Gece saati kim ne bilmeden öylece bakıyorum. Gene sıradan karakol nöbetleri. Gecede her zamanki gibi bir hüzün anlamsız öyle anlamsız ki yük oluyor insana. Elimdeki telsizden gelen cızırtı " gölge 2 ,gölge1 doğu kanadı temiz" , "gölge3 , gölge 1 güney kanadı temiz".... böyle devam diyorum ya sıradan iç karartan. Dürbünle bakıyorum bir sağa bir sola sinyal sırası bana geçiyor.
Kerim: Gölge1 den kuzeydoğu kanadı temiz! Asgölge görüş alanlarından hiç birinde hareketlilik yok
Bahtiyar: Peki üsteğmenim bakmaya devam edin!
O esnada omzuma bir el uzanım bana tutunarak yanıma oturdu kafamı bile çevirmedim. Komutanının omzuna tutuna tutuna yanına çökecek tek bir dingil Vardı.
Bora: Ne yaptın abi?
Kerim: Abi?
Bora: He!
Kerim: oğlum sana eğtimde rütbe eğtimi vermediler mi?
Bora: Kerim kusurakalmada mahallede Cevahir abinin duvarına sik sallaya sallaya işediğim adama ben üsteğmenim diye hitap edemem.
Kerim: Anan gilin mahalesi mi bura kaypak askeriye!
Bora: ne yapcan yarram üstünüm senin! Benim rütbemi mi yakcan itatsizlikten(!)
Kerim: ulan anamın oğlu musunda?
Bora: o laf öyle değildi gibi ama neyse?
Kerim: Baba mı var oğlum bende ?
Bora: oda doğru.
Sustu bir iki saniye dediğine pişmandı Bora'da babasız büyümüştü ama o babası ile gurur duyardı. Benimkinin askine Babası , 7 yaşındayken madende çıkan yangında vefat etmişti. İşte benimkide ben 15 yaşındayken rusyaya çalışmaya gidiyorum deyip ordan birine nikah kıymak için annemi boşamıştı. Ama o dönemde anneme sorsanız vize almak için yaptı. Ama palavra!
Bora: Dönüşe bara falan gidek mi?
Kerim: başka yapcak işimiz mi var?
Bora: oda doğru iki sap avel ne yapar! Demi üsteğmenim(!)
Kerim: ananı seviyom dua et yoksa söverdim.
Bora: o değilde gecen geceki yanında giden karı neydi!
Kerim: buldozerdi amına koyyum üstümden geçti! Çatışma çıksa ceddimiz sikilecek adamın derdi daha karı kız geç lan Ethem'in yerine dinlensin çocuk. Amdelisi!
Azra: Azcık dikkatli mi konuşanız! Kulaklığı kontrol ede ede hani mide ya bizim ki!
Bora: Açıkmıydı o ya!
Ethem: Valla açıktı komutanım bütün yataka adabınızı duyduk yani!
Bora: Sen sus çömez! Pardon Teğmenim farketmedik!
Kerim: Ulan Bora rezil ettin ya adamı!
Bahtiyar: Vallahi etkilendim Çınar Buldozer gibi karıyı devirmek her babayiğidin harcı değildir!
Kerim: Komutanım Vallahi bu Uzunerin suçu!
Bahtiyar: ulan it başka işimiz var demedin mi!
Azra: Bazen Burda oluşumu sorguluyorum!
Bahtiyar: Bu iki dingil yüzünden emin ol bende!
Ethem: Komutanım Ne zamana kadar burdayız!
Bahtiyar: Bilmem Murat bir haber var mı?
Murat: yarın sabah 4 gibi helikopter güvenli bölgeye iniş yapıp bizi alacak komutanım!.
Bahtiyar: iyi bakalım!