BAB 39

4K 182 2
                                    

'Remember this

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Remember this. Make sure you use my money, card yang aku bagi tu unlimited. Guna je. Jangan banyak alasan.'

'Be careful. Kalau dua ekor monyet tu susahkan kau, just tell me.'

'Kalau ada orang cuba nak mengorat kau, bagitahu aku.

'Kalau rindu, bagitahu juga. Nanti aku sampai.'

Terlepas ketawa kecil dari mulutnya. Mesej Raess itu direnung penuh minat. Over. Keluar pergi makan je pun. Pesanan bukan main banyak.

"Harini mood aku baik. Aku nak belanja korang makan!" ujar Kuzail separa kuat. Elyana, Noah dan Hazrie masing-masing terkedu. Betul ke apa yang dia orang dengar ni?

Noah peluk tubuh. Kuzail dipandang dari atas ke bawah dengan muka Judging. Tanpa banyak soal, dia terus melekapkan tangannya ke dahi lelaki itu. "Tak panas."

Kuzail guling bola matanya ke atas. Tangan Noah ditepis. "Apa? kau ingat aku ni kedekut sangat ke? Selama ni, aku bukan tak nak belanja, tapi aku nak tolong Raess. Tolong menambahkan pahala dia dengan banyakkan lagi amalan sedekah dia tu. Bagus kan aku?" terang Kuzail dengan wajah yang sangat bangga.

"Iyalah Kuzail, betul la apa yang awak buat tu. Terima kasih ya, tambahkan pahala suami saya. Nanti kita tambah lagi pahala dia sama-sama tau! Sekarang saya lapar, jom kita cari tempat makan." celah Elyana dan dia terus melangkah mendahului mereka.

Hazrie terus mengikuti langkah Elyana dengan laju. Dia ditugaskan untuk memastikan keselamatan isteri majikannya itu. Tengku Raess sudah berpesan untuk memastikan wanita itu sentiasa ada dalam pandangannya dan melindungi dia dari orang yang mencurigakan.

Sekarang ialah waktu makan tengah hari dan Elyana sedang bersama dengan Kuzail, Noah dan Hazrie. Macam mana dia boleh tercampak dengan mereka?

Pada mulanya, Elyana datang ke pejabat Raess untuk mengajak lelaki itu untuk makan tengah hari bersama alang-alang dia tidak berapa sibuk di butik hari ini. Dia ingat nak buat kejutan, tapi dia terlupa yang suaminya ini Tengku Raess Aedden. Seorang pengusaha syarikat yang berjaya dan sangat workaholic. Jadi jadualnya memang akan sentiasa padat dengan meeting dan perkara lain.

Jadi, terkuburlah niatnya mahu keluar makan tengah hari bersama lelaki itu.

{Flashback}

"I'm sorry, meeting tu sekali dengan papa. I cannot cancel it." kata Raess dengan rasa sebersalah. Matanya tunak merenung wajah Elyana. Pasti isterinya itu kecewa.

Elyana hanya tayang senyuman manis. Dia tahu Raess rasa bersalah dengannya. Lagipula, dia tidak kisah. Salahnya juga kerana tidak bertanya dahulu. Nak suprise sangat kan?

Bahu Elyana terhinjut apabila pintu pejabat Raess dibuka dengan kasar dari luar. Dia terus berdiri dari pangkuan Raess. Namun tidak sempat untuk menjauhi lelaki itu, badannya kembali ditarik untuk tetap duduk di atas pangkuan suaminya itu

[C]  𝐈𝐭'𝐬 𝐘𝐨𝐮!Where stories live. Discover now