† Chapter 15

46 3 1
                                    

"Wie denkt die chick wel niet wie ze is?! Louis is jou boy." Eliza kijkt geërgerd hun kant op. "Ehm, Liz dat is hij niet he, dat je het weet." "Nog niet nee, NOG." Ik zucht eens diep. "Ja ik ben hier klaar mee." Eliza staat boos op. "Liz blijf godverdomme hier." Ik pak Eliza vast, maar ze trekt zich al snel weer los en loopt richting Louis en dat meisje. "Fuck Eliza.." Zeg ik zacht in mezelf. Eigenwijs staat ze voor Louis en dat meisje. Maar na een paar seconde verandert haar blik. Ze ziet er.. Hm opgelucht? Uit. Ze wenkt het meisje mee met haar, waardoor Louis alleen blijft staan.

Na een paar minuten loopt het meisje terug richting Louis en komt Eliza mijn kant weer opgelopen. "Wat deed je daar nou?!" Vraag ik redelijk boos. "Deef we gaan hier weg." "Maar-" "Geen ge-maar, meekomen." Ze trekt me mee aan m'n kleren.

Ze pakt haar fiets uit de bosjes. "Nou kijk." Begint ze. "Dat meisje, dat is Melissa." "Is zij Louis zijn vriendin?" Vraag ik nieuwsgierig. "Deef even mondje dicht, ik ga het uitleggen." Ze glimlacht mijn kant op. "Okay okay, vertel maar." Samen met haar fiets lopen we zo ver mogelijk weg van Louis zijn school. Ik hoop niet dat hij mij gezien heeft. "Okay, nou Melissa is Louis zijn beste vriendin. Want je had gelijk, Louis is namelijk gay." Ik knik een keer. "Uhu, en wat nog meer." "Shhht gewoon, en Louis heeft het heel vaak over je enzo." Een glimlach verschijnt op m'n gezicht. Hij praat over mij. Hij praat gewoon vaak over mij. "Haal die enge lach van je gezicht, ik word er bang van." Eliza kijkt me lachend aan. "En dat is het?" "Jep, Oh en ik heb d'r nummer, maar die krijg jij lekker niet." Ze steekt haar tong uit. "Pff, maar eh, ik heb wel nog een nummer voor jou." Ik pak haar telefoon uit haar kontzak. "Hé! Van m'n kont afblijven jij." Ze geeft een zachte duw, waardoor ik zachtjes lach. Snel zet ik Stefan zijn nummer in haar telefoon. "Zo, zeg maar eens hoi ofzo tegen hem. En voor als je het wilt weten, ik ken hem door Diaz." Ik geef haar telefoon terug en kijk haar met een glimlach aan. "Okay? Thanks denk ik?"

Ik wrijf een keer door haar heen. "Blijf nou eens van me af." Eliza slaat mijn handen weg. "Je haar is zacht." Zeg ik zachtjes. "I know." Grijnzend kijkt ze me aan, waardoor ik moet lachen. "Maar Deef ik moet gaan, heb nog iets te doen soort afspraak iets ding, vanavond afspreken ofzo?" Vraagt ze lief. "Ehm, sure, zeg maar hoelaat." "Zal ik doen." Ze knipoogt nog even voor ze me een knuffel geeft. "Doeg." "Bye!" Ze zwaait nog even maar loopt dan weg.

Opnieuw zucht ik in mezelf. Wat moet ik nog gaan doen vandaag? Ik pak m'n mobiel uit m'n zak en stuur een berichtje naar Dylan.

"Yoo gast, kan k by jou chillen ofz?"

Een paar seconde later krijg ik al een berichtje terug van Dylan.

"Suure, k ben toch Home alone :)"

Ik doe m'n telefoon weer in m'n zak en loop richting Dylan zijn huis. Best handig dat hij hier dichtbij woont. M'n gedachten gaan naar Eliza, wat voor 'afspraak ding' zou ze hebben? Hm.. Ik hoop dat het niets fouts is ofzo. Nouja ik kom er nog wel eens achter.

Ik klop een paar keer aan als ik bij Dylan zijn huis ben. Niet veel later wordt er open gedaan. "Yo dude." Dylan staat voor de deur en laat mij binnen. "So wassup?" Vraagt hij als we binnen zijn. "Nouja ik maak me soort van zorgen om Eliza ofzo." "Zit je nog achter haar aan dan?" "Nee nee nee niet zo, ze zei dat ze een afspraak had maar ze zei niet wat." "Gast, Delana is m'n vriendin en zelfs zij vertelt soms niet waar ze is." "Maar Eliza doet dat normaal wel." "Tijden veranderen." Hij klopt een paar keer op m'n schouder. "Maar wil je wat drinken?" "Neah." Ik ga met m'n handen door m'n haren. "Maak je geen zorgen, ze gaat niets slechts doen hoor." "Ja dat hoop ik ook." Fluister ik tegen mezelf.

Dylan begint te praten over Delana, over hoe lief leuk en hot ze is. Nouja het is wel zo hoor, maar mijn gedachten blijven bij Eliza. Als ze nu maar niets stoms doet..

Ik schrik op uit m'n gedachte als ik m'n broek voel trillen. "Je hebt een berichtje gast." Zegt Dylan die naar m'n zak wijst. "Ja dat merk ik ook wel sukkel." Ik pak m'n telefoon uit m'n zak, waardoor ik opgelucht ademhaal als ik zie dat het Eliza is. "Wie is het?" "Liz." Snel open ik het berichtje.

"Haaaai Deefie, vanavond 23uur afspreken bij park? K moet je iets laten zien *pedoface* en ja, het moet in het donker -_- xx Lizje"

Ik glimlach zachtjes. Maar okay, iets laten zien. Wtf. Eliza, fuck you. Echt waar. Waarom zegt ze niet gewoon wat er is. "Gast serieus, eerst lach je, en nu kijk je fucking chagrijnig, last van stemmingswisselingen ofzo?" Ik sta op om weg te gaan bij Dylan. "Ja ik ben zwanger, en nu moet ik weg, dus Bye." Ik loop zo snel als ik kan het huis uit. Okay, waar zou Eliza zich verbergen?

Als ik weer buiten sta merk ik pas hoe hard het regent. En daarnet scheen de zon nog.. Maar okay, Eliza haar huis. Ik loop zo snel als ik kan richting het huis van Eliza. Nouja ik hoef niet hard te lopen door de regen. Ik bedoel, ik ben straks toch ook klets nat. Maarja, ik moet en zal weten waar Eliza is en wat ze doet. Wat nou als ze in gevaar is ofzo, iemand moet haar toch tegenhouden. Eliza houdt zichzelf niet tegen hoor.

Als ik bij Eliza haar huis kom twijfel ik of ik via haar raam ga, of via de voordeur. Maar ik besluit toch via de voordeur te gaan. Ik klop een paar keer aan. Na een tijdje gaat de deur open en staat Eliza haar moeder mij raar aan te kijken. "Ah, Deef, leuk je te zien.." Zegt ze op een onvriendelijke toon. "Ja insgelijks, is Eliza thuis?" Hoopvol kijk ik haar aan. "Ehm, nee, ze moest weg hoezo?" Shit, niet thuis dus. Nouja had ik kunnen weten. "Oh gewoon." "Hebben jullie weer samen of?" "Nee nee nee, gewoon vrienden." Ik glimlach even vriendelijk. "Oh gelukkig." Zucht haar moeder uit opluchting. "Maar ik ga, ehm doeg." "Doei Deef." Ze sluit snel de deur voor m'n neus dicht. Zij heeft mij echt nooit gemogen. Maarja, nu weet ik nog steeds niet waar Eliza is..

Melissa❤

________________

Deef in DronkenlandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu