"Assalamualaikum akak. Afa datang ni akak tak nak bangun ke? Ke akak marah sangat dengan afa sampai tak nak bangun? " ucap syauqi dengan nada yang bergetar."Assalamualaikum, syauqi" ucap Luth sebelum memeriksa keadaan Medina "waalaikumsalam abang Luth. " jawab syauqi sayu. "Syauqi dah sarapan? " tanya Luth sekadar basa basi "b-belum.takde selera nak makan biasa ada kakak. " jawab syauqi sebak. Luth yang mendengar jawapan syauqi memberhentikan kerjanya sementara.
"Syauqi tak boleh macam tu. Kalau kamu tak makan nanti kakak kamu bangun tengok adik dia dah kurus. Mesti dia risau. " nasihat Luth melihat syauqi yang berdiam diri."Nanti syauqi makan." ucap syauqi perlahan. "Tak boleh! Syauqi ikut abang kita makan sama sama" tegah Luth. "Ok saya ikut abang. " akur syauqi lemah.syauqi bangun dari kerusi yang duduki nya dan melangkah keluar bersama dengan Luth.
Tidak lama setelah Luth dan syauqi keluar. Khairil melangkah masuk ke dalam ruangan itu bersama jambangan bunga. "Assalamualaikum syifaa. Awak mesti tak ingat saya kan. Yelah kita dah lama tak jumpa. Sejak family awak pindah ke Perak kita pun lost contact. Tapi takpe saya akan buat awak ingat siapa saya. Ok lah saya kena pergi jumpa lagi. Assalamualaikum" ucap Khairil seraya meletakkan jambangan bunga tulip di atas meja sebelah katil Medina.
Syauqi melangkah masuk ke dalam wad kakaknya semula. 'Aik sejak bila atas meja ni ada bunga'bisik syauqi di dalam hati. 'Takpelah ada orang bagilah tu'icap syauqi dan melangkah masuk ke dalam bilik air untuk menunaikan solat zohor. Setelah selesai menunaikan solat zohor syauqi duduk di kerusi sebelah katil kakaknya.syauqi menggenggam tangan Medina dan menciumnya. "Kakak afa nak minta maaf lagi.kalau bukan sebab afa lawan cakap kakak mesti kakak ada sarapan dengan afa kan. " kata sayu sambil menunduk
"Mana ada akak tak pernah
marah afa." ucap Medina yang sudah lama bangun. "Kakak.... " kata syauqi dan memeluk medina. "Afa dah lunch? Dah solat? " tanya Medina kepada syauqi yang masih memeluknya.syauqi melepaskan pelukannya kerana berasa sudah lama dia memeluk kakaknya. "Dah tadi lunch dengan abang luth. Afa baru je lepas solat. " kata syauqi menjawab soalan kakaknya"Kakak..... Kakak... Kakak jangan tinggal afa. Kakak! Kakak! " ngigau syauqi di dalam mimpi. "Afa bangun... Afa " kejut Medina ketika mendengar adiknya mengigau. "Kakak! " jerit syauqi cemas
Syauqi langsung memeluk Medina dengan erat."shuhh! Akak ada ni. Afa kenapa"soal medina."Kakak jangan tinggalkan afa." gumam syauqi. "Ye afa akak tak tinggal afa. Afa mimpi je.jangan fikir bukan bukan.afa tak solat Isyak lagi dah tidur mestilah mimpi bukan bukan. Pergi solat Isyak dulu. " suruh Medina. Syauqi menganggukan kepalanya dan melangkah masuk ke dalam bilik air.
"Assalamualaikum" kata puan sri fatimah dan kedua anaknya. "Waalaikumsalam, nak jumpa syauqi ke? " soal Medina. "Aunty duduk ye? " soal Puan Sri fatimah. "Duduklah.kalau cari syauqi dia tengah solat" ucap Medina. "Aunty nak jumpa kamu lah. Kamu tak ingat aunty?aunty yang selalu hantar bunga dekat rumah kamu. Kawan ibu kamu. " kata Puan Sri fatimah
"Aunty Fatimah ke?" soal Medina. "Ye lah aunty fatimah lah ni. " jawab Puan Sri fatimah "aunty apa khabar sihat? Lama kita tak jumpa. Dulu sy jumpa aunty last sebelum pindah. " kata Medina. "Macam ni je lah syifaa sakit orang tua. Kamu dulu aunty jumpa kecik je sekarang dah tinggi nampak matang. " kata Puan Sri fatimah.
"Mal! " panggil syauqi yang baru selesai solat. "Kau bila masuk kem? " soal aqmal setelah mereka bersalam. "Awal bulan depan. Tapi kalau ada mission mengejut takleh juga." jawab syauqi yang sudah duduk disofa yang berada di dalam ruangan wad Medina.
To be continue.......
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romance"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...