† Chapter 12

52 2 2
                                    


"Kom ik breng je wel naar huis." Ik pak Louis zijn hand vast en sta op uit de bank. "Okay." Hij laat mijn hand los, en loopt naar Maaike en Delana om ze nog een knuffel te geven. Als hij bij Lida staat stopt hij nog even. "Bye knuffeldoekje, bodyguard, die-hard fan, zeemeermin, oftewel, doei Lida." Meteen daarna geeft hij haar een lange knuffel en loopt mijn kant weer op. "Zo, I'm ready to go." Ik pak zijn hand weer vast. "Ik ook." Beiden zeggen we nog even een "Bye" tegen de rest en verlaten het huis.

"Je vrienden lijken me erg aardig." Zegt Louis opeens als we samen over straat lopen. "Zijn ze ook." Ik kijk even omhoog en dan pas merk ik hoe helder de lucht is. "Gelukkig is het bijna zomervakantie." Zeg ik om onze stilte te verbreken. "Godzijdank, ik ben wel toe aan vakantie." "Me too."

"Daar is mijn huis." Louis wijst naar een huis midden in de wijk. Ik merk meteen dat hij wat sneller begint te lopen waardoor ik begin te lachen. "Je huis gemist schat?" Lachend kijk ik hem aan. "Sorry, maar dat gaat automatisch." Hij lacht zachtjes, en begint rustiger te lopen. Niet dat het veel uitmaak we zijn nu toch al bij zijn huis.

Hij haalt de sleutels uit zijn zak en opent de deur. "Mama! Ben thuis!" "Okay!" Hoor ik een vrouwenstem terug roepen. "Kom maar binnen." Zegt Louis mijn richting op. Beide doen we onze schoenen uit. "Wie is dat?" Ik schrik op als ik een klein meisje naar me zie kijken. "Dat is m'n zusje, Noa." Zegt Louis mijn kant op. Ik geef haar een handje. "Ik ben Deef." Zeg ik vriendelijk terug. "Ben jij Louis zijn vriendje?" Nieuwsgierig kijkt ze mijn kant op waardoor ik zachtjes lach. "Noa nu is het wel genoeg." Louis duwt mij de woonkamer in, waar een vrouw staat te poetsen. Naja die vrouw is dus Louis zijn moeder, denk ik dan. "Oh, hallo." Zegt ze als ze mij ziet binnenkomen. Ze steekt haar hand uit, waardoor ik eraan schudt. "Ik ben Deef aangenaam." Zeg ik op een beleefde toon. "Aangenaam Deef, ik ben Louis zijn moeder, wil je wat drinken ofzo?" "Mam, ik neem Deef mee naar m'n kamer." "Oh maar hij kan toch best even iets drinken." "Nee dat kan hij niet." Zegt Louis arrogant terug terwijl hij mij meetrekt naar zijn kamer.

Als ik zijn kamer binnenkom is het niet heel erg netjes. Ook niet rommelig ofzo, want naja ik weet zeker dat mijn kamer 10x erger is als die van Louis.

Louis laat zichzelf hard op het bed vallen, waarna hij op de plek naast hem tikt als teken dat ik naast hem moet zitten. Rustig ga ik zitten en kijk hem aan. Zijn ogen zijn zo mooi en helder groen, je kan er zo makkelijk in verdrinken. Ik druk mijn lippen even op die van hem en geef hem kleine kusjes. Heel mijn buik tintelt ervan.

Beide schrikken we als de door hard wordt opengedaan. "Waarom geven jullie elkaar kusjes?" Is het eerste wat Noa zegt als ze ons ziet. "Noa rot nou eens godverdomme op." Zegt Louis boos haar kant op. "Vinden jullie elkaar lief?" Nieuwsgierig kijkt ze onze kant op. Ik verberg m'n gezicht in m'n armen en begin zachtjes te lachen. Louis staat op van het bed, duwt Noa een beetje naar achter en gooit daarna de deur dicht en doet hem op slot. "Zo zijn we daar ook weer vanaf."

Hij loopt weer mijn richting op, en gaat naast me zitten. Onze stilte wordt verbroken door mijn telefoon die hard begint te trillen. Ik haal m'n telefoon uit m'n zak en zie dat ik gebeld wordt. Mama. Met een diepe zucht neem ik op. "Ja?" "Deef kom alsjeblieft terug naar huis." Ik hoor hoe hard ze snikt aan de andere kant van de lijn. Aansteller. "Ik mis je." Zegt ze er nog achteraan. "Okay okay ik kom naar huis, tot zo." Zonder haar antwoord af te wachten zet ik m'n telefoon weer uit. "Ik moet gaan." Fluister ik naar Louis. "Ik bel je nog wel ofzo." Antwoord hij voordat hij zijn lippen op die van mij drukt. Ik geef hem nog een snel kusje op zijn lippen maar sta daarna op uit zijn bed.

Als we beneden komen, staat Noa al te wachten. "Ga je al weg?" Vraag ze met een verdrietige toon. "Ja, sorry." Snel doe ik mijn schoenen weer aan. "Doei Deef!" Noa zwaait mijn kant op. "Doei Noa!" Ik zwaai even terug. Louis gaat overdreven door Noa haar haren. Als er allemaal haar voor haar ogen zit, geeft hij me nog snel een kus. "Doei Deef." Zegt hij, en laat Noa haar haren weer los. "Doegg." Zeg ik nog snel voor ik de deur achter me dicht doe.

Eigenlijk moet ik naar huis, maarja daar heb ik geen zin in om eerlijk te zijn. Ik pak m'n telefoon en tik Eliza haar nummer in.

Lizzy❤: "Deeeef! Heey!"
Ik: "Yooo Liz! Dus, wat ben je aan het doen?"
Lizzy❤: "Beetje muziek luisteren en tijdschriften lezen, hoezo?"
Ik: "Ik verveel me, zin om af te spreken?"
Lizzy❤: "Sure."
Ik: "Zie ik je dan zo bij bruggetje? Youknow."
Eliza: "Ja I know, en is goed, tot straks Deefie!"
Deef: "Tot zo Elizaatje."

Ik beëindig ons gesprek en loop naar het bruggetje. Gelukkig woont Eliza daar dicht bij, dus ze is waarschijnlijk toch sneller als mij.

Als ik weer denk aan Noa, begin ik te lachen. Ze is echt schattig. Ze lijkt niet heel erg op Louis. Qua uiterlijk dan. Misschien hebben ze beide andere vader? Kan.. Er woont ook geen man ofzo in het huis naast Louis dan. Nouja het zijn mijn zaken niet.

Als ik bij het bruggetje aankom zie ik Eliza al staan. Als ik naar haar toe loop, geef ik haar meteen een knuffel. "Wow, waar ben jij geweest? Je ziet er zo vrolijk uit." Mijn wangen beginnen te gloeien, en waarschijnlijk zie ik er nu uit als een tomaat. "Ocharme je krijgt er helemaal rode wangetjes van." Ze knijpt een keer in m'n wang, waardoor ik haar hand zachtjes wegsla. "Van Louis." "Oehh." Grijnzend kijkt ze mijn kant op. "Ga verder!" Zegt daarna op een enthousiaste toon. "We gingen samen naar m'n vrienden, youknow Dylan, Diaz, Sem, Jaydon en de andere gasten." "Uhu." Ze kijkt nieuwsgierig mijn kant op. "Daarna gingen we naar zijn huis, en hij heeft zo'n zusje, Noa heet ze. En ze is wel schattig, alleen ze betrapte ons." "Wow, betrapte jullie? Toen jullie seks hadden?" "Nee nee nee, geen seks, nee gewoon zoenen." "Oh okay doe rustig, had gekund toch." Ze haalt haar schouders op. "Neah, zo ben ik niet." Ze geeft me een 'Denk je het zelf' blik. "Ja wat?" Vraag ik geërgerd terug. "Niets hoor." Antwoord ze simpel. "Alleen je wilt hem wel neuken." Voegt ze er nog aan toe. "Ja met zijn moeder beneden en zijn zusje die elk moment binnen kan lopen, tuurlijk." "Maar je wilt het wel." "Misschien." "Ja dus." Zegt ze op een nog simpelere manier als net. "Als ik seks wil, wil ik goede seks, en niet als ik bezopen ben of als we moeten letten of er iemand aankomt ofzo." Antwoord ik serieus. "Ja dan zorg je daar toch voor." "Jaja jij hebt makkelijk praten, en sowieso, misschien is hij wel super gelovig en wilt hij geen seks voor het huwelijk." Eliza begint gelijk te lachen. "Deef je moet jezelf bezig horen, het lijkt net alsof je aan niets anders meer denkt." Ik zucht hard en besluit niet te antwoorden. "Wacht, denk je echt een hele dag aan seks met hem." "Nee niet aan seks met hem, maar ik denk een hele dag aan hem. Gewoon hem. Gewoon aan Louis. Hij gaat gewoon niet weg, ik denk aan niets anders meer."

§Melissa❤

_________________

Deef in DronkenlandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu