† Chapter 14

36 2 0
                                    

Ik schrik op als ik mijn wekker hoor. Godverdomme kut wekker. Ik pak mijn telefoon en zet m'n wekker uit. Als ik opsta uit m'n bed zie ik m'n shirt nog in het bed liggen. Even ruik ik eraan. Maar spijtig genoeg is de geur van Louis weg.

Uit m'n kast pak ik een zwarte broek met wit shirt en kleed me om. Ik haat school. Als ik omgekleed ben sta ik voor de spiegel en ga een keer door m'n haren. Ik pak de pot met gel en ga er opnieuw door tot het in vorm zit. "Zo knapperd, klaar voor school?" Ik kijk mezelf aan in de spiegel. "Nee." fluister ik zachtjes tegen mezelf. Ik pak m'n tas en loop naar beneden. Zou ik ontbijten? Neah.

"Doei mam!" Roep ik nog, maar snel daarna sluit ik de deur achter me. Als ik op m'n horloge kijk zie ik dat het al 8:15 is. Fuck, ik kom sowieso te laat. Achja boeien. Ik besluit maar lopend te gaan. Met de fiets heeft geen nut. Ik kom sowieso toch te laat.

"Deef! Deef! Wacht!" Als ik me omdraai zie ik Diaz mijn kant op lopen. "Ook te laat?" Vraag ik lacherig. "Zie ik eruit alsof mij dat iets boeit?" Hij trekt een heel serieus gezicht. "Nope." "Maar eh, ik ken zo'n gast he." Hij kijkt even om zich heen. "Ja, ik ken zoveel gasten, dus?" "Niet zoals hem, hij dealt en ik dacht misschien.." "Oh, wie is het?" "Zo'n gast die Stefan heet." "Oh die ken ik niet." "Maar ik wel, dus moet ik z'n nummer geven?" Even denk ik na, want naja ik aan drugs zie ik wel gebeuren ookal wil ik dat niet altijd. Sowieso wil Eliza het wel weten. "Ja is goed geef maar." Ik haal m'n telefoon uit m'n zak en geef hem aan hem. Snel tikt hij het nummer in en geeft mijn telefoon weer terug. "Thanks." "No problemo dude." Hij klopt een paar keer op m'n schouder. "Maar misschien kunnen we nu beter opschieten want anders missen we het hele uur nog." Zegt hij opeens gespannen. Lachend kijk ik hem aan. "Watje." Ik duw een keer tegen hem aan, en samen lopen we verder.

Als we op school aankomen rennen we beide naar onze kluisjes. "Hoelang hebben we nog?" "Nog precies 8 minuten." Zeg ik als ik op de klok kijk. Beide proppen we onze spullen in ons kluisje en lopen zo snel mogelijk naar het lokaal.

Als we voor het lokaal van economie staan kloppen we een paar keer en doen de deur open. "We zijn wat later, sorry." Zeg ik gelijk als ik onze docent aankijk. "Jep we hadden vertraging." Zegt Diaz erachteraan. "Wat later? Je bedoelt dat je een heel uur gemist hebt?!" De docent kijkt ons beide boos aan. "Nee nee, de bel gaat over 2 minuten ongeveer dus we hebben toch iets van uw les gezien." Arrogant kijk ik zijn kant op. "Ik schijf jullie toch op als spijbelen." Zegt de docent zo simpel mogelijk. "Dat mag u niet doen, dat is liegen namelijk." Ik zie zijn gezicht veranderen. "Ja okay, voor deze keer zie ik het door de vingers, maar laat het niet nog een keer gebeuren." Precies hetzelfde moment gaat de bel. "Het gebeurt niet nog eens!" Zeg ik nog even voordat ik zijn lokaal uitloop. "Dat was chill uurtje." Ik tik Diaz even aan. "Zeker weten." Antwoord hij terug.

De rest van de uren vliegen voorbij. Sowieso is mijn gedachte maar bij 1 ding. Wat Eliza van plan is. Ik denk echt al de hele dag na wat het kan zijn.

Voor de zoveelste keer kijk ik op de klok. 13:48. Ik moet het lokaal nu echt uit.. Anders kom ik te laat voor Eliza. Ik steek m'n hand op. "Ja? Deef?" "Mag ik misschien even naar de wc?" Onze docent zucht even heel hard, maar begint daarna toch te knikken. "Ja ja okay is goed." Ik sta op, en als ze even niet kijkt, neem ik m'n tas snel mee. Als ik de deur van het lokaal dicht doe zucht ik even uit opluchting. Nu snel naar Eliza.

Fuck ik ben niet met de fiets dus moet ik wel lopend. Ik loop zo snel als ik kan de school uit richting het bruggetje waar we hadden afgesproken. Gelukkig is die niet ver weg van hier.

Als ik bij het bruggetje kom, zie ik Eliza al staan. "Waarom zo laat?! Naja laat maar zitten, kom snel mee!" Ze trekt mij achterop bij haar op de fiets. "Ehm Liz? Was het niet makkelijker geweest als ik ging fietsen?" Vraag ik half lacherig. "Jij weet niet waar we heen gaan." Zegt ze op een speelse manier. "Waar gaan we heen dan?" "Zie je zo wel."

Dit haat ik echt. Ik haat verrassingen. Ik wil gewoon weten waar we heen gaan verdomme. "Liz? Vertel me nou eens waar we heen gaan." "Daar is het." Ze wijst richting een school een eindje verder op. "Ik heb gespijbeld om naar een andere school te gaan? Serieus?" "Niet zomaar een school, Louis zijn school." Zegt ze met een grijns op haar gezicht.

Als we voor de school staan, dumpt Eliza haar fiets ergens achter de bosjes neer en trekt mij mee. "Je gaat toch niet zeggen dat we-" "We gaan Louis bespioneren." Zegt ze met een grijns. "Jij bent echt erg hea Liz." Ze lacht even duiveltjes. "Ik ben goed, weet ik toch." Zegt ze op een arrogante maar toch grappige manier. "Ja okay das waar." Ze pakt m'n arm vast en trekt me mee hun schoolplein op. "Wtf doe je nou?!" "Wacht gewoon af!" Ze trekt me mee achter een paar bosjes waar we allebei op de grond gaan zitten. "Nu maar wachten." Zegt ze gewoontjes. "Ik voel me echt een stalker." Zeg ik serieus. "Ben je zonder mij ook wel hoor schat." Ze kijkt even tussen de bosjes. Ik geef haar een zachte stoot. "Daar is hij!" Ze tikt mij aan en wijst richting een jongen. Snel ga ik recht zitten en kijk nieuwsgierig. "Liz fuck you dat is hem niet!" Meteen begint ze te lachen. "Je had je gezicht moeten!" Ze doet een poging mij na te doen, waardoor ik ook zachtjes begin te lachen.

Opnieuw kijk ik tussen de bosjes en meteen vallen mijn ogen op een jongen die bij een paar meiden staan. Dat is hem. Dat is Louis. Meteen tik ik Eliza aan. "Dat is hem." Ik wijs zijn richting op. "Aawh ja inderdaad!" Hij geeft nog wat meiden een knuffel en loopt met een meisje mee. Ze lopen heel dicht tegen elkaar aan. Ze knuffelen half. Hij zal toch geen vriendin hebben? Nee nee, hij is gay, dat zij hij zelf. "Deef? Ik wist niet dat hij een... Ehm.. Vriendin had..?" "Heeft hij niet." "Wie is die bitch dan?" Ik hoor in Eliza haar stem dat ze geërgerd klinkt. "Weet ik niet..."

Melissa❤

_____________

Deef in DronkenlandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu