"Ni siapa aunty? " soal Medina. "Kamu tak ingat? Kamu selalu panggil dia asyah. 'Ooooo dia lah Khairil Aqasyah. Hensem dari dulu sampai sekarang hensem.'ucap Medina. " jangan tenung lama sangat kak syifaa. Tengok telinga dia dah merah kak syifaa tenung."usik aqmal yang melihat abang telinga abang keduanya itu sudah merah.Mata Medina beralih ke arah telinga Khairil yang memerah.tidak lama kemudian pipi Medina kemerahan kerana malu. "Aunty kawinkan kamu berdua nanti nak tak?" soal Puan Sri fatimah. "Nak! " jawab Medina dan Khairil serentak. Medina menutup mulutnya sambil menggeleng. "Jangan gelojoh sangat ngah." tegur aqmal kepada Khairil. Khairil menjeling tajam ke arah adiknya.
"Tapi first of all. Kita kena tanya wali kak syifaa dulu. Cane Qi." soal aqmal.
"Aku ikut je. lagipun bukan aku yang kawin. " jawab syauqi tenang. "Minggu depan aunty datanglah rumah kami. Kita buat ikut adat.kita bincang dirumah. " ajak syauqi. "Insya Allah kalau tiada apa apa halangan aunty datang. " jawab Puan Sri fatimah."Mummy Khai rasa dah lama sangat kita kat sini daddy dah ada kat rumah." bisik Khairil. "Assalamualaikum" kata Luth yang baru sampai. Semua mata terarah kepada Luth yang masih berkot doktornya. "Puan Sri Fatimah taknak balik ke? Sila tengok jam dah pukul berapa? Masa melawat pun dah habis. Saya rasa Tan Sri Kashfi kat rumah tu dah jadi hantu. Saya bukan apa cuma takut. Bila dia balik tengok takde kat rumah rupanya dekat hospital tempat saya bekerja. " perli Luth kepada ibunya.
"Sabarlah along angah mummy tak habis borak lagi dengan syifaa." rungut Puan Sri fatimah. "Tak boleh mummy walaupun hospital ni tempat saya bekerja, saya tak boleh buat ikut suka hati.waktu melawat sudah habis. Esok mummy datang lah kalau nak jumpa Medina sangat. " jawab Luth. "KHALIF AQMAL! BALIK SEKARANG!" marah Khairil. "Alah angah mal nak teman syauqi kat sini. Kat rumah takde kawan. Along busy ngan kak long. Angah nnt gi merayau. Plisss." rayu aqmal. Syauqi yang melihat aqmal bgitu menahan ketawa. "Hm.nnt angah bagitau daddy. " jawab Khairil sebelum melegakan pergi.
"Mummy balik dulu ye syifaa. Bye" ucap Puan Sri fatimah dan mencium pipi dan dahi medina. "Byee mummy. " kata Medina dan melepas pelukan.
Khairil yang mendengar Medina hanya mengucapkan selamat tinggal kepada mummy nya berasa cemburu. 'Takpe ril sabar sikit je'ucap Khairil di dalam hati."Kak syifaa doktor kat sini eh? " soal aqmal selepas semua pulang ke rumah.
"Haah, doktor pakar bedah." jawab Medina. "Ohh jadi sama macam along ke?" tanya aqmal lagi. "Sama cuma dia lebih lama dari akak." jawab Medina."Assalamualaikum" kata Khairil memberi salam seraya melangkah masuk ke dalam rumah diikuti Puan Sri fatimah yang cemberut dibelakangnya. "Dah mummy, esok boleh jumpa lagi" tegur Khairil. "Awak kenapa? " soal tan sri Kashfi. Laju kaki Puan Sri fatimah melangkah ke arah suaminya seperti ingin bercerita sesuatu.
"Saya dah nak ada menantu lah bang!" kata Puan Sri fatimah teruja. "Kita kan memang ada menantu cucu pun dah ada." jawab tan sri Kashfi senada. "Bukan angah nak kawin lah bang" kata Puan Sri fatimah. "Oh angah nak kahwin. Hah?! Angah nak kahwin?! Dengan siapa?! " soal tan sri Kashfi terkejut.
"Adalah daddy tak perlu tau. Minggu depan kita pergi masuk meminang dia eh mummy. Lepastu tunang tak yah lama lama. Sebelum ke dua bulan ke. Pastu nikah. Pastu ada anak. Lepastu cucu. Pastu cicit. Uish tak sabarnya. " kata Khairil berangan. "Jangan berangan sangat kamunya kalau dia bukan jodoh kamu tak sampai angan angan kamu tu." kata tan Sri Kashfi kepada anak keduanya yang berangan
"Ish! Apa abang ni cakap macam tu pulak." marah Puan Sri fatimah. "Entah daddy ni. Cakap macam tu pulak. Angah dah lama tinggu dia. " kata Khairil pula
To be continue......
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romance"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...