setelah beberapa jam perjalanan mereka sampai di rumah mereka berdua."sayang bangun kita dah sampai." kata Khairil perlahan untuk mengejut Medina bangun.
Khairil membuka seatbelt nya dan melangkah keluar dari kereta. Dia melangkah pergi ke tempat duduk Medina dan membuka pintu kereta nya itu.
Khairil membuka seatbelt dan mendukung Medina masuk ke dalam rumah.
"Assalamualaikum" kata Khairil perlahan sebelum melangkah masuk ke dalam rumahnya.
Dia menaiki tangga ke tingkat atas dan membaringkan Medina di atas katil di dalam biliknya.
Dia kembali turun ke bawah untuk mengangkat barang barang di dalam kereta.
Dia mengangkat barang masuk ke dalam bilik selepas itu dia turun ke dapur untuk masak makan tengah hari mereka.
Medina yang baru sedar dari tidurnya memandang sekeliling bilik yang asing bagi nya.
Dia mencuci mukanya dan melangkah turun ke bawah untuk melihat sama ada suaminya di bawah atau tidak.
Dia melangkah ke dapur dan terlihat suaminya sedang menyiapkan makan tengah hari mereka.
Khairil berasa terkejut ketika melihat tangan seseorang. g memeluk dirinya.
"Sayang baru bangun?" soal Khairil. "ermmm...ngantuk" jawab Medina dengan mamai
Khairil menutup api dapur dan memusingkan badannya menghadap ke arah Medina.
Khairil mendukung Medina untuk duduk di Island table."duduk sini dulu, abang nak masak" suruh Khairil kepada Medina. Medina menganggukkan kepalanya.
Khairil menyambung kerja memasaknya sehingga selesai. "Sayang nah. abang tak pandai masak ni je reti." kata Khairil sambil meletakkan spaghetti carbonara di atas meja.
"sini abang suap"kata Khairil dan menyuap spaghetti itu ke dalam. mulut Medina." wahhh! sedapnyaaa!!....nak lagi! nak lagi!"kata Medina teruja dan sudah menganga mulutnya.
"ni last buka mulut" suruh Khairil. "Aaaa aum" Khairil menyuap spaghetti itu ke dalam mulutnya.
"Aaaa abang kata nak bagi syifaa ....tengok dah habisss..." rengek Medina dengan muka cemberut.
"alaaa sayang dah makan banyak dah. abang baru dapat 3 suap.sorry ye. nanti abang masak lagi" kata Khairil dengan senyuman nipis.
"dahlah syifaa nak pergi tengok TV" kata Medina dan melangkah pergi ke ruang tamu.
"sayanggg" kata khairil dan menarik tangan isterinya. "nak apa lagi?" soal Medina malas.
"Duduk sini kejap." suruh Khairil. Medina duduk semula di kerusinya tadi
"Nah" kata Khairil sambil menghulurkan sepinggan spaghetti carbonara pada Medina.
"Wahhh nak! nak!! abang suap" kata Medina teruja. Medina sudah sedia menganga mulut. terpejam matanya ketika merasai kesedapan spaghetti yang dimasak suaminya itu.
"sayang" panggil Khairil. Medina memandang ke arah Khairil dengan mulut penuhnya.
Khairil mencium tetapi bibir Medina yang comot akibat sos carbonara itu. muka Medina berubah kemerahan akibat malu.
"abang ni, cakap je lah takyah kiss kiss" marah Medina. (marah marah manjah giteww)
"HAHAHAHAHAHAH apa muka merah merah ni. nak cendol ke? " terlepas tawa Khairil melihat muka Medina yang merah.
"uhmp tak nak kawan. abang habiskan la" kata Medina dan melangkah ke ruang tamu dengan wajah cemberut.
"suruh orang habiskan tapi dah licin. nasib isteri" gumam Khairil sendiri.
Khairil melangkah ke arah ruang tamu untuk melihat isterinya."Sayang tengok cerita apa tuuuu?" soal Khairil. "dah tau tanya pulak" kata Medina malas.
"eyyyyy sebab abang tak tau lah abang tanya" kata Khairil memincingkan matanya kearah Medina.
"abang ni saje je kan. bukannya abang tak tau kartun ni" kata Medina kepada Khairil.
"Ya Allah sayang, abang tak tau sebab tu abang tanya" kata Khairil lagi padahal dia tau cerita apa yang ditonton oleh isterinya.
"cerita SpongeBob puas hati. kacau je" marah Medina. "Sayang suka character apa?" soal Khairil yang sudah meletakkan kepalanya di atas riba Medina.
"Syifaa suka character Sandy. abang pula suka apa?" soal Medina.
"Sayang suka yang tupai tu eh, kalau abang suka larry" jawab Khairil kepada soalan Medina tadi.
"oooooo....kenapa abang suka larry? " soal medina "entahlah abang pun tak tau...hehe" jawab Khairil dengan sengihan kecil.
to be continue.......
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Roman d'amour"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...