayamadığı için yeri gelinceye kadar saklayabildiğim detaylar da var, bu yüzden işime de yarıyor.

Ayrıca kendisi güvenilir bir anlatıcı değil, bu yüzden çoğu şeyi yanlış ya da işine geldiği gibi anlayabiliyor, abartabiliyor ya da gerektiğinden daha az önemli gibi gösterebiliyor. Buna örnek olarak ilk bölümlerde Renjun ile konuşmalarını hatırlayabiliriz. Renjun onu düşündüğünden Jaemin'e kızdığını düşünüp kendi kendine mutlu oluyor çünkü Renjun'den hoşlanıyor ve her dediğini kendine yorma çabasında ama Renjun'in öyle bir düşüncesi yok, sadece Jaemin'i özlüyor ama direkt itiraf etmektense özledim demek yerine özledik demeyi kendine daha çok yedirebiliyor.

Bir de aşırı dikkatle incelenince görülebilecek detaylar var anlatımla ilgili. 3 anlatıcı gördük ve üçünü birbirleriyle karşılaştırınca kişilikleri ve yaşamları çok güzel anlaşılıyor. Haechan sorunlu bir ailede büyüdüğünden ötürü her yüz ifadesini izleyip analiz etme huyu var, bu yüzden onun anlattığı bölümlerde neredeyse her karakterin duygu durumunu Haechan onları analiz ettiğinden dolayı görebiliyoruz. 'Mark yüzünü memnuniyetsizlikle buruşturdu, belli ki hoşuna gitmemişti' gibi cümleler çok var.

Ama Mark'ın anlatımına geçtiğimizde bu anlatım ortadan kalkıyor ve diğer karakterlerin duygularını göremiyoruz. Bunun yerine sürekli bir monolog içine giriyoruz çünkü Mark konuşamıyor, bu yüzden düşünceleri hep karşısındaki kişiyle konuşuyor gibi ama dışarıya sadece bir kısmı aktarılıyor. Muhtemelen hayatının çoğunu engeliyle geçirdikten sonra aklının bu şekilde evrildiğini görebiliyoruz.

Renjun'e geçtiğimizde olay çok farklı bir hal alıyor çünkü Renjun diğer ikisi gibi bir sıkıntı içinde değil, bu yüzden olayları direkt olarak anlatıyor. Sadece olanları ve düşüncelerini aktarıyor ve direkt sadede geliyor, kişiliği de böyle zaten. Anlatımı en objektif olan anlatıcımız.

dudaklarından dökülmeyecek kelimeler ve bir avuç papatya | markhyuckHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin