6 ay sonra
Çocuklar günaydın!
Sizin için kahvaltı hazırladım. Hadi gelin bakalım.
Benim canım çok çekmiyor ya!
Ama benim canım çekiyor valla. Ben yicem.
Sen yemeyi seversin. Zaten kilo da almışsın abi!
Tam abimle konuşurken arkamdan üzerime bir şey geldi. Bir de baktım 17. Oyun oynuyor.
Ne yapıyorsun 17 ya! Korkudan iki kilo verdim baksana. Hihihihi!
Senle oynamayı özledim. Hadi oyun oynayalımm...
Cevap vermedim. Çünkü abimler yanımdaydı. Konuşsam kafayı iyice sıyırdığımı düşüneceklerdi. Çünkü 17 sadece benimle konuşabiliyordu.
Hadi sen dışarı çık yemeğini ye. Sonra ben de gelicem ne zamandır oynamıyoruz özledim...
Hav hav hav!
Bu köpek seni iyiden iyiye anlıyor he!
Evet, köpekler zeki hayvanlar çok çabuk öğreniyorlar.
Sen de zekisin baksana sen de onu anlıyorsun.
Laf mı soktun, övdün mü anlayamadım!
İyi bi şey dedim, iyi. Haha!
Ya bak çocuk! Seni öldürürümm!
Teyze ya! Gerçekten yiyemiyorum. Denedim de sanki az önce yemiş gibi tok hissediyorum kendimi.
Bari şunu yemeye zorla da kendini seni tutsun biraz.
Tamam uff. Yiim barii!
Sahi eniştem nerede?
O sizden önce yedi. Dışarıda posta kutusunu yeniliyor.
Ben de diyorum bu sesler nerden geliyor? Nee! Posta kutusu mu? Hayırrr!
Hemen koştum ama çok geç kaldım. Eniştem işini bitirmişti.
Nasıl olmuş baksana? İlk günkü gibi.
Ya ya!
İnşaallah bozulmamıştır dedim kısık sesle. Eline sağlık enişte teşekkür ederim.
17, biz bu işi epey aksattık. Hemen gel de kimse yokken bi deneyelim belki gece olmadan da olur. Posta kutusunun tamir edilmesi belki düzeltmiştir.
Tamam hadi deneyelim!
Ya her yere dokundum yine bir şey olmadı.
Aynen evet. Bir hareketlilik de yok.
İki elimle dokunmam da hiçbir şeye yaramadı. Neyse o zaman akşamı bekliyoruz. Deneyebileceğimiz tek o kaldı.
O zaman oyuunnn vaktiii! Bu kez yakalamacılık oynayalım. Ben kaçıcam sen beni yakalamaya çalışacaksın.
Enerjimi atmak iyi geldi aslında. Ama yine de birinin seni izlemediğini bilmek... Hele ki bu en sevdiğinse... Gözüm sürekli şuradaki hamağa takılıyordu. Hiçbir şey olmamış gibi yanından koşmaya devam etmekse bu hayatın acımasız en sessiz darbesiydi içten içe kalbime.
Belişş! Yakaladım işte!
17 çok yoruldum ya şöyle bi dinlenelim. Nefes nefese kaldım! Baksana kalbim ağzımdan çıkacak gibi atıyor. Kan tadı alıyorum.
Ya bırak bi ya! Yakalandın ağzın çalışmaya başladı. Allah'tan tuşlar bozuk falan demedin.
... hııı hıhhı hıııhıı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
617
Phiêu lưuBelen, babasının kendisine hediye ettiği köpeği ile sıradan bir hayat sürerken, ailesinin gizemli bir görev için seçildiğini öğrenir. Evlerinde, zamanın derinliklerine yolculuk yapabilen bir geçidin anahtarı vardır ve bu anahtar 617'dir. Belen ve ai...