chapter 8

176 12 0
                                    


"Doktor Luth! Doktor Luth ada emergency surgery. Doktor Medina accident perlu dibedah" ucap Jasmin kepada Luth dengan tergesa gesa. "Baik sediakan bilik pembedahan dan panggil ahli keluarga doktor Medina. " arah Luth tegas. "Baik doktor" jawab Jasmin dan melangkah pergi.

Drttt.... Drttt.... Drttt..... Drttt.....
"Hello keluarga An-Nur syifaa Medina? " tanya jasmin di dalam talian "ye saya adik dia. Kenapa ye? " soal syauqi yang sudah berasa tidak sedap hati. "Cik syifaa Medina kemalangan pada jam 10.32 malam tadi. Kini berada di Gleneagles Hospital Kuala Lumpur." ucap Jasmin sayu. Deg! Syauqi berasa seperti satu batu besar jatuh atas kepalanya. "B-baik saya segera kesana" jawab syauqi dan menamatkan panggilan. "Kenapa Qi?" soal aqmal yang sedang melepak di gerai mamak bersama syauqi. "Kakak aku mal. Kakak aku accident. Aku kena pergi hospital." ucap syauqi cemas. Aqmal meletakkan not 20 ringgit dibawah piring bekas mereka makan.

"Aku call family aku jap. " kata aqmal setelah sampai di hospital. Syauqi mengangguk dan berlari masuk ke dalam hospital mata mata yang melihat tidak dihiraukan."nurse saya adik doktor syifaa Medina"ucap syauqi gelabah"encik boleh jalan lurus and then jumpa lif tingkat 18 bilik operation number 5 di pintu ada nama patient:syifaa Medina and doctor:doctor: Luth Iskandar"arah nurse yang berada di kaunter itu. "Ok thanks. " ucap syauqi dan melangkah mengikut arah yang disuruh oleh nurse tadi.

"Hello mummy. Mal kat hospital. Syauqi punya kakak accident. Mummy kalau nak datang boleh datang dekat tempat along kerja. Ok hati hati. Bye. Love you. " ucap aqmal dan melangkah masuk. Dia sudah diberi tahu oleh syauqi tingkat dan bilik yang keberapa. "Qi, sabar ye. Kau kena kuat kalau kau tak kuat macam mana dengan kakak kau" pujuk aqmal dan memeluk sahabatnya itu.

"Pagi tadi aku gaduh teruk dengan dia mal. Aku suruh dia mati mal sebab malam semalam dia cakap pasal mati mal aku takut mal" nangis syauqi dipelukan aqmal. Aqmal menggosok belakang tubuh sahabatnya. "Syauqi! Macam mana dengan kakak kamu? " soal mak Esah dengan tangisan"doktor belum keluar lagi mak esah"jawab syauqi. "Bawak bersabar esah. Awak tak boleh macam ni kesihatan awak kena jaga" pujuk pak Mail iaitu suami mak Esah. "Aqmal! Syauqi! " panggil Puan Sri Fatimah diikuti tan sri Kashfi, Khairil, Naurah, serta Luqman. "Macam mana kakak kamu syauqi" soal Puan Sri Fatimah. Syauqi menggeleng "along tak keluar lagi" jawab amal bagi pihak syauqi.

Klak!
"Keluarga syifaa Medina" panggil Luth
"Saya adik dia" jawab syauqi "alhamdulillah keadaan Medina dah stabil cuma dia akan koma untuk beberapa hari. Harap bersabar dan doakan yang terbaik" ucap Luth kepada syauqi dan menepuk bahu syauqi. "Nanti akan ada beberapa jururawat akan menghantar doktor Medina ke wad VVIP ye" ucap Aqilah dan melangkah pergi.

Setelah Medina dipindahkan ke wad syauqi disuruh oleh Luth untuk melawat kakaknya. Syauqi duduk di kerusi sebelah katil Medina. Syauqi menggengam tangan Medina dan menciumnya. "Kakak afa minta maaf. Afa banyak buat akak terasa dengan afa. Afa tak hormat kakak sebagai kakak afa. Afa banyak tinggi suara kat akak. Afa cakap itu ini kat akak. Afa buat akak terasa. Kakak tak nak tengok afa ke. Kakak kenapa tidur lama sangat bangunlah akak. Afa rindu nak dengar suara akak. Afa cuba untuk dengar cakap akak. Afa cuba untuk hormat akak. Tak lawan cakap akak. Tapi afa tak janji. Hehe. akak bangunlah masakkan afa udang butter. Pastu nanti kita makan sesama. " ucap afa panjang lebar lama dia merenung wajah kakaknya yang sedikit tercalar akibat terkena kaca yang pecah.

To be continue......

My Beloved Husband [OG]Where stories live. Discover now