hoofdstuk 9 - op naar kreta

461 11 1
                                    

Bieeepp, bieeeeep, bieeeeep. Me wekker gaat af en pfffff ik ben zo moe. Ik denk dat ik uiteindelijk 1:00 in slaap viel. Het is nu 4:00 en over een uur is matthy hier. Ik pak mn telefoon en check insta en tiktok, als ik tiktok open zie ik 99+ meldingen staan. Ik heb 2094 nieuwe volgers en 4385 likes op mijn comment onder mijn eigen edit, hooolyshit. Na 10 minuten naar mn scherm staren krabbel ik uit bed.

Ik was mijn gezicht met koud water om wakker te worden en trek dan mn outfit aan, een zwarte legging met een matching zwarte top en een witte stussy hoodie. Daarna doe ik wat make up op, concealer, bronzer en wat blush. Ik kam me haren en doe een knekkie om me pols voor als ik het in een staart wil doen.

Ik loop naar beneden met mijn koffer.ik heb gewoon totaal geen honger,dus ik drink een glas citroen water en poets me tanden. Ik doe snel nog mijn oplader in mijn tas en mn laptop. Ik ga zitten op de bank en zie dat ik nog een kwartiertje heb.
Opeens schiet me te binnen dat ik me pil nog moet nemen en ik loop naar mn tas en slik hem zonder water in, ik heb er zoveel moeten slikken dat het inmiddels zonder water lukt. Ik trek alvast me schoenen aan loop onrustig heen en weer door de woonkamer te wachten totdat ik de bel hoor gaan. Oke pfffff daar gaan we, ik loop naar de deur en haal m van het slot "haaai" zeg ik zachtjes. Matthy bekijkt me heel even en zegt dan hoi. Ik pak me koffer en tas en doe de lichten uit en loop dan naar buiten. Tijdens dat ik de deur op slot doe pakt matthy mijn koffer. We lopen naar zijn auto en hij gooit de koffer in de achterbak alsof het niks is. Hij heeft een grijze jogging broek aan met een wit bankzitters shirt, alhoewel het erg donker is merk ik zn veiny armen op, daaaaamn. Hij doet de achterbak dicht en ik ga voorin naast hem zetten.

Hij start de auto en rijd van het parkeer plaatsje voor mijn huis weg. Ik zie hem in mn oog hoek naar me kijken, hij kijkt terug naar de weg en zegt "wat vond je vader er eigenlijk van?" Ik heb geen zin om hem me hele thuis situatie uitte leggen en zeg daarom "ja prima, hij zei vooral dat ik voorzichtig moest zijn haha" hij lacht. We komen in een gesprek en ugh hij is zo lief.... En zijn lach is zo cute omggg!

Na 10 minuutjes rijden komen we aan op schiphol, hij parkeert in lang parkeren en als we uit de auto stappen pakt hij onze koffers. Hij pakt nog een zwarte hoodie uit zn koffer en daarna lopen we naar de koffer check in waar de rest staat te wachtten. We komen aan bij de rest en we zijn als laatste dus we gaan gelijk in de rij staan voor de koffers. Ik praat ff met robbie en dan is het tijd om de koffers in te checken.

Na de check in gaan we door de security, gelukkig had bram een tijdslot geboekt waardoor we niet lang hoefden te wachten en we binnen 5 minuten er doorheen waren. Na de security gaan we zitten bij starbucks, ik bestel een cappuccino met een croissantje want heb inmiddels wel honger.

"Oke ik heb hier jullie boarding passen." Hij geeft iedereen ze boarding pas en als hij die van mijn geeft zegt hij "oh luna omdat ik jou ticket later heb geboekt zit je alleen, dat vind je niet erg toch?" Neee neee neee neee fuck, ik slik de brok in me keel door en schud me hoofd "ik moet ff naar de wc" zeg ik en sprint zowat weg, mijn recht arm begint te trillen en ik voel me steeds benauwder. Ik ren een wc hokje in en laat me gaan, geen pil kan dit tegen houden. Reizen maakt me al verschrikkelijk zenuwachtig en dan naast vreemde zitten nee neee neee nee. Na 7 minuten is de paniek aanval over en besluit ik terug te gaan. Ik loop het wc hokje uit en kijk ff in de spiegel, fuck mn ogen zijn rood. Ik fris mezelf een beetje op en loop dan de wc uit. Buiten de wc staat matthy.... Hij zegt gelijk "hee luna gaat het?" Neee neee niet die vraag, ik probeer me tranen binnen te houden en knik want ik krijg geen word uit me keel. Hij staart me aan en ik denk dat hij ziet dat me ogen rood zijn. "Aaaah tuurlijk, sociale angst... en je zit alleen." Fuuuuuck hij denkt vast dat ik een of andere pussy ben nu. "Kom we gaan dit oplossen." Zegt hij, hij pakt me hand en sleept me zowat terug naar de groep. Daar pakt hij onze koffers en kijkt hij op de boarding pass bij welke gate we t vliegtuig in gaan. Als we willen weglopen zegt koen opeens "hallo waar gaan jullie heen? We moeten over kwartiertje naar de gate.". Terwel we al lopen roept matthy "alvast daar heen zie jullie zo.". Wat is die van plan? We lopen naar de gate in stilte en als we bij de gate aankomen zegt die "ga ff hier zitten ik fix wel iets." Ik zit op een bankje bij de gate als hij naar de bali loopt, ze praatte voor minstens 10 minuten als hij met een lach op ze gezicht terug kom lopen.
" ik heb iets kunnen regelen en zit nu naast je" zegt hij met een lach alsof het zijn probleem oplost. Ik begin bijna hardop te lachen van geluk en sta op en geef hem een knuffel en zucht "omg dankje dankje dankje je weet nu hoe fijn ik dit vind." Hij freezed een beetje en ik laat daar door snel los. Als ik hem aankijk zie ik dat die een beetje bloost, CUTEE.

na een paar minuten komt de rest van de groep aangelopen. Matthy loopt naar de jongens, ik denk om te zeggen dat hij bij mij komt zitten. "Wat dan zit er een vreemde naast ons." Hoor ik milo zeggen "straks is het een of andere histirische fan!" Zegt koen er achter. Kuuuut straks worden ze boos op me. "Ja pech, ik zit gewoon liever achter in het vliegtuig". Hoor ik matthy zeggen, Omg hij zegt niet dat het voor mij is.

Na een klein half uurtje kunnen we boarden en omdat ik en matthy achter in zitten moeten wij als laatst het vliegtuig in. Na 15 minuten mogen wij. Onderweg het vliegtuig in bedank ik hem nog een keer en hij geeft me een klein duwtje terug.

Na een half uur stijgen we op, ik heb een raamstoel en naast mij zit natuurlijk matthy. Naast ons zit een wat oudere vrouw, zei kwam voor ons het vliegtuig in en toen we langs haar wouden lachde ze vriendelijk. We zitten nu 10 minuten ongeveer in de lucht en ik gaap, het komt van het weinig slapen en die pillen maakt me moe. Ik besluit ff wat slaap te pakken want we zitten toch 4 uur in t vliegtuig, ik leg me hoofd naar achter en doe me ogen dicht. Na een kwartier voel ik matthy bewegen, hij doe arm leuning tussen ons omhoog en legt mijn hoofd op zijn shouder. Wtf waarom doet hij dat? Ik denk dat hij denkt dat ik al slaap. Ik zeg eerlijk dit licht veel lekkerder. Na een kwartiertje val ik in slaap.

Ik word wakker van iets wat door de intercom word geroepen, doordat ik nog half slaap weet ik niet wat. Ik lig nogsteeds op matthy zijn schouder. Ik til mn hoofd op en kijk m aan, omdat hij natuurlijk niet weet dat ik nog niet sliep toen hij mn hoofd op zijn schouder legde zeg ik "oh sorry" terwel ik in mn ogen wrijf. Hij schud zn hoofd "nee ik had je zo neergelegd." Zegt hij verlegen. Ik knik met een lach en probeer niet te blozen, hij geeft het ook gewoon toe.

"Ehm luna uurtje geleden kwam er een stewardess langs met eten en drinken maar je sliep zo diep ik wou je niet wakker maken dus ik had een cola voor je besteld, ik hoop dat er nog prik in zit" zegt hij opeens. "Oh wow dankje, hoelang heb ik geslapen dan?" Zeg ik terug. Matthy verteld dat ik ongeveer 2 uur heb geslapen. Chil dan hoeven we ongeveer nog maar twee uur vliegen voordat we er zijn. Matthy en ik praten eigenlijk die twee uur non stop, en na ongeveer 2 uur een kwartier landen we op kreta.

Oeeee wat spanningggg, nu komen de "vakantie" hoofdstukken en die worden leuk!!! Het zijn er 4 denk ik (voor elke dag 1, misschien een of twee hoofdstukken meer we gaan het zien ) :)

Hearts at the office // bankzitters matthy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu