"abang mula kerja bila?" soal Medina ketika mereka sedang makann malam di dapur."ermm lusa kot. sayang masuk kerja bila?" soal Khairil setelah menjawab soalan Medina.
"Syifaa masuk kerja esokkkk.....alahhh baru nak spend time dengan abanggg." kata Medina dengan mulut yang tercebik.
"Jom pergi pasar malam...kita dating malam ni" ajak Khairil ketika melihat muka cemberut Medina.
"woahhh nak nak!!!" kata Medina teruja. Setelah mereka selesai makan malam merekapun bersiap untuk pergi ke pasar malam.
"aaaa abanggg cepat laaaa...."rengek Medina ketika Khairil masih duduk di atas sofa sambil melihat laptopnya.
" jap sayang abang uruskan schedule ni dulu. ok dah siap jom" kata Khairil lalu menutup laptopnya dan mendekati Medina.
"Jom!" kata Medina teruja. Khairil menggenggam tangan Medina dan berjalan keluar rumah bersama.
Setelah sampai di pasar malam mereka berdua pun berjalan di laluan pasar malam itu.
"abang syifaa nak food" kata Medina. "Okey jom beli food." kata Khairil sambil mengikut langkah Medina yang sudah maju ke depan.
"Bang saya nak ayam gunting 1 yang pedas, Bang saya nak takoyaki 1,Kak saya nak nasi ayam ni satu bahagian peha,bang saya nak air vanilla blue ni satu yang cup kecil, dik akak nak aiskrim ni satu yang coklat." dari satu kedai ke satu kedai Medina jelajah untuk membeli makanan.
"sayang sabar sekejap. beli banyak banyak ni kalau tak habis cane?" soal Khairil memberhentikan Medina yang masih ingin membeli.
"errmm abang lah makan. syifaa nak lagiii" jawab syifaa dan melangkah ke arah satu kedai.
"kak saya nak korean chicken ni satu set extra spicy." pinta Medina kepada penjual itu
"Kak bagi dia yang kurang pedas." kata Khairil pula "tak kak bagi yang extra spicy" kata Medina lagi
"tak payah kak bagi yang kurang pedas je." kata Khairil lagi. "biarkan dia kak bagi saya yang extra spicy" kata Medina lagi tanpa menghiraukan Khairil.
"Syifaa beli yang spicy bayar sendiri." ugut Khairil sinis kerana dia tahu Medina hanya membawa telefon sahaja kesini.
"ok fineeee. bagi saya yang biasa satu set kak" kata Medina yang sudah pasrah. Penjual itu hanya menahan tawa melihat muka cemberut Medina.
Setelah mereka sampai dirumah Khairil dan Medina terus menuju ke dapur untuk menghidang makanan.
"cepat lahh abanggg syifaa dah lapar ni..." ujar Medina dengan sudu dan garfu ditangan.
"nah sayang punya ayam" kata Khairil dan menghulurkan pinggan yang berisi spicy Chicken yang baru dibeli tadi.
"nah abang syifaa tak habis" kata Medina ketika semua makanan itu sudah dirasai.
"banyak lagi sayanggg" kata Khairil seraya menyuap makanan itu masuk ke dalam mulutnya.
"Syifaa dah tak larat nak makan. dah kenyang. abang habiskan lah. kalau tak habis simpan dalam peti ais" kata syifa sambil memandang ke arah Khairil yang menghabiskan makanan nya.
"kalau tiap tiap hari macam ni boleh gemuk abang" kata Khairil ketika makanan itu sudah habis dimakan.
"Takpe, abang tetap sempurna dimata syifaa" jawab Medina dengan senyuman manis.
Mereka berdua mencuci pinggan di dapur sambil berbual bual.
"Sayang tidur, berhenti main phone tu...esok nak kerja. nanti mengantuk kat hospital." suruh Khairil.
"okeyh dah, jom tidur." ajak syifaa dan membaringkan tubuhnya disebelah Khairil.
"abanggg nak hugggg" rengek Medina manja. Khairil memeluk tubuh Medina dengan erat.
"Gudniteee abangggg" ucap Medina dan melelapkan matanya."gudniteee too sayanggg"balas Khairil walaupun dia tahu Medina sudah tertidur...
to be continue......
sebenarnya saya tak sabar nak tulis cornflakes....tapi sy tak tahu lah cornflakes ni pain ke tak....hehehe saya tak rasa cornflakes ni pain....
jangan lupa vote tau....komen juga saya suka baca komen awak semua
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romansa"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...