Als ik m'n ogen open, merk ik gelijk dat ik in Eliza haar kamer lig. Meteen daarna hoor ik hoe Eliza zingt als ze onder de douche staat. Ik voel hoe m'n buik borrelt en er iets naar boven komt. Snel ren ik naar de badkamer en gooi de deur open. Ik geef gelijk over in de wc pot. Ik voel hoe het kots m'n keel verlaat. "Gadver." Fluister ik zacht. "Lekker bezig Deef." Zegt Eliza droog als ze een handdoek om haar heen heeft geslagen. "Heb ik vannacht bij jou geslapen?" Nieuwsgierig kijk ik haar aan. "Nee daarom lag je ook in m'n bed slimpie." "Ohja, vergeten." Lachend schud ze haar hoofd. "Kan je nu even de badkamer verlaten zodat ik kan omkleden?" "Ja ja sorry." Ik gooi m'n handen in de lucht en loop de badkamer uit.
Ik plof gelijk op haar bed, waardoor ik meteen veel hoofdpijn krijg. "Godverdomme." Ik ga met m'n handen door m'n haar en pak m'n kleren op van de grond. Snel kleed ik me aan. Niet veel later komt Eliza haar kamer weer op. "Hoe gaat het? Nog misselijk? Hoofdpijn?" Vragend kijkt ze me aan. "Ik sterf van de hoofdpijn terwijl ik super misselijk ben." Ik glimlach even haar kant op. "Je dronk heel veel drank achter elkaar gister." "Aah, lekker." Meteen begint ze te lachen. "Ja lekker he, overgeven 'S ochtends." Even lach ik. "Ja dat is wel kut inderdaad."
Als ik weer opsta voel ik hoe ik duizelig wordt. Ik pak haar kast stevig vast, waarna alles zwart voor m'n ogen wordt. "Deef? Wat is er? Gaat het?" Hoor ik Eliza nog zeggen. "Kom." Ik merk dat ik op een bed wordt gelegd. Een tijdje later zie ik Eliza bezorgd me aankijken. "Deef wat was dat?" Ik schud even m'n hoofd. "Ik weet het niet." Ze legt haar hand even op m'n voorhoofd. "Hm, iets warmer maar geen koorts denk ik. Blijf maar liggen, ik ga wel even wat te drinken voor je halen."
Als Eliza de kamer uit is gelopen voel ik mezelf opnieuw misselijk worden. Snel ren ik naar haar badkamer waarna ik naar voren buig om over te geven in de wc. "Deef?" Eliza komt de badkamer in gelopen, meteen daarna geef ik opnieuw over. "Nawh Deefje ziekjes?" Ze loopt naar me toe en wrijft over m'n rug. "Deef ik bel wel even je ouders om te vragen of ze je ziek melden voor vandaag." "Hoezo ziek melden?" "Ik moet straks ook naar school he." "Is het school?" "Ja schat, fijn dat je erachter komt." "Hoe laat is het?!" Vraag ik gestrest aan haar. "Het is iets over half 8, en sowieso dat jij niet naar school gaat zo." "Ja sorry hoor, maar als ik niet naar school ga lachen m'n vrienden me uit dat ik het doe vanwege m'n kater." "Nou en, je gaat niet." "Ik ga wel punt uit." Ze zucht een keer heel diep. "Kijk eens in de wc." Commandeert Eliza. "Nee dat is vies, naar m'n eigen kots kijken." "Ja maar je kotst niet zomaar 2 keer en je hebt soort van koorts." "Soort van, is dus geen koorts." Antwoord ik bijdehand. Ik voel hoe er weer iets omhoog komt in m'n buik waarna ik weeral overgeef in de wc. "3 keer kotsen dus." "Hou je bek." Sis ik haar kant op. "Het is gewoon de harde waarheid schat." Ik zucht eens diep. "Zijn jou ouders trouwens thuis?" Ze schud haar hoofd paar keer. "Nope, al gaan werken." "En je broertje?" "Die gaat zo ook naar school." "Ah okay." "Hoezo?" Ik haal m'n schouders op. "Gewoon." "Maar Deef het is echt beter als je niet naar school gaat." "Okay okay, wat jij wil." Ik gooi m'n handen in de lucht. "Ik loop wel gewoon naar huis en ga daar zitten." Zeg ik vriendelijk. "Deef." "Ja?" "Ik geloof je niet." Zegt ze op een simpele toon. Ik zucht eens diep. Waarom kent ze me zo goed? Ik wil niet thuis gaan zitten. "Blijf maar hier." Zegt ze lief. Ik kijk haar met een 'Serieus, moet dit?' Blik aan. "Ja wat? M'n ouders komen toch niet thuis en ik weet dat je niet thuis wilt zitten dus dan blijf je maar hier." Weeral zucht ik. "Okay dan." Zeg ik op een verslagen toon. "Ik ga wel een bak ofzo halen voor je kots buien." Met een vies gezicht loopt ze weg.
Ik loop terug naar haar kamer en laat me op haar bed vallen. Waarom heb ik dit nou altijd?
Als Eliza terug de kamer in komt gelopen zet ze een bak naast haar bed neer. "Zo, voor als je kotst." Zegt ze simpel waardoor ik zachtjes begin te lachen. "Wat is er grappig? Oh en trouwens ik spijbel m'n laatste uurtje wel, dus ben ik eerder bij je terug." "Nou zeg, zomaar spijbelen dat vind ik niet kunnen hoor dame." "Ik spijbel bijna nooit hoor, maar voor jou wel hoor." Zegt ze lachend. "Oh en doe je shirt eens uit." "Ehm? Hoezo?" "Doe nou maar." Ik trek m'n shirt van over m'n hoofd, terwijl Eliza in haar kast zoekt. Niet veel later haalt ze er een trui uit. Niet zomaar een trui. Nee MIJN trui. "Hé! Die zocht ik al." Ze gooit de trui mijn kant op. "Die mocht ik een keer aandoen toen ik het koud had alleen ik was vergeten hem terug te geven." "Ahh." Ik doe de trui snel aan en ga op haar bed liggen. "Maar Deef ik moet nu wel echt gaan, ik bel je ouders wel op de weg naar school." "Okay." Ze knuffelt me even. "Tot vanmiddag." Zegt ze nog voordat ze wegloopt.
Ik sla wat dekens over me heen en sluit m'n ogen. Niet dat ik ga slapen, maar alsnog kan het fijn zijn. Gewoon liggen en nietsen. Ik ben wel moe hoor, daar niet van. Maar ik kan niet slapen als ik al eens wakker ben geweest.
Na een tijdje sta ik op en loop haar kamer uit. Even wacht ik of ik toch geen geluid hoor, maar het is helemaal stil. Rustig loop ik naar beneden. Ik loop naar de keuken waar m'n ogen meteen vallen op een pakje sigaretten. Rookt Eliza? Of haar ouders? Haar broertje sowieso niet. Ik bedoel, daar is hij te jong voor. Ik pak er een sigaret uit. Zouden ze merken dat er 1 gemist wordt? Ik zoek een aansteker en loop naar buiten. Binnen roken lijkt me sowieso niet echt fijn voor hun. Eliza haar ouders mogen me al niet, en dan al helemaal niet denk ik. Ik stop de sigaret in m'n mond en steek hem aan. Ik zuig er zachtjes aan en blaas daarna de rook uit. Ik ben niet echt een roker ofzo, maar zo af en toe beetje roken is wel lekker.
Na een tijdje loop ik terug naar binnen. Nouja nu ruikt m'n adem niet naar kots maar naar rook. Niet dat rook altijd lekker ruikt, maar is wel beter als kots vind ik dan.
Als ik weer op Eliza haar kamer kom voel ik m'n hoofd opeens zwaar worden. M'n ogen gaan langzaam dicht. Ik vecht terug om m'n ogen open te houden. Langzaam laat ik me zakken op haar bed. Opnieuw gaan m'n ogen dicht, waarna ik in een diepe slaap terecht kom.
Melissa❤
JE LEEST
Deef in Dronkenland
RomanceDeef Dallas heeft een heel gewoon leven maar gaat elke nacht uit en dan gebeuren de meest rare dingen... Sommige dingen zijn gebaseerd op real life maar sommige dingen zijn wel verzonnen ._. Made by Eliza and Melissa ❤ ©no copy plz ._.