"Assalamualaikum" Medina memberi salam sebelum melangkah masuk ke dalam rumah. "Syifaa Medina!!! " jerit Puan Sri Rozana yang melihat anak tirinya ingin melangkah naik ke atas
"Y-ye Puan Sri" jawab Medina gugup "kau kesini!!! " jerkah Puan Sri Rozana. Medina melangkah ke arah Puan Sri Rozana selepas dipanggil. Puan Sri Rozana menarik rambut perang kecoklatan Medina ke dapur. "Puan Sri sakit Puan Sri. Jangan buat Medina macam ni Puan Sri" rayu Medina ketika rambutnya ditarik kuat oleh Puan Sri Rozana."Diam! Kau masakkan lauk untuk Raisyah. Dia baru balik kerja tengok makanan takde. Kau buat apa je malam malam buta baru nak balik! "Jerkah Puan Sri Rozana. Syauqi yang baru sampai dirumah mendengar suara Puan Sri Rozana yang sampai keluar terus berlari masuk ke dalam rumah" Ya Allah! Kakak! Mak cik lepaskan tangan makcik dari Medina "marah syauqi " kau jangan nak menyibuk lah syauqi kau pergi sana. Aku suruh perempuan ni masak je untuk Raisyah. "Kata Puan Sri Rozana seraya melepaskan rambut Medina. " kau masak medina!! " Puan sri Rozana memberi arahan kemudian melangkah keluar dari dapur"Akak ok. Afa jangan risau lah sikit je ni" kata Medina menenangkan adiknya yang kelihatan cemas. "Akak masih boleh kata 'ok' lagi lepas apa yang mak Lampir tu buat" rengus syauqi. Syauqi memimpin kakak nya untuk bangun dan duduk di kerusi. "Dah afa baru balik dari kem kan. Rehatkan diri mandi nanti makanan dah siap akak panggil." suruh Medina kepada adiknya. "Ok akak jangan dengar sangat cakap mak Lampir tu" kata syauqi selepas disuruh kakaknya. Syauqi melangkah keluar dari dapur.
Ketika hendak naik ke atas masuk ke biliknya. Syauqi terserempak dengan Raisyah yang baru hendak turun ke bawah dengan memakai dress ketat dan seksi hingga menampakan lurah dada 'astaghfirullah' ucap syauqi di dalam hati "hai syauqi lama I tak nampak u. " sapa Raisyah dengan nada menggoda. "Waalaikumsalam.ahli neraka. Tengah train jadi jenazah ke? Aku rasa lagi elok kau pakai kain kafan je dari pakai baju tak cukup kain. Ke.... Kau dah miskin takde duit nak beli baju yang cukup kain" bidas syauqi yang menundukkan pandangan nya
Raisyah mendengus geram mendengar bidasan syauqi. Syauqi melangkah naik ke biliknya dan mengunci pintu biliknya.Medina bercadang untuk memasak sup daging dan udang butter kegemaran syauqi. Medina membuka peti ais untuk menyediakan bahan bahannya.
Selepas selesai memasak Medina memanggil Puan Sri Rozana dan syauqi yang masih berada di dalam bilik.
Tok! tok! tok!
"Puan Sri makanan dah siap" kata Medina selepas mengetuk pintu bilik Puan Sri Rozana. Medi a melangkah pula ke bilik adiknya yang berada selang beberapa bilik dengan bilik nya
"Afa makan akak dah masak makanan kegemaran afa" panggil medina. Tidak lama kemudian pintu bilik afa terbuka
"Ok jom! " ajak syauqi gembira kerana kakaknya memasak makanan kegemarannya."Apa yang kau masak ni Medina?! " jerkah Puan Sri Rozana setelah merasa makanan yang dimasak oleh Medina. Pranggg!!!! Pinggan yang digunakan oleh Puan Sri Rozana ditolak ke lantai denag kuat "Eh mak Lampir! Apa masalah kau hah!? Kakak aku dah penat masak sesedap tu je kau buang!! Kalau nak sedap kau masak sendiri!! " jerkah syauqi sehingga terlihat urat hijau di tangan nya. "Eh kau diam syauqi. Yang kau sibuk sangat kenapa?! " marah Puan Sri Rozana kepada syauqi yang membela kakaknya. Puan Sri Rozana menarik tangan Medina ke dapur dan dilekapkan di periuk panas yang digunakan Medina untuk memasak sup tadi "Arghhhhh! Sakit puan Sri lepaskan tangan saya Puan Sri tolong lah jangan buat saya macam ni Puan sri" rayu Medina yang sudah menagis kerana tangan nya yang dilekapkan di periuk panas"kau ni memang melampau lah perampas!!"memetir suara syauqi memarahi Puan Sri Rozana. Pekebun dan pembantu rumah menelan air liur mendengar suara syauqi yang memetir sampai keluar rumah.
To be continue......
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romance"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...