hoofdstuk 17 - vetrouw ik jou?

430 10 2
                                    

Ik woord wakker... het is niet licht buiten en ik hoor ook nog geen vogels fluiten. Ik kijk op naar matthy en zijn ogen zijn open. "Hoe laat is het?" Vraag ik... "3:45" zegt die "pfff waarom slaap je niet?" Hij haalt zijn schouders op.

"Luun" zegt hij na 5 minuten ik zeg ja en dan vraagt hij "hoelang leef je al zo"... "hoe bedoel je?" Antwoord ik terug. "Te doen of alles oke is.." ik zeg een minuut niks en zeg dan "op mijn 14 dronk ik voor het eerst, daarna werd ik verslaafd. Ik vond het heerlijk om niks te voelen en geen zorgen te hebben. Ik begon ook te blowen en sloot me af van iedereen. Op me 16e vierjaardag wist niemand dat ik jarig was en heb ik het dus ook niet gevierd. Norah mijn beste vriendin was op dat moment verhuisd voor 2 jaar naar amerika voor haar vaders werk dus ik had letterlijk niemand. 7 maanden na mijn 16e vierjaardag was ik opgenomen in het ziekenhuis, ik was helemaal getripped. Toen besloot ik leven om te gooien, sinds dien drink ik niet meer overdag en blow ik niet meer. Ik probeer er het beste van te maken met mn situatie.." vertel ik hem

Na een uur praten weet hij alles en ik ook van hem... ik dacht altijd dat ik messed up was maar iedereen heeft zijn problemen. Matthy is zwaar depressief geweest.... Het voelt zo geweldig om met iemand eindelijk een keer te praten.
Inmiddels zit ik op hem terwel hij ligt, Ondertussen dat we praten zit ik aan zijn haar. "Luun tijd om weer te gaan slapen oke?" Ik schud met hoofd. "Luuuuun" zegt die vragend. "Hmm oke dan" ik ga niet van hem af en lig gewoon op hem. Een hand in ze haar en de ander onder ze kaak. "Hmmm luna.." zegt hij whinend. Mijn hoofd ligt net onder zijn hoofd. Opeens pakt hij me stevig vast en draait hij zich om naar zn zij. Nu liggen we lepeltje lepeltje en pfff ik ben eigenlijk wel moe...

Na een uur of 7 word ik wakker, matthy zit tv te kijken (hij heeft een tv in zn slaapkamer)
Ik wrijf in me ogen en ik hoor matthy dan goedemorgen zeggen. Ik ga rechtop zeggen en alles van gister en vanacht komt terug.

Ughh ik schaam me zo. "Ik zal zo me spullen pakken en dan nr huis gaan." Zeg ik. Ik wil niet naar huis maar ik kan hier niet blijven.
Matthy pakt me gezicht zachtjes vast en draait me hoofd richting zijne "nee tuurlijk niet gekkie, je kan hier echt wel ff blijven." Ik knik en ga dan tegen hem aanliggen.
Na een uurtje tv kijken besluit ik te douchen. Ik pak ondergoed uit me tas en zoek een outfit. Matthy heeft echt de meest random dingen in gepakt. Een grijze baggy jeans, een jogging broek en een donkerblauw strak hempje.

ondertussen is matthy naar beneden dus ik kijk voor de grap in zijn kast. Ik zie een witte nike crewneck en pak m. Een beetje groot maar staat wel leuk op me grijze broek... en hij vind het vast niet erg.
ik loop naar de badkamer en ik zie dat matthy een handoek voor me heeft klaar gelegd. Ik douche en kleed me daarna aan.
ik pak uit me tas even snel me toilettas en loop dan terug naar de badkamer. Ik doe wat concealer, bronzer en mascara op.

Als ik naar beneden loop ruik ik iets zoet. Ik loop de woonkamer in en zie matthy pancakes maken. Hij kijkt op lacht een beetje en zegt "leuke trui...." Ik lag een beetje en ga dan zitten aan zijn bar. We eten en matthy besluit dan te gaan douchen.

"Doe wat je wil he... je kan hier chillen of boven." Ik knik en ga dan op de bank zitten. Ik scroll op me telefoon en app even met norah. Natuurlijk vertel ik haar niet wat er gebeurd is..... na een kwartiertje gaat de deurbel. Ik HAAT de deur open doen... maar ik heb geen keuze.
Ik loop naar de deur en adem in..... en uit en trek dan de deur open. Voor me staat  een vrouw mid dertig, ze kijkt een beetje verbaast "ehm haai... is matthyias thuis?" Oke maar wie zegt er  matthyias...... "ehm ja hij is aan het douchen." Zeg ik. Ze knikt en zegt "ik woon hier op de hoek maar er stond dat er een pakketje van mij was afgeleverd." Ik kijk door de gang of ik iets zie, naast de kapstok staat een pakket. Ik wil het eigenlijk niet geven. wat als het wel van hem is... of ze liegt. "Mijn naam is myrthe." Zegt ze opeens. Ik loop naar de doos en op de doos staat wel myrthe. Ik geef haar de doos ze bedankt me en loopt dan weg.

Ik ga terug op de bank zitten en na een klein half uurtje komt matthy beneden. "Hey" zegt die. "Myrthe de buurvrouw was net aan de deur voor een pakketje." Zeg ik zonder op te kijken van me telefoon. Matthy knikt en vervolgens komt die naast me zitten. Ik leg me telefoon weg en kijk naar hem. Zijn haar is nog nat en hij heeft een blauwe spijkerbroek aan met een wit stussy shirt erop.

Ik staar een beetje en hij word verlegen zie ik. Opeens zegt hij "morgen is dat feestje van koen... afbellen?"
Ik schud me hoofd "nee is oke, juist goed afleiding." Hij knikt en vervolgens maken we een plan voor vandaag.
Matthy moet nog wat op kantoor ophalen en ik heb nog iets nodig om aan te doen voor morgen. Matthy zei dat ik prima in de outfit die ik nu aan heb kan maar ik wil wel een beetje wat leuks aan hebben dus gaan we ook ff in utrecht shoppen.

Na een half uurtje zitten we in de auto, matthy en ik praten zoveel. Het is alsof we alles van elkaar willen weten en elkaar willen vertellen. Dus nu ook in de auto zijn we vol in gesprek. Als we op kantoor aankomen is er natuurlijk niemand want het is zaterdag. Ik wacht in de auto en na 10 minuten is matthy al terug met zijn ID die hij was vergeten op kamtoor.ik lach en zeg "heb je die morgen zo hard nodig." Hij lacht en zegt "ik had koen aangeboden om drank te halen voor morgen." Hij lacht en ik zeg "ohja want je ziet er echt onder de 18 uit mop." Hij lacht en zegt "mop?". Ik geef hem een grijns en ondertussen rijd hij een parkeer garage in, in utrecht centrum. Doordat hij heel snel herkend word hebben we gelijk 3 winkels uitgekozen om heen te gaan. Eerste is de peek and cloppenburg, hellaas daar niks. De 2e is dit mega leuke boutiqje. Onderweg daarheen werd matthy herkend, hij nam heel lief een foto met de jongens en daarna liepen we door. Bij het boutiqje vind ik een heel schattig topje, Hij zwart strak met kant. Ik koop hem en dan besluiten we nog naar de blue tomato te gaan voor matt. Hij vind daar een heel leuk carhartt shirt en koopt die.

Na 12 minuutjes komen we aan bij de parkeer garage. Onderweg zijn we langs de mac gegaan en rond 19:45 komen we aan bij matt zn huis.

Heeeey, pfff sorry voor een week geen update. Dit is ook dan niet echt de leukste update mr effe wat opvulling :)

Ik was famillie aan het bezoeken in het buiteland va daar weekje geen post. Ik begin volgende week weer met school + ik ga me examen jaar in dus ga proberen 1/2 x per week te posten. EN 1K VIEUWERS AAA

Wie heeft ook de "nieuwe" trui gekocht van de bankzitters? IK WEL YAY

Hearts at the office // bankzitters matthy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu