Yüzbaşının vedası
Üzerindeki üniforma olmadan çıkmıştı evinden.Anahtarı avcunda saklayıp valizini arabaya yerleştirdi.Ülkesine,doğup büyüdüğü eve veda ediyordu.Üzgün olmaması ona da garip gelmişti.
Neye üzülsün?Bir kere olsun saçlarını okşamayan annesine mi?Ya da hayatlarını mahveden babasına mı?Tecavüzden doğmak onun suçu değildi.Bunu Aleksandr öğretmişti ona.
"İstifa mı?! SEN ÇILDIRDIN MI?!"
General,kağıtı yırtıp Hans'ın kafasından yere dökmüştü.Tamam zor olacaktı ama ilk baştan böyle olacağını tahmin etmemişti.
"Kesin kararım."
"Psikolojin mi bozuldu?Tedavi görebilirsin!Çekip gitmek ne demek!?"
"On iki senedir orduda çalışıyorum Komutanım.Dinlenmek istiyorum.Kalbim çok yoruldu."
"İzin iste verelim!Temelli gitmek ne demek?!Saçmalama Yüzbaşı!"
Hans hazırlığını yapmıştı.Daha adama başka ülkeye taşındığını söylememişti.Generalın önüne bir kağıt daha çıkartıp koymuştu.
Adam okuduğu her satırda yutkundu.Hans başka ülkeye taşınmadan önce kendisini garanti altına almıştı.
"Po-Polonyaya mı taşınıyorsun?Hans seni kurşuna dizmemem için bana tek sebep söyle!"
"Aşk."
Bu sebep yeterdi her şeyi anlatmaya.Ülkesini geride bırakmanın,üzerindeki üniformayı çıkarmanın tek sebebi aşktı.Aşk için kendisinden vazgeçmiyordu,aşk için yeni hayaller kuruyordu.
"Kıdemli Yüzbaşının bir kahpe için üniformasından vazgeçmesi...Çok yazık."
"General,asıl kahpelik makam için kendi dostunu satmaktı.Yoksa o koltuğa nasıl oturacaktınız?"
Zamanın da herkesin güvendiği adamın bir gün aşk uğruna onlara sırtını döneceği kimin aklına gelirdi?
Yüzbaşı Hans kendi mal varlığını devletine bağışlamıştı.Bu yüzden rahat şekilde ülkesinden ayrılıyordu.Korkusu,endişesi yoktu.Son vazifesini yerine getirip öyle gidiyordu.
"Komutanım,gerçekten gidiyor musunuz?"
"Gidiyorum asker."
"Yeni savaş başlayacak.Siz olmadan nasıl hareket ederiz?"
"Ben olmasam bile başka biri olacak.Bu ülkenin binlerce komutanı var.Sizden istenilen,emirlere uymak ve hayatta kalmak.Anlaşıldı mı asker?"
"Anlaşıldı Komutanım!"
Son kez karargaha bakıp gülümsedi.Askerleri ona veda etmek için dışarı çıkmıştı.Herkes komutanına selam durup ona veda etmişti.Bu çocukların uzun süre hayatta kalması için dua edecekti Hans.
Yüzbaşım💞Her şey için teşekkür ederiz🙏Arkadaşlar,yorumlar neden bu kadar az😭
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESİR
Historical FictionII Dünya savaşı... Esir düşen Üsteğmen ve onu konuşturmaya çalışan Yüzbaşının hikayesi. Dikkat:Şiddet,küfür içerir.