hoofstuk 3 - de meeting

519 9 1
                                    

biiieeeep,bieeeeeeppp "hhhmmmmm" me wekker gaat af en ik heb een vermoeide hoofdpijn. Ik pak me telefoon en check me socials, ik kijk naar de tijd, het is 9:22 "fuckkk" ik moer hier weg rond 11:00 om optijd te zijn voor me trein.
Ik stap uit bed en loop naar de badkamer om te douchen, ik wil het liefst nu verdrinken... neee neee luna hou het positief. Ik stap uit de douche en droog me af. Ik loop terug naar mn kamer en ik doe me outfit aan die ik gister had uitgezocht, een baggy low waist broek met een strakke pastel roze longsleeve, ik ben blond en daar staat roze heel mooi bij.
Ik pak snel me tas in, airpods, laptop, waterfles, kauwgom, ov en mijn oplader. Daarna maak ik me op en spray ik me favoriete luchtje op.
Ik loop naar beneden met me tas, ik maak een broodje pindakaas met hagelslag en ga op de bank zitten. Ik kijk even tv tot dat me broodje op is en maak me dan klaar om naar het station te lopen, ik doe mijn wit zwarte sambas aan en geen jas want het is lekker weer.

Ik doe me oortjes in onderweg lopend naar het station, elke stap die ik dichterbij het station kom word ik nerveuzer.
Ik kom aan bij het station en loop naar me trein die er al staat. Ik stap in en zoek een plekje.
Na een minuut of 6 begint de trein te rijden en ik word alleen maar nerveuzer. Ik weet dat norah haar stage pas morgen begint dus ik bel haar.
"Hee mop alles goed?" Antwoord norah. "Ik ben zo zenuwachtig ik dacht ik bel je ff voor afleiding,ik zit nu namelijk in de trein."
Ik en norah bellen totdat ik bij mijn halte ben. Het is vanaf de halte nog een klein kwartiertje lopen en besluit weer muziek te luisteren.

Ik kom aan bij het kantoor en sta nu buiten bij de deur..... ik heb hier geen intructies voor gekregen, fuck dit maakt me alleen maar nerveuzer. Ik kijk of ik nog een appje heb over hoe ik binnen moet komen.... Maar ik heb niks.
"Dan word het aanbellen." Zeg ik tegen mezelf. Ik verzamel de moed en ik druk op de bel waar op staat bankzitters office. Hun kantoor pant delen ze namelijk met meerdere bedrijven.
"Hallo?" Hoor ik door de intercom. "Ehmm haai ik ben luna... van de stage." Zeg ik verlegen.
"Oh haai luna ik kom de deur open doen." Zegt een man door de intercom, aan de stem hoor ik niet echt wie het is.

Het wachten voor het persoon om de deur open te komen voelt jaren te duren. Totdat ik een lang blond persoon richting de deur zie lopen.
Ik hou mijn hoofd naar beneden en zit met mijn linker hand aan de armbanden om me rechter pols te spelen.

"Haai luna leuk je te ontmoeten, ik ben milo." Zegt hij als die deur open doet. Hij houd ze hand uit en ik schud die.
"Hee, ja zeker." Antwoord ik zacht.
We lopen naar boven en ondertussen verteld milo dat ze heel blij zijn dat ik deze stage kom doen.

"Oke we zijn er" zegt milo en hij opent de deur van het pand, ik zit nogsteeds aan me armbanden en ik probeer niet te hyperventileren van de nerveusheid. "Guuuyyss dit is luna ze komt de blog voor ons schrijven." Ik schrik van de aankondiging naar de 7 mensen die ik die aanwezig zijn in het pand, ik lach en steek me hand op, WAAROM DE FUCK STEEK IK ME HAND OP.

Ik zie koen,robbie,matthy en raoul op me aflopen. "Haai luna leuk dat je hier komt stage lopen." Zegt raoul.
"Jullie bedankt voor de stage." Zeg ik vriendelijk met een lach. Ik bestuurdeer de jongens, ze zien er allemaal veel chiller en rustiger uit dan ik dacht, en matthy... nog knapper dan in de videos. Ik heb oogcontact met hem wat voelt als 10 minuten, als ik het door heb kijk ik snel weg.
"Oke we hebben hier een bureau voor je naast robbie." Zegt koen. Ik loop samen met hun naar het bureau en ze mijn tas neer.

Ze bieden me wat te drinken aan maar ik wijs het af although ik best veel dorst heb. Omdat ik nog op hun website een nieuw gedeelte moet maken voor de blog moet ik eigenlijk een beetje weten wat hun verwachtingen daar bij zijn. Gelukkig vraagt raoul "heb je nog iets van ons nodig om te kunnen beginnen?"
"Ik moet natuurlijk nog de layout voor de blog hebben, daar wou vandaag aan werken dus hoe willen jullie dat die eruit gaat zien."
Ze delen hun ideeen en ik noteer het allemaal.

Ik haal diep adem en ga aan het werk, bram heeft me net geholpen om toegang te krijgen om de bankzitters website te kunnen bewerken en dus het blog gedeelte toe te voegen. Ik ga met hun wensen aan de slag en na een uur of 3/4 ben ik klaar met de website. Natuurlijk durf ik niet naar hun toe te lopen en te vragen wat ze er van vinden dus staar ik voor me uit in gedachten. Robbie zit naast me aan zijn bureau en heeft het uiteindelijk door denk ik.
"Is het gelukt?" Vraagt hij. "Eh oh jaa wat vind je ervan? Als er nog iets anders moet kan je het zeggen hoor." Ik geef hem me laptop en wacht af tot hij wat zegt. "Luna dit is perfect, je bent fucking getalenteerd! En je zit nu in je eerste jaar?" Ik glimlach door zijn compliment
"Dankje en ja ik zit nu inderdaad in mijn eerste jaar" zeg ik "huh wacht hou oud ben je dan?" "19... over een paar maanden word ik 20."
Hij knikt en roept de jongens over naar zijn bureau "de site is af en she killed it." Zegt Robbie. De jongens checken de blog uit en kijken allemaal blij, gelukkig maar ik heb heel erg me best gedaan. "Dit is fucking ziek luna." Zegt matthy en ik probeer niet te blozen.

"Eee luna ben je nogsteeds vrij om zo wat te gaan drinken?" Zegt milo, ik knik en zeg ja. "Top zullen we over kwartiertje gaan dan?" Zegt robbie. Iedereen is het daarmee eens en ik besluit daarom me laptop af te sluiten en me tas in te pakken. We vertrekken uiteindelijk na 25 minuten pas naar het cafe.

We lopen buiten en although ze al veel chiller zijn dan ik had gedacht ben ik nogsteeds mega ongemakkelijk en zenuwachtig, ik denk dat ze het een beetje door hebben en milo vraagt "dus luna waarom besloot je journalistiek te gaan studeren?" Ik schrik uit mijn gedachten door de vraag en antwoord een beetje gehaast "ehh ja dit klinkt een beetje dom maar ik weet eigenlijk niet waarom." Ik hoor ze lachen wat me meer comfortabel maakt "ik heb altijd al geweten dat ik het wou maar waarom weet ik niet... maar ik vind het heel leuk hoor daar niet van."
We lopen verder naar het cafe en maken wat small talk.

Aangekomen bij het cafe voel ik de zenuwen weer overnemen... ik haat restaurants... überhaupt plekken waar veel mensen zijn. We kiezen een plek uit en bestellen wat drankjes, matthy zit tegen over me samen met milo en raoul, robbie en koen zitten naast mij.

Hearts at the office // bankzitters matthy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu