Kini tibalah hari yang ditunggu-tunggu oleh Khairil dan Medina. Medina yang berada di dalam bilik merenung wajahnya yang sudah dirias di pantulan cermin"Medina" panggil mak Esah. "Ya, mak Esah" jawab Medina sambil tersenyum manis.
"Jom turun. Pengantin lelaki dah sampai." ajak mak Esah. Medina bangun dari duduknya dan melangkah keluar dari biliknya bersama mak Esah dan Naurah.
Semua mata terarah kepada Medina yang baru melangkah turun dari tingkat atas rumah agam itu. "Ekhem! Jangan pandang sangat ngah. Belum sah lagi" tegur aqmal ketika melihat abangnya tidak berkelip memandang bakal kakak ipar nya.
"Takpe bang ril. Relaks je. Tak lari pun kakak saya tu." gurau syauqi yang duduk di hadapan Khairil. "Entah apalah angah ni macam lah kak syifaa tu lari" seloroh aqmal.
"Kita mula ya?" soal tok kadi yang baru sahaja sampai. Setelah mengisi borang borang yang perlu. Mereka pun memulakan akad nikah.
"Muhammad Khairil Aqasyah bin Muhammad Kashfi Aqlan" ucap syauqi. "Ye saya" jawab Khairil tenang.
"Dengan lafaz bismillah Aku nikah kan dikau Muhammad Khairil Aqasyah bin Muhammad Kashfi Aqlan dengan kakakku, An-Nur Syifaa Medina binti Ahmad Syafiq Mu'adz dengan mas kahwin sebanyak RM 10,000 tunai." ujar syauqi tenang.
Khairil menarik nafas" Aku terima nikahnya An-Nur Syifaa Medina binti Ahmad Syafiq Mu'adz dengan mas kahwinnya sebanyak RM 10,000 tunai. "Ucap Khairil senafas. Menggigil tangannya ketika bersalam dengan syauqi.
"sah?"soal tok kadi kepada kedua saksi. " sah! "Jawab kedua saksi itu. " alhamdulillah "ucap mereka yang berada di situ.
Khairil bangun dan menunaikan solat sunat nikah.selepas selesai melakukan solat sunat nikah. Khairil melangkah ke arah Medina yang sudah duduk di atas pelamin. " assalamualaikum, bidadari Khairil Aqasyah." bisik Khairil kepada Medina perlahan. "W-Waalaikumsalam, syurga Syifaa Medina." jawab Medina.
Khairil mengambil cincin di atas dulang yang dibawa oleh Puan Sri Fatimah. Khairil menyarungkan cincin itu ke jari manis Medina. Medina tunduk mencium tangan suaminya. Kemudian Medina mengambil cincin yang berada di atas dulang dan disarungkan di jari Khairil. Khairil mencium dahi isterinya sedikit lama.
"Dah dah la tu angah. Hormat sikit kitorang yang single ni" marah aqmal yang menjadi photographer pada hari ini. Khairil menjeling tajam ke arah aqmal
"Awak, minggu depan kan majlis reception?" soal Medina ketika sudah berada di dalam bilik. "Awak?" tanya Khairil. "Yelah awak habistu sape lagi?" jawab Medina.
"Call me abang sayang." kata Khairil dengan nada menggoda."saya tak biasa lah. Sekarang-"kata kata Medina terhenti apabila merasakan sesuatu yang lembut di atas bibirnya.
"Huft! Apa awak buat ni-" kata kata Medina terpotong lagi apabila Khairil mencium bibirnya.
Khairil melepaskan ciuman itu. "Call me abang not awak or Khairil." tegas Khairil. "Taknak!" marah Medina. "Nak kena cium lagi ke? " soal Khairil sinis
"Ish! Awak mana-" kata kata Medina terhenti lagi kerana Khairil mencium bibirnya. "O-ok ok saya panggil awak a-abang." kata Medina gugup.
"Good girl" kata Khairil dan mencium bibir isteri nya lagi. "Hmm sweet like you" kata Khairil melepaskan ciuman bibir isterinya. Medina yang mendengar itu pipinya langsung memerah.
"Sayang blushing ke?" soal Khairil menembunyikan senyum." m-mana ada. Dah lah tepi saya nak mandi." marah Medina dan melangkah pergi.
"Sayang tak nak mandi ngan abang ke! " usik Khairil daripada luar. "Diamlah Khairil Aqasyah!!! " marah Medina yang sudah berada di dalam bilik air.
Medina mengeluarkan sedikit kepalanya untuk meninjau Khairil masih di dalam bilik atau sudah keluar. 'Huft! Nasib baik dia takde' desis Medina di dalam hati.
To be continue......
YOU ARE READING
My Beloved Husband [OG]
Romance"baby you kata nak ceraikan isteri you ni"-??? "Tunggu lah sayang nanti i ceraikan dia"-Khairil "Sampai hati abang buat syifaa macam ni!"-Medina TYPO YG SNGT BANYAK!!! SNGT CRINGE!!! KATA² KASAR!!! kalau nak baca sila baca, tapi kalau nak judge...