PROLOG

1.8K 50 1
                                    


Dalam ruang pejabat yang redup, hanya lampu meja yang menyinari Ezzan Eidlan, seorang inspektor yang terkenal dengan ketajaman mindanya. Tumpukan dokumen dan laporan berselerak di atas meja, mencerminkan betapa kompleksnya kes yang sedang dihadapinya. Dia memandang sekilas pada gambar-gambar mangsa yang tergeletak di atas meja, dan matanya berhenti pada satu nama yang sering kali muncul dalam laporan-"Secret".

Ezzan Eidlan menghela nafas berat, memandang gambar-gambar itu dengan tatapan penuh intensiti. Nama "Secret" bergema dalam fikirannya seperti teka-teki yang sukar dipecahkan. Nama "Secret"... pelik, bukan? Kenapa dia memilih nama itu? Apa yang begitu penting dan gelap yang ingin dia sembunyikan dari pandangan dunia?

Dia memutar-mutar pen di tangannya, memikirkan setiap detail dari kes tersebut. Kemudian dia menyandarkan badan di kerusi, memikirkan setiap kejadian kejam yang dilakukan oleh pembunuh ini. Tiada corak yang jelas, tiada motif yang konkrit. Hanya kekejaman tanpa batas.

Ezzan menatap gambar-gambar itu dengan tekun, seolah-olah mencari jawapan dalam setiap inci wajah mangsa.
'Dia seakan-akan berdendam. Tapi dendam terhadap siapa? Dan kenapa dia memilih cara yang begitu kejam untuk mengekspresikannya? Setiap kali dia melakukannya, nampaknya dia ingin dunia tahu betapa dalamnya kemarahannya'. Ezzan Eidlan berbicara sendirian.

'Aku perlu tahu apa yang tersembunyi di balik nama itu, apa yang dia sembunyikan dan apa yang mendorongnya untuk terus memburu. Jika aku tidak dapat memahami dendam ini, bagaimana aku dapat menghentikannya?' Ezzan Eidlan berbisik pada dirinya sendiri.

Dengan tekad yang baru, Eidlan bersiap untuk menyelami lebih dalam ke dalam misteri yang mengelilingi "Secret" dan mendedahkan rahsia yang tersembunyi di balik tindak tanduk pembunuh kejam ini.

Al-Asraar : His Flower from ParadiseWhere stories live. Discover now