"Hai Haiqa" sapa syauqi ketika belas kekasihnya ada di majlis itu"err...Hai juga" sapa Haiqa kekok. suasana sepi ketika mereka berdua hanya diam
"jom lah kita duduk boleh borak borak sikit" ajak syauqi memecah kesunyian
Haiqa hanya mengikuti langkah syauqi dengan kekok"Qi lama tak jumpa Haiqa" ujar syauqi menggunakan panggilan yang selalu digunakan ketika mereka masih bergelar pasangan.
"Qi apa khabar sekarang? Nampak makin handsome" puji Haiqa dengan senyuman.
"Alhamdulillah, takdelah sama je macam dulu. Haiqa tinggal mana sekarang?" soal syauqi
"Haiqa tinggal dengan abang sementara cuti sem ni." jawab Haiqa
"Ooo sebenarnya-""Haiqa puas abang cari. Syauqi? Haiqa? korang ada pape ke? " kata kata syauqi dicantas oleh Haider.
"takde la, kawan waktu sekolah menengah dulu je" jawab syauqi. Haider hanya mengangguk faham.
"sayang jom abang kenalkan sayang dengan kawan kawan abang" ajak Khairil kepada Medina ketika melihat isterinya hanya diam
"jom" kata Medina dan mengikuti langkah suaminya dari belakang.
"weyh rancak nampak" usik Khairil. "HAHA takde lah" jawab Rizqi. "oh syifaa ni abang kenalkan, ni Tengku Harith Iskandar. yang ni Haider Anaqi.
Yang ni Taufiq Aiman. ni Rizqi Zariq." Kata Khairil mengenalkan rakan-rakannya kepada MedinaMedina hanya tersenyum memandang rakan rakan suaminya. Muka Tengku Harith yg dingin membuat dia merasa aura yang berbeza.
"Hai kak Faa! " sapa Sofiea iaitu adik angkatnya di kampung dahulu. "Peahhhh!!!" Medina memeluk erat Sofiea.
"Kak Faa...kak Faa..."kata Safwa menarik narik hujung baju Medina. " Aaaaa cayang kakak..wawa besar dah budak comel ni..apa pipi tembam tembam ni..eish geram lah"kata Medina menggomol pipi tembam Safwa.
"Nanti akak try lah mana tau dapat cam Safwa. hehehe" usik Sofiea. "hehehe kalau ada rezeki ada la" jawab Syifaa.
"sayanggg," panggil Khairil ketika melihat isterinya berborak dengan seseorang.
"Ye, ni Syifaa kenalkan yang ni Sofiea ni adik dia Safwa." kata Sofiea mengenalkan adik angkatnya itu.
"Hai Safwa,Sofiea" sapa Khairil dengan senyuman. Sofiea hanya tersenyum nipis kepada Khairil.
"Ayy...aye wawa(saya wawa)" kata Safwa dengan pelatnya. "Hello wawa. panggil abang, Abang Aril" kata Khairil sambil merendahkan tubuhnya separa Safwa.
"Aba...yil...an..kak....Faa....omey(abang Aril ngan Kak Faa comel)" kata Safwa tergagap gagap.
"Apa awak cakap ni? abang tak faham la" kata Khairil sambil tersenyum kekok.
"abang ni" tegur Medina perlahan. "Ermm....Sofie dah nak balik ni. lain kali kita jumpa eh...happy wedding akak." kata Sofiea dan memeluk Medina erat.
"Bye wawa...kak Faa love you...muahhh..eish geram lah ngn wawa ni...cayang wawa" kata Medina setelah selesai menggomol muka Safwa.
"bestkan sayang?" soal Khairil dengan senyuman nakal. "apa yang best?" soal Medina pelik dengan suaminya.
Setelah majlis itu selesai mereka berdua pun kembali ke bilik hotel yang telah ditempah.
"erghhh penatnyee" kata Medina dan membaringkan tubuhnya diatas katil.
"sayanggggg" panggil Khairil meleret."urmmm" gumam Medina perlahan. nak huggggg"rengek Khairil seperti kanak kanak. "alololo sini meh sini hug. abang busuk lah" kata Medina seraya mengepit hidungnya.
"ishhhh mana adeeee....dahlaaa abang nak mandi byeeee" kata Khairil dan mengambil tuala lalu melangkah masuk ke bilik air.
"pelik pelik je dia ni...tampar kang baru tau" kata Medina sendirian. dia kembali membaringkan tubuh di atas katil.
Klak!
bunyi pintu bilik air terbuka menarik perhatian Medina yang sedang termenung.Medina memandang ke arah Khairil yang hanya memakai tuala.pandangan Medina jatuh ke perut Khairil yang bersixpack.
"sayanggggg tengok apa tu? " soal Khairil dengan senyuman nakal.
gulp
Medina menelan air liur yang berasa kesat."sayanggggg, can i?" soal Khairil yang sudah berada di hadapan Medina. Medina hanya mengangguk perlahan. semakin lama mereka hanyut di dunia asrama yang hanya dimiliki mereka berdua.....
to be continue.....
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romance"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...