Faiq tersenyum memandang isterinya yang fokus mendengar cerita dari Clara itu. Dia memalingkan wajahnya ke tepi.
"Ren" Darren memandang Faiq. Dia menaikkan sebelah keningnya sedikit sebagai balasan.
"Kenapa?" Soalnya.
"Now aku tahu apa itu bahagia" kata Faiq. Dia kembali memandang ke arah dua orang wanita itu.
"Yeah you were right. They are the true meaning of happiness. Our happiness" sokong Darren.
"Daddy, nak tengok adik" kata D'Adhean. Darren menunduk sedikit.
"Betul ni?" Tanya Darren. D'Adhean dan D'Adheen mengangguk kepala tanpa ragu ragu.
Perlahan lahan Darren memberikan Adhea yang baru saja lahir dua hari lepas itu kepada D'Adhean.
Terdiam kedua dua orang si kecil itu tatkala melihat wajah polos adik perempuan mereka yang sedang tidur.
"She's cute and pretty" kata D'Adheen. Abang sulungnya mengiyakan.
Darren bersandar di dinding sambil melihat anak anaknya bersama adik bongsu mereka.
D'Adhean mendekatkan bibirnya dengan wajah si adik sebelum..
CUP!
Satu ciuman diberikan di pipi gebu Adhea. D'Adhean tersenyum manis. Tak menunggu lama, D'Adheen turut mengucup pipi kiri adiknya.
"Best dapat adik?" soal Clara kepada anak anak lelakinya.
Kedua dua anak lelaki Darren dan Clara itu mengangguk laju.
"Suka!" Balas mereka serentak sebelum kembali fokus pada Adhea.
"Suka betul diaorang dapat adik perempuan" kata Irdina. Clara angguk.
"Haah, dah lama nak la katakan. Sekali dapat memang diaorang yang terlebih excited daripada daddy diaorang" kata Clara. Darren mendekati isterinya.
"Adhean, Adheen, Adhea, Adellya. My life is already complete with all of you. My happiness" ucap Darren disambut anggukan dari Faiq.
"Ya. Terima kasih sebab hadir dalam hidup abang. Abang sayangkan Dina sangat sangat" kata Faiq. Irdina memeluk suaminya.
"Dina sayang abang juga" bisiknya di telinga Faiq.
Kedua dua pasangan itu berpelukan erat sebelum kembali memandang D'Adhean, D'Adheen dan Adhea.
Adhea yang tadinya merengek seperti ingin menangis itu terdiam saat D'Adhean mengelus pipinya.
Dia tersenyum manis dan tangannya naik seperti ingin mengapai abang sulungnya. D'Adhean menggengam erat tangan kecil itu.
"She's our little sister and we're her protector" kata D'Adhean.
"Copy that, leader. I'll make sure she's safe with us forever. No one can touch her easily" balas D'Adheen dengan riak wajah dingin seperti abangnya.
"Like father like son" kata Irdina membuatkan Clara, Darren dan Faiq ketawa besar.
"Absolutely" balas Faiq.
Dia mengelus kepala Zayyan yang berada di dalam dakapan isterinya.
Dua orang insan yang paling dia sayang hingga hujung nyawa. Zayyan Faqih, anak lelakinya.
Dan Tengku Safiah Irdina, Andani milik Tuan Muda Muhammad Faiq Arslan.
• THE END •
Terima kasih kepada sesiapa yang sudi membaca story ini. My Cute Wife melabuhkan tirai pada malam ini.
Sekian dari saya, Fia. Terima kasih.
- Littlefiaa
YOU ARE READING
MY CUTE WIFE
RomanceHIS SERIES 3 (SPIN OFF HPA: THE TRUTH UNLOCK) Mᴜʜᴀᴍᴍᴀᴅ Fᴀɪϙ Aʀsʟᴀɴ & Tᴇɴɢᴋᴜ Sᴀғɪᴀʜ Iʀᴅɪɴᴀ Muhammad Faiq Arslan, seorang lelaki yang nakal tetapi tegas apabila berada di syarikatnya. Merupakan anak tunggal Muhammad Aisy Farhan dan Arsyana Nur Syazana...