Short chapter
Selepas beberapa minit yang lalu dia menidurkan Hasif dia lantas bangun perlahan dan berlalu keluar dari bilik Hasif dengan pintu ditutuo perlahan.
Dahlia berjalan keluar ingin menuju ke tingkat bawah gerangan tekaknya menginginkan segelas air untuk diminum.
Ting....tung....tang..ping...
Langkah Dahlia terhenti ketika dia yang baru sahaja mahu melangkah anak tangga pertama apabila mendengar bunyi piano yang dimainkan dengan perfect.
Dahlia berundur ke belakang dam berjalan ke arah bunyi yang muncul dari bilik kerja Xavier itu.
Dalam dia melangkah pergi beberapa persoalan yang terbit dalam minda fikirannya.
Sejak bila ada piano dalam bilik kerja suaminya?
Tadi rasanya suaminya berada di dalam bilik?
Sampai sahaja dia berhadapan pintu bilik yang tidak tertutup rapat. Dahlia cuba menyelip masuk ke dalam tanpa Xavier perasan yang dia sudah berada di belakang suaminya .
"When we walked in..." nyanyi Xavier dengan suarat maskulinnya yang mampu menggoda anak dara di luar sana.
"... I said I'm sorry, mm..but now I think that we should stay...Cause I don't care when I'm with my angel , yeah" Dahlia yang bagai leka dengan suarat merdu Xavier sambil menongkat dagu dengan kedua-dua belah tangannya.
Mata pula merenung lama pada jari jemari Xavier yang pergerakan ke sana ke sini menekan not piano mengikut rentak lagu itu.
"All the bad things disappear.. Yeah, you're making me feel like maybe I am somebody ...I can deal with bad nights...when I'm with my angel, yeah...."
Klak!
Terhenti jari jemari Xavier yang dari sibuk dengan dunianya.
"Angel?" terangkat kedua belah kening Xavier memandang Dahlia yang duduk di sofa yang tersedia di bilik kerjanya.
"Kenapa abang tak cakap yang abang pandai main piano?" bukan jawapan diberi tapi soala dijawabnya.
Xavier mengamitkan tangannya ke arah Dahlia .
Dahlia lantas bangun dan berjalan pada suami yang duduk di atas kerusi kecil itu bersama piano besar di sisi suaminya.
Belum sempat Dahlia mahu duduk di sebelah suaminya Xavier pantas menarik pinggangnya sehingga dia terduduk di atas paha Xavier.
"My lap is your chair, angel" sinis Xavier perlahan pada telinga Dahlia.
"Bila abang beli piano ni. Selama ni Lia tak pernah tengok lagi piano ni ada dalam rumah ni"
"it's a long time story..."
"Ringkaskan jelah abang" potong Dahlia.
"Piano ni abang tak beli tapi piano ni memang dari dulu dah ada dalam rumah ni cuma abang simpan dia dekat tempat yang tersorok sikit" jawab Xavier.
"Kenapa abang nak kena simpan tempat yang tersoroknya lagipun kalau letak dalam bilik macam ni kan okay" tanya Dahlia.
Xavier menarik nafas panjang lantas dihembus. Kata tadi nak ringkas . Sekarang bila dah ringkaskan banyak Tanya pula dah.
YOU ARE READING
My Dahlia [SS] | ©️
Non-Fiction𝑊𝑂𝐶 𝑆𝐸𝑅𝐼𝐸𝑆 𝑆𝐴𝑀𝑃𝐼𝑁𝐺𝐴𝑁 𝓧𝓪𝓿𝓲𝓮𝓻 𝓐𝓭𝓻𝓮𝓪𝓷 𝔁 𝓓𝓪𝓱𝓵𝓲𝓪 𝓐𝓻𝔂𝓪𝓷𝓪 Dahlia Aryana. Dipaksa bekerja di kelab malam oleh ibu kandungnya sendiri. Berhari-hari dipaksa memakai yang tidak senonoh dan melayan kaum lelaki yang had...