Niektoré správy sa oznamovali ťažšie ako iné. Niektoré ťažké zistenia by v ideálnom prípade mohli byť navždy skrýté. Iba sa to nie vždy dalo a Mária Ria Alerová sa desila dňa, kedy by bola nútená porušiť mlčanlivosť. Lenže času stále ubúdalo a roky tak neúprosne bežali, že sa nenazdali a sedeli tam, kde už mnohokrát predtým, ale pokaždé s iným prežívaním.
Hotel Deversorium bolo úchvatné miesto medzi dvomi kopcami na okraji malého mesta v strede hôr. Pôsobilo starodávne, záhadne a každý v okrese o ňom vedel to svoje. Niekomu sa s ním spájali spomienky plné relaxu a pohody, keď absolvovali pobyt tam. Iní sa toho miesta báli, pretože o ňom kolovalo množstvo strašidelných výmyslov alebo len nepochopených pobytov a rituálov hlavnej postavy, pani Dafneovej.
Bohatá minulosť sa tiahla od momentu, kedy si ho jedného krásneho dňa kúpila Penelope tehotná mladá ryšavá žena so snami o tom, že vytvorí priestor plný pokoja pre telo a spásu pre uponáhľanú dušu.Z bývalej psychiatrickej liečebne sa po čase stal hotel, ktorý liečil. Bohužiaľ len do chvíle, kedy jeho majiteľka záhadne nezmizla. Dieťa, ktoré po pôrode dala na adopciu sa jej do toho hotela vrátilo, no nestihlo stretnutie s matkou. Stihlo však toho toľko, že keď teraz sedelo na terase vo veku 51 rokov, neverilo by, že sa jej život takto naplánuje bez jej pričinenia. Bývalá cestovateľka a blogerka si vtedy po rozvode vo veku 23 rokov zmyslela, že stretnutie s biologickou matkou, ktorá jej jediná v meste zostala, zachráni jej trápenie.
Tam sa stretla s Detektívom X, ktorý jej o zmiznutí matky povedal a tým započal celý proces hľadania a peripetií, ktoré prinášalo. A hoci boli obaja jeden pre druhého atraktívni, nikdy sa z toho nevyvinulo nič vážnejšie ako jeden sex, z ktorého vznikla Popy Xavierová.
Počas toho ako 9 mesiacov čakala na svoj príchod na svet, sa jej matka Peyton Merelyová stala majiteľkou a riaditeľkou hotela Deversorium a tieto nálepky jej prischli počas nasledujúcich rokov až doteraz. Spočiatku sa tejto úlohe, priam poslaniu bránila, ale po tom, čo zhodou náhod zorganizoval hotel Deversorium bratovi Christophera Xaviera svadbu, na akú sa nezabúdalo, naplno si priznala, že je čas sa usadiť a pokračovať v rodinnej tradícii.
A keď už je reč o Christopherovi Xavierovi, ten sa počas obdobia očakávania na svoju prvú a jedinú dcéru stihol zaľúbiť do prostitútky, s ktorou sa v tej dobe poznal 6 rokov. Ani táto láska však nezábranila utváraniu priateľského vzťahu s matkou Popy Xavierovej. Je to príbeh, ktorý by sa dal čítať skutočne dlho a nebolo by v ňom obsiahnuté všetko. A však, na pochopenie toho, prečo sa na jednej terase ocitla matka Popy Xavierovej, jej otec s partnerkou a ešte stará pani s tým chápavým modrým pohľadom, to postačilo.
Tá pani bola pani Jurgešová, kuchárka hotela, ktorá sa v ňom udržala tak dlho, že si odžila život s matkou, dcérou a teraz aj s vnučkou. Popy Xavierová tam chýbala, ale jej prítomnosť cítili všetci zúčastnení.
„O čo ide?" ustarostene hlesla ako prvá Peyton. Nečakala, že by Christopher nevedel, čo sa chytá povedať jeho žena. Oficiálne neboli nikdy zosobášení, ale žili spolu takmer 30 rokov a tak ju už nikto inak ako jeho ženou nenazýval.
Pán bývalý detektív, ktorý ukončil svoju kariéru pred rokom, bol asi jediný muž, ktorému to fungovalo s dvoma ženami naraz a keby nebol rozdiel v tom, s ktorou si večer lahá do postele, nezávislý pozorovateľ by tvrdil, že polygamia je veľmi úspešný typ medziľudského spolunažívania. Ale nenechajte sa mýliť, on bol len kamarát s matkou svojho dieťaťa a úspešne plnil záväzok, ktorý si vytvoril, keď prijal zodpovednosť za neplánované otcovstvo, keď mal 34 rokov.
„Chcela som, aby ste boli pri tom všetci, preto som chcela spoločný obed, ale chýba Popy a nie som si istá, či by nebolo lepšie počkať..." opatrne si Ria utierala kútiky úst do servítky po úžasnej slepačej polievke od pani Jurgešovej. Už len kvôli jej umeniu navariť dokonalé jedlo, ľudia zbožňovali trávenie času v Deversoriu.
YOU ARE READING
Decelenium
Mystery / ThrillerDesaťročia, ktoré sú podobné ako vraždy. Majú jednu veľkú chybu. Čas ide pri nich rýchlo a zvyknú mať len určitý počet účastníkov. Ak by sme sa nemenili, žili by sme večne. Dva osudy dvoch žien, ktoré sú alebo len budú nanútené smrti. Jednu treba o...