† Chapter 19

50 3 0
                                    


Na schooltijd loop ik naar het bruggetje waar Eliza en ik hebben afgesproken. Ofja, na schooltijd, eerder na het nablijven. Ik had Eliza belooft het allemaal uit te leggen, dusja dan doe ik dat ook.

Als ik bij het bruggetje kom staat Eliza al te wachten. "Deef! Hey!" Ze geeft me gelijk een knuffel als ze me ziet. "Allowa's!" "Wow, sinds wanneer ben jij blij na school?" Verbaast kijkt ze me aan, waardoor ik een keer diep zucht. "Niet door school, ik moest 2 uur nablijven." "Ohw, wat had je gedaan dan?" "Eerste uur van school geskipt." "Was je date met Louis zo slaapverwekkend dat je tot heel laat hebt geslapen?" Zachtjes begint ze te lachen. "Nee nee, dat niet, we hadden het juist heel leuk." Een lach verschijnt op m'n gezicht. "Okay stop met die enge lach en vertel wat er is gebeurt!" Ze slaat een keer zacht tegen m'n gezicht. "Okay okay! We lagen tot best wel heel erg laat op het deken ding, waardoor Louis helemaal moe was enzo." Eliza kijkt nieuwsgierig mijn kant op. "Dus toen bracht ik hem naar zijn huis en vroeg hij of ik bij hem wilde slapen-" "Wow wow wow! Jullie hebben samen geslapen?! Hoe was het?!" Grijnzend kijkt ze me aan. "We hebben gewoon geslapen schat." Ik aai een keer over d'r haren heen. "En toen kwam je te laat?" "Nee, wacht nou eens. Toen we wakker werden gingen we samen douchen en we waren allebei vergeten dat we school hadden." Eliza begint gelijk te lachen. "Samen douchen en school vergeten? Echt iets voor jou Deef!" Ze geeft me een stootje. "Wat zijn we weer grappig." Zeg ik op een serieuze toon, maar begin daarna toch te lachen. "Maar samen gedoucht?" Grijnzend kijkt ze me aan. "We hebben niets gedaan!" Ik gooi m'n handen overdreven in de lucht. "Ja maar alsnog, je hebt hem naakt gezien toch? Of hebben jullie met zwembroek aan onder de douche gestaan?" Lachend kijkt ze me aan. "Nee nee dat niet, gewoon naakt enzo." "'Gewoon naakt enzo.'" Doet ze me na. "Niet grappig." Serieus kijk ik haar aan. "Nouja wel klein beetje grappig, je wangen krijgen er wel beetje kleur van weet je." Ze knipoogt mijn kant op. Zachtjes lach ik. "Het is wel leuk dat hij kleiner is dan mij." "Waar is hij kleiner?" Grijnzend kijkt Eliza mijn kant op, waardoor ik haar een duwtje geef. "Nee niet zo kleiner, ik bedoel qua lengte in hoe groot je bent als mens zijnde, snap je?" "Jaja ik snapte het wel, ik wou je gewoon plagen schat."

"Dankje nog voor dat nummer van Stefan." Ze kijkt blij mijn kant op. "Ehm? Stefan? Wie is dat?" Vragend kijk ik haar aan. "Sukkel." Ze slaat een keer tegen m'n hoofd. "Je gaf me toch een nummer ofzo, dat is Stefan en hij is een aardige jongen." Blij kijkt ze mij aan. "Heb je met hem afgesproken?" Nerveus kijk ik haar kant op. "Ja hoezo?" "Waarom spreek je met hem af?! En je zegt het niet eens." Geërgerd kijk ik haar aan. "Ja hallo, wie denk je dat je bent?! M'n moeder?! Nee dus ik maak m'n eigen beslissingen en kan afspreken met wie ik wil. En sowieso, jij gaf zijn nummer aan mij." Ik zucht eens diep. Ze heeft een punt. "Deef serieus, als je zoiets niet wilt, denk dan na voordat je z'n nummer geeft. Ik ben niet je girlfriend-vriendin meer, en verder heb ik geen bodyguard nodig." Zegt ze chagrijnig mijn kant op. "Laat ook maar." Ik draai m'n hoofd om, waarom doen meiden altijd zo moeilijk? Ik wou alleen maar helpen. "Niet zo gaan doen. Weet je wat? Ik laat je wel met rust, ik heb geen zin in iemand die de baas over me wilt spelen." "Dat doe ik godverdomme niet." Boos kijk ik haar aan. "Bye Deef." Zegt ze voordat ze omdraait en wegloopt. "Doei."

Meiden.. Pff, waarom doen ze altijd zo moeilijk? Het ene moment bemoei ik me teveel, het andere moment lijkt het alsof het me niet kan schelen. Ik zeg wel gewoon niets meer.

M'n gedachtes worden verstoord omdat ik tegen iemand aanloop. "Kijk toch uit!" Roept een meisje. Als ik op kijk zie ik Lucy staan. "Sorry hoor." Snauw ik. "Hey." Ze zegt daarna wat vriendelijker. "Hai." Ik merk zelf hoe bot ik klink. Zij kan er niets aan doen, dus ik moet gewoon 'normaal' klinken. "Hoe gaat het?" Vraag ik op een vriendelijke toon. "Ja wel goed hoor, met jou?" Ik haal m'n schouders op. "Wel goed hoor." Lieg ik. "Zin in een ijsje?" Vraagt ze lief. "Ja lekker." Op haar gezicht komt gelijk een grote glimlach. "Kom." Ze pakt m'n arm vast en trekt me mee maar een ijsjeszaak. "Wat is je favoriete smaak qua ijs?" Vraagt ze lief. "Hm citroen." "Oeh lekker, van mij is aardbei."

Ik bestel een ijsje voor ons allebei en betaal ze. Ja ik betaal, niet zij. Dat is gewoon niet netjes. Een meisje laten betalen. Niet dat het een date is ofzo, maar gewoon het is nooit netjes. "Dankje voor het ijsje." Ze kijkt me lief aan en likt een keer aan haar ijsje. Nooit gedacht dat ze zo lief is eigenlijk. Ze ziet er namelijk best stoer uit, maar als je met haar praat klinkt ze juist lief.

Samen gaan we op een bankje in de buurt zitten. Meteen schuift ze dichter mijn kant op, maar ik blijf gewoon zitten. Ookal is Louis niet officieel m'n vriendje, voelt het wel alsof we samen zijn. Anders zou ik hem echt niet zo graag zien en hem zoenen ofzo.

"Deef?" "Ja?" "Er zit iets op je neus." Meteen daarna duwt ze haar aardbeien ijsje tegen m'n neus. "Gadverdamme!" Ik veeg over mn neus heen. Als ik op kijk zie ik Lucy hard lachen. Meteen duw ik mijn citroen ijsje op haar neus. "Sorry die verdiende je." Zeg ik lacherig. "Lekker he?" Vraag ik als ze over haar gezicht wrijft. "Nee echt vies!" "Wacht ik veeg het wel weg." Zeg ik vriendelijk. Ik haal een doekje uit m'n zak en ga over haar gezicht heen. Als ik haar recht in haar ogen kijk buigt ze iets naar voren waardoor haar lippen op die van mij belanden.

Melissa

________________


Deef in DronkenlandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu