Ik word wakker door het felle licht in me pijnlijke ogen, ik schrik wakker "fuck" ik ben gister vergeten de wekker te zetten! Ik pak me telefoon en zie de tijd: 10:00, gelukkig nog wat tijd om me klaar te maken.
Ik loop naar me kast en pak een licht blauwe wide leg jeans en een wit ralph lauren shirt met een donker blauw logo.Ik ren naar de badkamer en douche snel, ik doe wat concealer,bronzer en blush op en kam mijn haren. Daarna pak ik snel me tas die ik gister niet heb uitgepakt en sprint ik de trap af. Ik pak een muesli reep terwel ik op 9292 een trein zoek.
Ik doe mijn schoenen aan en loop met een snelle pas richting de trein, in de trein pak ik me oortjes.... Op "great". Ik pak me oplader en laat ze op in de trein. Na de 40 minuten treinrit ben ik er. Ik stap uit de trein en doe me oortjes in, 45% prima.
Door de stress heb ik me eigenlijk helemaal niet nerveus gevoeld over vandaag..... of na kunnen denken over gister avond.Ik zit in gedachten totdat ik bij het kantoor aankom "shit". Ik weet nogsteeds niet hoe ik zelf binnen kom, aanbellen maar weer. Ik druk op de bel en deze keer praat er niemand maar komt er gelijk iemand naar de deur, koen. "Hee luna, heb je geen code gekregen."
"Hee , nee sorrryyyy dat ik nu weer moest aanbellen"zeg ik verlegen. We lopen naar boven terwel koen praat "neejoh geen punt, ik stuur je wel ff de code." Ik bedank heb en we komen aan bij de deur, ik kijk op me telefoon 11:49.... Neeeet op tijd.bram vult mij in op wat er voor video word gemaakt vandaag, een eet wedstrijd. Ze filmen het in een apparte opneem kamer in het kantoor en ik zit achter de camera op een stoel het te observeren, ik loop ook nog naar de plek waar het eten word bereid om daar wat over te noteren, en ik neem nog wat fotos voor in de blog. Ik zit nu weer achter de camera notes te nemen als milo zegt "luna je moet echt een ronde meedoen." Ik schrik van het aanbod en schud verlegen me hoofd "eeeh neeejoh nee nee " lach ik. De jongens moedige me allemaal aan. Ik word al nerveus van het idee, voor de cameras. Maar door de druk die ik voel 'masker op en go'. Ik geef in en ze zetten een stoel voor me klaar.
"Oke luna stel jezelf even voor aan de kijkers." Zegt robbie
"Eeehh oke ik ben luna 19 jaar en ik schrijf de aankomende 3 maanden een blog voor de bankzitters als stage."
ze zetten weer nieuwe bedekte gerechten op tafel en ik mag als eerst eentje kiezen "mmmm oke ik kies deze." Ik pak de meest rechter schaal.
De jongens kiezen een schaal en we open m tegelijk, koen heeft een brie, milo anjovis, raoul een shot jagër, robbie een pot nutella en matthy een toastje met sprinkhanen pasta, en ik heb een banaan met mosterd. Ik lach om het random gerecht is en zeg "nou smakkelijk boys" en eet die banaan in drie happen op, bij de derde hap moet ik kokhalsen en de jongens lachen. Iedereen haalt het behalve milo. Na de ronde sta ik op en ga ik weer achter de schermen zitten.Na de opnames gaat het hele team nog wat drinken op kantoor, ik wil eigenlijk niet want ik moet nog veel voor de blog doen en ik ben heel moe na gister avond. Maar ik besluit heel even te blijven en nog een foto te maken voor in de blog, matthy komt naast me staan, "je dee het oprecht echt heel leuk net" ik lach "vindje?" Hij knikt en lacht. Het is even stil totdat hij opeens zegt "gaat het? Nu ik zo kijk je ogen zijn mega rood..." ooooh fuck, ik probeer een excuus te vinden "jaa ik was tot laat op waarschijnlijk van weinig slaap." Hij lijkt het niet helemaal te geloven maar knikt toch.
Hij kijkt naar me ogen... ik probeer niet te blozenIk besluit naar huis tegaan, ik zeg doei tegen iedereen. Vandaag had ik rondom de opnames best veel gesprekken met mede werknemers, ze zijn allemaal heel lief en ik voel hierdoor zoveel meer op me gemak. Ik loop naar het station en gelukkig is de trein er binnen 10 minuutjes, ik zoek een plekje en pak me laptop om alvast te beginnen aan de blog, ik maak een beginnstuk van hoe ze alles klaarzetten voor de opnames en pak dan me telefoon erbij om de fotos uit te zoeken die ik wil gebruiken. ik scroll door de fotos en bekijk er nu eentje van tijdens de opnames, ik zoom in op de jongens om te kijken of ze dr een beetje normaal opstaan. Als ik bij matthy aankom zie ik dat hij mega schattig lacht, ik betrap mezelf erop dat ik zit te blozen. Ik zucht en klap me laptop dicht en doe hem terug in me tas omdat ik bijna bij mijn halte ben.
JE LEEST
Hearts at the office // bankzitters matthy
Romanceluna is 19 en doet de opleiding journalistiek, ze moet voor school een stage gaan lopen van 3 maanden. Alles zit vol en er is nog een stage beschikbaar... bij de bankzitters. Door luna haar sociale angst en mentale problemen vind ze dit heel spannen...