Khairil yang baru bangun dari tidurnya itu mengambil telefon untuk melihat waktu. terbuka luas. atasnya apabila jam sudah menunjukkan pukul 11.39 a. m.Dengan cepat dia mengambil tuala dan membersihkan diri. setelah selesai menyiapkan diri dia turun ke bawah untuk minum air.
Dia membuka tudung saji (tau kan tudung saji tu apa, saya tak tau bahasa moden dia la. maaplah org kampung..hihi) dan terlihat semangkuk nasi goreng yang dimasak Medina.
'𝑎𝑏𝑎𝑛𝑔 𝑚𝑎𝑘𝑎𝑛 𝑡𝑎𝑢. 𝑠𝑦𝑖𝑓𝑎𝑎 𝑘𝑒𝑛𝑎 𝑝𝑒𝑟𝑔𝑖 𝑘𝑒𝑟𝑗𝑎, 𝑏𝑎𝑗𝑢 𝑡𝑖𝑛𝑔𝑔𝑎𝑙 𝑠𝑖𝑑𝑎𝑖 𝑗𝑒, 𝑘𝑒𝑟𝑗𝑎 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑙𝑎𝑖𝑛 𝑠𝑒𝑚𝑢𝑎 𝑠𝑦𝑖𝑓𝑎𝑎 𝑑𝑎ℎ 𝑏𝑢𝑎𝑡. 𝑆𝑦𝑖𝑓𝑎𝑎 𝑡𝑎𝑘 𝑑𝑎𝑝𝑎𝑡 𝑏𝑎𝑙𝑖𝑘 𝑎𝑤𝑎𝑙 𝑘𝑜𝑡, 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑎𝑏𝑎𝑛𝑔 𝑟𝑎𝑗𝑖𝑛 𝑚𝑎𝑠𝑎𝑘 𝑙𝑎 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑡𝑎𝑘 𝑟𝑎𝑗𝑖𝑛 𝑜𝑟𝑑𝑒𝑟 𝑗𝑒. 𝑜𝑘 𝑦𝑢 𝑗𝑒 𝑎𝑏𝑎𝑛𝑔, 𝑏𝑢𝑏𝑦𝑒𝑒𝑒𝑒 𝑙𝑢𝑟𝑣𝑒𝑒 𝑦𝑜𝑢𝑢'
-𝐶𝑖𝑛𝑡𝑎 𝐻𝑎𝑡𝑖 𝐾𝑒𝑠𝑎𝑦𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛 𝐾ℎ𝑎𝑖𝑟𝑖𝑙-
Khairil membaca sticky note yang ditampal di atas meja makan bersebelahan dengan nasi goreng itu sambil tersenyum senyum..(aaaaa sy pulak terblushing)
"Doktor! Doktor Medina! ada accident dan kita terpaksa buat emergency surgery." kata Aqilah dengan cemas.
"Sediakan bilik pembedahan dan kumpulkan nurse nurse yang diperlukan." kata Medina dan menyarungkan kot doktor nya.
Setelah beberapa jam pembedahan dilakukan pesakit berada dalam keadaan stabil.
'Alhamdulillah, thanks Allah' ucap Medina didalam hati.
Tit....Titt....tittt....
nyaring bunyinya mesin denyutan jantung itu berbunyi."doktor oksigen patient drop!" kata salah seorang nurse yang mengawal oksigen.
"bagi saya ventilator" pinta Medina dan memasangkan alat bantuan pernafasan itu kepada pesakit.
Titt...... tittt..... tittt......
semakin nyaring alat itu berbunyi keadaan yang tadi semakin baik kini menjadi sedikit cemas."Doktor kadar degupan jantung semakin menurun.we need to do CPR" kata salah seorang nurse yang bertugas.
"no need, give me defibrillator.....50 joules....100 joules.....120 joules" badan pesakit terangkat kerana tekanan elektrik daripada alat itu.
"pleasee 100 joules.....please wake up pleasee 110 joules" pinta Medina dengan suara yang sudah bergetar.
Tittttttt...........
bunyi nyaring mesin degupan jantung itu membuat mereka semua yang berada di dalam bilik pembedahan itu hampir terduduk."Waktu kematian 6.52 p.m, Isnin, 28/10/2024" kata Jasmine setelah memastikan pesakit benar benar meninggal.
"No way!" marah Medina dengan tangisan teresak esak.
"Doktor kita tak boleh salahkan takdir." ucap Aqilah samb mengusap belakang tubuh Medina.
"Saya gagal qilah, saya gagal, benda yang saya tak nak terjadi dah terjadi, saya gagal sebagai seorang doktor, saya gagal sebab tak dapat selamatkan nyawa pesakit saya" kata Medina laku menangis teresak-esak.
"Kita tak beh salahkan takdir doktor. Ajal maut di tangan Tuhan. kita bukan Tuhan nak tentukan nyawa seseorang." pujuk Aqilah lagi sambil membantu Medina berdiri.
klak!
bunyi pintu bilik pembedahan terbuka membuatkan semua ahli keluarga arwah menumpukan perhatian kepada Medina."Doktor! doktor macam mana anak saya doktor! anak saya selamatkan doktor!" serbu seorang wanita separuh baya yang berkemungkinan ibu kepada arwah.
"Maafkan saya puan, saya tak dapat selamatkan anak puan." kata Medina dengan mata yang sudah berkaca
"Allah!" ucap wanita itu dan jatuh terduduk di lantai. jatuh berderai airmata Medina ketika melihat situasi itu.
Medina mengusap air matanya menggunakan belakang tangannya dengan perlahan.
Dia menutup matanya untuk berdepan dengan wanita itu."Arwah akan dimandikan dan dikafankan disini.Jadi jika Puan atau ahli keluarga nak melihat arwah boleh masuk"ucap Medina sambil membukakan pintu bilik pembedahan itu.
Setelah semua ahli keluarga arwah pesakit itu masuk Medina melangkah ke arah bilik kerjanya untuk menenangkan diri.
Medina melabuhkan duduk di atas kerusi kerjanya.
Tok! tok! tok!
bunyi ketukan pintu menyentakkan Medina dari lamunan. dengan cepat dia mengesat air mata sehingga kering dan dia berdeh sedikit untuk membetulkan suaranya.to be continue.....
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romance"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...