hoofdstuk 20 - ben je nu van mij?

369 6 1
                                    

Eenmaal aangekomen in amsterdam stappen we de auto uit, vanaf waar matt geparkeerd heeft is het nog zoon 4 minuutjes lopen. We lopen in stilte richting koen zijn huis. Er hangt een soort nerveuze vibe.

Aangekomen bij koen zijn huis klopt matt aan, koen opent na 20 seconde de deur en blert de muziek me oren in. Hij geeft ons een rare blik, hij vraagt zich waarschijnlijk aan waarom we samen zijn gekomen. Koen geeft ons een knuffel en we lopen vervolgens naar binnen. Als ik de woonkamer van koen zijn appartement in loop zie ik wel ruim 50 mensen, zn woonkamer is daarom ook gewoon niet in te lopen zo druk.

ik zie milo en Robbie met wat jongens praten en raoul staat samen met lieke te praten. Ik loop achter matt aan richting de keuken. Daar zet matthy de flessen drank neer en pakt vervolgens 2 shot glaasjes. "Voorkeur?" Zegt die dan. Ik schud me hoofd een fles salmari die al geopend op de bar staat. Hij schenkt 2 shotjes in en vervolgens geeft hij mij er een. Ik gooi het naar achter alsof het water is en pak vervolgens 1 van de bierflesjes die op de bar staat. Ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik hier doe... anders dan de jongens ken ik niemand.... "Kom" zegt matt opeens. We lopen samen terug naar de menigte in de woonkamer en matthy loopt vervolgens op drie jongens af. Hij geeft ze een knuffel en vervolgens zegt hij "luun dit zijn: mees, carl en karsten... jongens dit is luna." Ik lag vriendelijk en ze zeggen allemaal hoi. Na 20 minuten en 2 biertjes verder is het best gezellig. We hebben het over wat ditjes en datjes en ze zijn echt mega grappig! Vooral carl.

Opeens voel ik een arm om mn schouder heen slaan "LUUUUUN" word in me oor geblert. Ik kijk opzij en het is robbie. Hij is alles behalve nuchter. "Heeeeeey roobbbb." Zeg ik terug. Hij mengt zich in het gesprek al volgt hij het amper zo dronken is die.

Na een uur word er opeens een klein podiumpje opgezet, er word een dj settup op geplaatst en 10 minuten later is koen zn woonkmaer een soort concert hall..... wattefuck. "Goedeavondddddd" zegt de dj opeens. Hij begint met muziek te draaien. Dit is zo weird... een fucking dj in koen zn woonkamer... ik loop de crowd uit terug richting de keuken. Daar staat een blond meisje op haar telefoon. Ik loop de keuken binnen en zeg hoi. Ze kijkt op en ik zie nu pas wie het is.... Roxy dekker? "Heyyyy, luna is het.. toch?" Ik knik en pak de fles bacardi mochito. "Wil je ook?" Vraag ik aan haar. Ze knikt en ik pak twee glazen. "Je maakt de blog voor de jongens toch?" Vraagt roxy. "Jaa klopt sinds een paar maanden nu... jij bent de vriendin van koen toch?" Vraag ik terug alsof ik het niet al weet. Ze knikt en ondertussen geef ik het glas.

"Hebje het naar je zin?" Vraagt ze. Ik knik en zeg "jaaa iedereen is mega aardig!!" We kletsen een tijdje als vervolgens koen de keuken in komt lopen roxy mee sleurt de dansvloer op. Nu sta ik alleen in de keuken van koen, opeens zijn alle geluiden een blur en is me zicht wazig. Ik dacht echt dat vanavond een slim idee was.... Maar als je zo hier opeens staat voel ik me zo slecht.

ik gooi snel het laatste beetje bacardi mochito achterover en besluit vervolgens buiten te wachten op matt, ik wil dar hij gwn t naar ze zin heeft vanavond. Ik loop de deur ongezien uit en loop het appartement complex uit. Ik zoek een bankje op en ga daar zitten. Me zicht is inmiddels wat beter maar geluid is nog gemoffeld. Ik trek me benen op naar me toe en probeer aan iets leuks te denken. Maar het is al te laat... me gedachtes slaan op hol.

over 3 weken zit me stage erop.... Wat gebeurd er dan tussen mij en matt... wat is er tussen mij en matt.... Ik moet weer naar huis.... Word papa weer zo boos?....    

5,10,20 minuten gaan voorbij en het voelt als 1 seconde. Opeens voel ik 2 handen op me schouders. Ik word uit me gedachtes getrokken door iemand die tegen me praat. "Luun omg ik heb je lopen zoeken wat is er laat me je helpen." Als ik helemaal terug bij de realiteit ben heb ik door dat ik aan het huilen ben... matt staat voor me met een bezorgde blik. Ik sta op en schud me hoofd... wat ik deze jongen niet allemaal aan doe met MIJN problemen. "Sorry sorry fuck sorry." Ik zet een paar stappen achteruit..... ik zie nu ook tranen in zijn ogen. "Luna" zegt hij hopeloos.
"Matt ik ben een fucking puinhoop.... Me hele leven is een zooi en ik kan het niet veranderen.... Ik kan jou niet mijn shit laten dragen... dat is egoïstisch van me... je weet niet wat je voor me hebt gedaan.... De liefde die je me hebt gegeven wat niemand ooit heeft gedaan maar mattt..." ik schud me hoofd... niet wetende wat ik nog kan zeggen, ik fluister "ik hou van je... teveel om je dit aan te doen."

Inmiddels lopen de tranen ook van zijn wangen, hij zet een stap richting mij. "Luun... luun het kan me niks boeien hoeveel problemen je hebt of krijgt ik wil je! Je ziet niet wat voor geweldig persoon je bent... je brengt het beste in me naar boven, je brengt me rust en blijheid.... Je neemt dat JUIST van me af door weg te gaan luma... ik hou van je."

Ik kijk hem aan niet wetende wat ik moet zeggen of doen.... "Matt....." is het enige wat uit me komt. Hij loopt op me af en drukt me stevig tegen hem aan. "Ik heb je nodig matt... maar ik wil jou dit niet aan doen." Met een hand op me rug en de ander op de achterkant van me hoofd houd hij me vast "ssssstt... ik ben hier en ik ga nergens heen."

daar stonden we... hartje amsterdam te huilen terwel we elkaar vast houden om 3 uur snachts.

Pfffff emo rollercoaster........ wat vonden jullie van dit hoofdstuk?

Ik zou de bankzitters afgelopen zaterdag op glemmer beach zien had tickets enzo BLIJKT HET 18 PLUS TE ZIJN... gelukkig nog tickets voor bijna volle prijs kunnen verkopen :(

Hearts at the office // bankzitters matthy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu