"Sayang" panggil Khairil yang baru sahaja selesai mandi. "Urmm" gumam Medina ketika tidurnya diganggu."Kenapa ni?hmm?" soal Khairil lembut.
Khairil menarik sedikit selimut melihatkan wajah pucat Medina. "Ya Allah sayang kenapa ni?" soal Khairil terkejut."Sejukkk" gumam Medina perlahan. "Sorry sayang abang turunkan suhu tadi. Kejap ye abang pakai baju dulu. " kata khairil dan melangkah masuk ke dalam wardrobe.
"Khairil Aqasyah! Apa kamu buat ni?! Bersepah dapur mummy! " marah puan sri Fatimah.
"Khai nak masak bubur untuk syifaa. Syifaa demam. Tapi dah 5 kali khai masak tak jadi. Semua khai buat dah buang. Puas khai tengok tutorial kat YouTube. "Jawab Khairil menunduk.
"lain kali minta tolong orang. Jangan buat ikut kepala kamu je. Ni dengan periuk bertumpuk dalam singki ni siapa nak basuh? Sebelum bubur ni bukan syifaa yang makan baik kamu cuci semua barang yang kamu guna ni"marah puan sri Fatimah.
Khairil mencuci semua barang yang digunakan dan mengemas meja yang bersepah. 'Haishh, bubur tak jadi lepastu mummy pulak marah nasib kau lah Khairil.'desis Khairil di dalam hati.
"Nah mummy dah siapkan bubur. Nanti pergi ambik ubat kat almari lepastu suruh dia makan. Aircond jangan buka kuat kuat" tegur Puan sri Fatimah. Bukan dia tak tahu anak lelakinya yang seorang ni jenis berkulit buaya.
Khairil menangguk dan mengangkat dulang ke ruang tamu untuk mengambil ubat sebelum melangkah masuk ke dalam bilik.
"Sayang makan dulu. Lepastu makan ubat." kejut Khairil sambil menarik selimut yang menutupi kepala isterinya. Medina membuka matanya perlahan.
Khairil membantu isterinya untuk duduk. "Aaaa...." kata Khairil dan menyuap sedikit bubur kepada isterinya. Medina menutup mulutnya ketika Khairil ingin menyuap bubur lagi.
"Habiskan sayang, tinggal sikit je. Kesian mummy penat masak" pujuk khairil lembut. Medina menggelengkan kepalanya.
"Ok dah. Makan ubat ya" kata khairil sambil mengeluarkan tiga biji ubat pil dari botol ubat. "Taknak! Pahittt"kata Medina perlahan. "Makan sayang. Nak sihat kan? Kalau nak sihat makan." suruh khairil lagi. Medina menutup mulutnya dan menggelengkan kepalanya.
Khairil memasukkan ubat pil dengan air. kedalam mulutnya dan mencium bibir Medina.ubat itu ditolak masuk ke dalam mulut Medina menggunakan lidahnya.
"Jangan buang! Telan Syifaa Medina! " tegas Khairil menyuruh isterinya menelan. Medina menelan payah pil yang berada di dalam mulutnya.
"Dah? Buka mulut" suruh Khairil ketika melihat isterinya menganggukkan kepala. Medina membuka mulutnya.
"Goodgirl, abang turun sekejap hantar mangkuk ni" kata khairil dan berdiri. "Abanggg nak hug.sejukkkk" ucap Medina manja. "Abang hantar ni dulu eh? Lepastu abang hug sayang" ujar khairil perlahan.
Medina menggelengkan kepalanya "taknak.nak huggg" rengek Medina seperti kanak kanak. "ok ok abang hug sayang" kata khairil lalu memeluk erat tubuh medina. Terasa bahang badan Medina ketika khairil memeluknya.
"Kesian bidadari abang ni." kata khairil sambil mencium ubun ubun isterinya. Seketika Medina pun terlelap di pelukan khairil. Khairil yang melihat isterinya tertidur membaringkan Medina.
Khairil mencium dahi isterinya. Khairil melangkah keluar dari bilik untuk menghantar mangkuk dan cawan yang digunakan Medina.
"Angah macam mana? Tadi mummy kata syifaa demam." tanya tan sri kashfi ketika melihat anak keduanya membasuh mangkuk dan cawan.
"Haah syifaa demam. Tadi sebelum bagi ubat panas lepas makan ubat tadi makin panas. Risau lah" jawab Khairil memandang ke arah tan sri kashfi.
"Macam mana boleh demam?" soal tan sri kashfi lagi. "Tak tahu lah. Mungkin sebab sejuk kot. Tadi khai buka aircond sebab panas khai turunkan suhu syifaa pula baru lepas mandi. Sebab tu boleh demam agaknya. " jawab Khairil.
To be continue......
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romance"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...