chapter 12

148 10 0
                                    


Jam menunjukkan pukul 9.30 pagi Medina dan syauqi sudah sampai di SM EMPIRE'S. "Ni ke company Baba kak? " soal syauqi yang masih lagi menguap
"Betullah SM EMPIRE'S. Syafiq Mu'adz empire's. Yang pegang company ni sekarang pakteh Zulfikar.jom masuk" ajak Medina setelah mengecam company itu.

Medina dan syauqi melangkah masuk ke dalam company itu.banyak mata yang memandang ke arah mereka berdua. Medina memakai kemeja putih dipindahkan dengan seluar panjang berwarna putih dan kacamata hitam manakala syauqi memakai kemeja hitam yang disinsing lengannya hingga ke suku dan seluar panjang berwarna hitam.

"Hi miss, selamat datang di SM EMPIRE'S. Ada apa apa appointment? Atau 8ngin berjumpa dengan sesiapa? " soal penjaga kaunter itu sedikit ramah.
"Saya nak jumpa dengan Tuan Zulfikar." kata Medina bersama senyuman. "Sekejap ye" kata pekerja itu. Dia menekan button interkom "hello miss Sarah. Tuan Zulfikar dah habis meeting atau p untuk belum"
Soal penjaga kaunter itu.

"Tetamu tuan Zulfikar dah sampai ke? " tanya Sarah iaitu PA tuan Zulfikar. "Ye" jawab penjaga kaunter itu. "Baiklah saya turun" kata Sarah dan menamatkan panggilan interkom.
Ting!
Tidak lama kemudian datang lah seorang gadis muda dengan skirt separas lutut dan kemeja. "Miss Syifaa Medina and Mr syauqi Mu'afa.? " soal PA tuan Zulfikar dengan senyuman manis. "Yes" jawab medina sambil tersenyum. Syauqi hanya menayangkan
riak wajah beku.

"Jaga mata ye Syauqi Mu'afa" bisik Medina ditelinga syauqi. "Ye.afa tau kak" jawab syauqi jengkel.
Tok! Tok! Tok!
"Come in" panggil seseorang di dalam
Mereka melangkah masuk ke dalam ruangan itu. Terlihat beberapa orang sepupu lelaki dan seorang sepupu perempuan mereka yang sedang duduk di atas sofa di dalam ruangan itu.
"Syauqi Medina" sapa tuan Zulfikar.

"Pakteh" kata syauqi. Dia dan Medina menyalam tangan paktehnya.medina hanya menayangkan wajah kosong.
"Duduk duduk." pelawa tuan Zulfikar Medina mengambil tempat di sofa sebelah sepupu perempuan nya dan syauqi mengambil tempat bersebelahan dengan sepupu lelaki nya.

Setelah selesai berbincang Medina mengerling ke arah jam tangan yang menunjukkan jam 1.30 petang. Mereka semua perlahan lahan bangun untuk melangkah pergi. "Pakteh syauqi dengan kakak dah nak balik kami minta diri dulu ye" pinta syauqi menunduk menyalam tangan tuan Zulfikar diikuti medina.

"Afa nak pergi makan dulu ke? " soal Medina. "Afa ikut akak je lah." kata syauqi. "Jom pergi rumah nenek." ajak Medina. "Jom" kata syauqi. "Afa pulak drive balik akak dah drive ke sini. Lama tak rasa bawak sport car." kata syauqi dengan senyuman penuh makna.

"Afa jangan buat bukan bukan ye" kata Medina dan memincingkan matanya. "Singgah kat 7e dulu. Akak nak beli coklat. Afa nak apa apa tak? " soal Medina ketika melihat 7e yang berdekatan. "Nak! Belikan air hot chocolate." kata syauqi. Medina menangguk dan melangkah keluar dari kereta. Medina melangkah masuk ke dalam 7e dia mengambil bakul. Medina mengambil beberapa jenis coklat, jajan gula gula dan air yang diminta oleh syauqi.

"Semua sekali 76.80.cash atau card" soal penjaga kaunter itu. "Card" jawab Medina dan mengeluarkan  kad kredit nya. "Terima kasih datang lagi" kata penjara kaunter itu dengan senyuman. Medina menangguk dan melangkah keluar. "An Nur? " panggil seseorang.

To be continue.......

My Beloved Husband [OG]Where stories live. Discover now