🍀
Bölüme geçmeden önce oy vermeyi ve satır arası yorum yapmayı unutmayın🌸
İyi okumalar.
Bölüm oy sınırı: 50
Bölüm yorum sınırı: 40
(Tek harf, sayı, boş emoji ya da destek için atılan aynı yorum geçersizdir. Hakiki yorum yapın, aşkolarım)🥝
Birkaç gün sonra.
Çarşamba.Okula kayıt oluyordum.
Kaydımın Rusya'dan buraya alınması sanırım biraz zaman almıştı. Şimdi Dora'nın gittiği okula gidecek ve oradan da direkt derse gidecektim.
Yalan yok okulu hiç özlememiştim.
Araba okulun önünde durduğunda indim. Çağrı bey, Begüm hanım ve Dora'da inince birlikte okulun bahçesine girdik.
"Bugün hangi derslerin vardı?" diye sordum Dora'ya.
"Edebiyat, tarih, temel matematik ve beden dersim var." dedi yürürken.
Başımı salladım. "Bu 3 alan gibi bir şey varmış. Onlar ne?"
"Şimdi 3 tane bölüm var. Sayısal, sözel ve eşit ağırlık, bir de dil bölümü var ama biz de yok. Sayısal daha çok matematik ve fen ağırlıklı konuları içeriyor. Sözel edebiyat ve inkılap ağırlıklı. Eşit ağırlık ise bu iki bölümdeki derslerin eşit oranda yer aldığı bir alan. Bu alanları seçmek dönem sonunda olacak."
Biraz karmaşıktı aslında ama çözmüş sayılırdım.
"Sen hangisini seçeceksin?"
"Sözel."
"Peki senin hangi derslerin iyi?" diye sordu Begüm hanım.
"Aslında matematiğim iyi, Rus edebiyatımda iyiydi ama burada farklı. O yüzden emin olamıyorum."
"Rus ve Türk edebiyatı aslında farklı değil. Birisi Rus birisi Türk."
Dora'ya bakarken gözlerimi devirdim. "Edebiyatın derinlikleri biraz uzun Dora, senin en azından bir alt bilgin var. Benim pek yok."
"Aman be bende senin kadar bilgisizim."
Merdivenleri çıkarken güldüm. "Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat kimin eseri?"
Şaşkınca bana baktı. "Sen nereden biliyorsun bunu?"
"Pek bilgim yok dedim, hiç yok demedim." Alayla göz kırparken merdivenleri çıkmaya başladık. "Söyle bakalım?"
"Bilmiyorum, ne bileyim ben?"
"Şemseddin Sâmi."
Çağrı bey arkadan güldü. "Bir de bilgim yok diyor, benim gül kokulum yıllardır ders alan oğlumu geçti."
Bende güldüm, haklıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VALERİYA / GERÇEK AİLEM -AŞİRET-
ChickLit*Gerçek Aile klasiğidir, aşiret hikayesidir.* Reklam yapmayın siliyorum. ° Valeriya... Rusya'da yaşayan 16 yaşında küçük bir kızdı. Türk bir annenin ve Rus bir babanın kızı olduğunu düşünüyordu. Bir gün ailesi karşısına geçti. Ve o andan itibaren he...