{{ novem }}

7 0 0
                                    

Po dôkladom výplachu žalúdka sa mohol deň posunúť zase o kúsok ďalej. Tento úkon nebol robený pacientovi a vôbec nešlo o doslovné znenie danej informácie. Jednalo sa o spytovanie svedomia v kancelárii na polícii, kde bola Popy Xavierová so svojim kolegom nastúpená o 7:00 podľa znenia smsky.

„Mimochodom, kolegovia preverili čas 14:30 až 16:00, kedy mala zavraždená mať liečebné procedúry. Taktiež aj bod programu, ktorý nasledoval a to konzultácia s fyzioterapeutom spojená s cvičením. Všade bola a dosvedčilo to minimálne 5 ľudí, ktorí tieto procedúry denne so svojimi hosťami absolvujú." zvestoval nadriadený a prekvapivo rýchlo zabudol na svoju nasratú tvár, keď sa mu mladá a nová kolegyňa snažila objasniť dôvod nekonania výsluchu Vanesinich spolužiačok a spolužiakov.

„Nesedí to. Je to podozrivé. Po obede zmizla z kamier, údajne bola u maséra a potom zrazu neprišla na večeru, po tom, čo cvičila a konzultovala? Bola by som hladná a aj keby mám v pláne opustiť areál, jedla by som tam, kde to mám zaplatené." zamýšľala sa detektívka Xavierová a úpenlivo si pri tom krútila prameň vlasov okolo prsta.

Jej nie tak celkom tajný, ale po novom odmeraný ctiteľ sa premáhal, aby ju neprebodával pohľadom. Uráčil sa otrhávať suché lístky z dekoračnej rastliny v strede okrúhleho stola. Popy si jeho nezáujem všimla a takmer poskočila od radosti. Mohla sa venovať rozumnej debate a nedostávala návrhy, ktoré boli v jej očiach vopred odsúdené na zánik.

„Kúpala sa v prachoch. 17 ročné dievčatá nevidia hodnotu peňazí. Čo to trepete slečna Xavierová?" odbil ju zvestovateľ zaujímavej a pre spomínanú aj podozrivej informácie. Ako jediný z kolegov si so všetkými vykal pre zachovanie pracovnej morálky a jeho nadradenosti skrývanej za nadriadenosť.

„Ako sa volal ten fyzioterapeut? Predpokladám, že..."

„Michal Hezal." odpovedali jednohlasne, čo pobavilo celú kanceláriu. Nie vždy sa to stáva inde ako vo filmoch. Usmiala sa a veľavýznamne pokrútila hlavou v znamení nesúhlasu.

„Jasné. Klame a vôbec tam nebola. Rada by som sa porozprávala s pracovníkmi v kúpeľoch." povedala bez zábran, hoci po tejto vete prišla vlna zahriaknutia.

„Idete vypočuť priateľov zavraždenej a bodka. Neveríte kolegom? Keď raz máme informáciu, že zavraždená zmizla z areálu v období od 18 do polnoci, tak budeme riešiť len tento čas. Źiadne diskusie o tom, čo si vy osobne myslíte. To, že ste dcéra tatinka z vás nerobí Sherlocka Holmesa v sukni. Tieto intuície si strčte niekam a okamžite choďte makať, ženská. Čas beží, ale milostivá si tu bude na pieskovisku rozoberať pravdivosti preverených informácii. Nadporučík Zamar, upracte si to dievča, kým mám trpezlivosť. Vždy s vami išli prípady jedna báseň, ale odkedy dostala svoj prvý prípad, prichádza nejak veľa problémov naraz a to si nemôžeme dovoliť. Sme profesionáli." dodal ešte dodatočnú zúrivosť, ktorú nestihol predať na chudákov ľudí v prvom kole čistenia žalúdočných dutín.

Nadporučíkovi Zamarovi sa vôbec nepáčil tón, akým sa nad nebohé dievča povýšil a preto sa rozhodol oponovať.

„Nerozprávajte sa s ňou takýmto tónom. Je to dospelá detektívka, ktorá vykázala v cvičných prácach nadpriemerné výsledky. Má vynikajúci postreh a okrem iného vie veľmi dobre viesť dialóg so svedkami. Je to aj môj prípad a preto nechajte na nás postup, akým sa budeme uberať. Ideme vyšetriť mozaiku so spolužiakmi, ale nemôžete nám zakázať preverovať informácie." oponoval a to sa nikomu nepáčilo. Ich šéf to z duše nenávidel a nikto nechcel dusno v kancelárii. Aspoň to metaforické, lebo pomaly prichádzajúci jún už to skutočné rýchlo prinášal.

„Ďakujem." potešila sa nedávno osočovaná a nemala potrebu ešte stále nečinne sedieť v kancelárii. Postavila sa, počkala, kým jej obranca pochopí, že ráta aj s ním a keď sa tak stalo, obaja vypochodovali von z kancelárie tak trochu s polovykopanou vojnovou sekerou.

DeceleniumUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum