ik word wakker van de deur die dicht gaat beneden, please zeg dat me vaderweg gaat en niet nu thuis komt, we hebben niet meer gepraat na de ruzie. Ik wacht een minuutje en dan hoor ik de auto weg rijden van de oprit, ik zucht opgelucht. Nu ik toch wakker ben begin ik me maar klaarmaken voor dag, ik douche, doe een witte linnen broek aan met een zwarte crop top en ga aan mijn bureau zitten. Ik hoef vandaag niet percee naar kantoor maar wel aan de blog werken.
Ik werk de hele ochtend aan de text van de blog over hoe ze behind the scenes de eet westrijden voorbereiden ect. Na een uur of 2 ben ik klaar en besluit ik wat te gaan eten. Ondertussen app ik norah hoe haar stage is, we hebben elkaar weinig gesproken de afgelopen dagen en ik heb haar ook nog niet verteld wat er was gebeurd met mn vader.
Ik: hee noortje hoe is het? Is de stage leuk?? En die jongen haha
norah: luuuuuun stage is top en die jongen is gay 😮 nogsteeds is hij geweldig! Hoe is t bij jou? Is de stage AMAZING?
ik: oeee jammer mop hahaha, stage is veel leuker dan gedacht. De jongens zijn megaaa lief :)Me gesprek met norah word onderbroken doordat ik gebeld word door een random nummer, although die bekend voor komt.... Ik neem op "hee met luna" zeg ik "hee luna met bram". Aahaaaa ik moet echt ff het nummer opslaan. "Haai bram" zeg ik.
"Ee luna ik weet dat dit kortaf is maar voor een paar videos gaan we naar chersonissos een plek in kreta, en nu had ik de vraag of jij dus meegaat. Alles betalen wij zoals vlieg tickets, hotels ect" omg een gratis vakantie... ergens wil ik want ik hou van reizen maar mn sociale angst kan dit niet. "We hebben het liefst natuurlijk dat je meegaat." Zegt bram er nog achteraan, fuck nu zit er ook nog druk achter. Zonder na te denken zeg "jaa tuurlijk, wanneer is het precies?". Bram reageert enthousiast "aaa top, we vertrekken over 6 dagen duuus, de 8e en we zijn daar vier dagen dussss we vliegen de 11e terug."We bespreken nog even de details en hangen dan op, fuuuuuck in wat voor situatie heb ik mezelf zojuist gezet. Ik moet nu zeker weten weer aan me pillen, die helpen me bij de sociale angst. Ik ben er nu een tijdje vanaf maar voor dingen zoals reizen heb ik ze wel echt nodig. Ik vind reizen geweldig en vind het ook verschrikkelijk dat mijn social angst het gedeeltelijk verpest voor me. Na het ophangen sla ik snel bram zijn nummer op in mijn telefoon
Ik maak een tosti en besluit verder te gaan aan de blog, na in totaal 6 uur is die helemaal af. Ik check m nog helemaal 1x en publiceer hem dan. Binnen 20 minuten heb ik al appjes van robbie,milo en raoul die me appen over dat ze de blog geweldig vinden. Dat ze zo positief zijn over de blog maakt me heel blij omdat er veel werk in gaat.
Inmiddels is het 19:00, het enige wat ik op heb vandaag is die tosti... ik besluit even naar de supermarkt te gaan voor wat te eten. Ik trek me schoenen aan een jasje en pak me fiets. Na 8 minuutjes fietsten kom ik aan bij de supermarkt.
Ik pak een karretje en haal wat snacks, een diepvries pizza voor vanavond en een fles ijsthee tot ik opeens word aangesproken.
"Hee jij bent toch luna! Jij zit toch in die nieuwe bankzitters video?" Ik schik me dood en freeze "eehhh jaa klopt." Antwoord ik koudjes. "Het meisje lacht lief en loopt dan weer weg". Me hart bonst in me keel en ik loop richting de zelfscan kassa. Ik reken snel mijn spullen af en ik spring op de fiets.Thuis gooi ik de pizza in de oven en schenk ik wat ijsthee in, ik pak me laptop en zoek de nieuwe video op. Ik zoek naar het stukje waar ik in zit en opeens zie ik mezelf op het scherm, ik zet m op pauze en haal diep adem. Ik klik hem weer aan en kijk naar de 4 minuten dat ik in de video zit. Het is niet eens zo erg maar dat ik nu al gelijk word aangesproken in de supermarkt geeft me de kriebels.
Ik besluit die avond online te shoppen voor chersonissos en eet me pizza en snacks met muziek aan. Uiteindelijk heb ik 4 nieuwe topjes besteld, 3 rokjes, 2 shorts en 4 nieuwe sieraden ( ik moet wat doen aan mijn shop verslaving). Ik zit nu te kijken naar een kort zwart zijden jurkje met spaghetti bandjes, het is niet dat die te duur is maar of ik durf te dragen... ik besluit m toch te halen, wie weet draag ik m ook echt.
JE LEEST
Hearts at the office // bankzitters matthy
Romanceluna is 19 en doet de opleiding journalistiek, ze moet voor school een stage gaan lopen van 3 maanden. Alles zit vol en er is nog een stage beschikbaar... bij de bankzitters. Door luna haar sociale angst en mentale problemen vind ze dit heel spannen...