10.

571 75 15
                                    

- Ne olur İskender ağabey. Lütfen. Diye yalvardı genç kız.

İskender Paşa ise kaşlarını kaldırarak
- Olmaz. Dedi

- Neden olmasın Paşam bu küçük isteğim için beni kıracak mısın?

- Aybike. Diyerek uyardı onu İskender Paşa.

- İskender ağabeyciğim ben seni en az kendi ağabeyim kadar severim. Hatta sana karşı kendimi herkesten daha yakın hissediyorum. Lütfen geri çevirme beni.

- Tamam. Dedi İskender Paşa en sonunda kızın rahatlamış bir ifadeyle gülümsediğini görünce sırıtarak devam etti.
- Lâkin benimde senden bir isteğim olacak.

Aybike'nin anında yüzü düştü.
- Ne isteği?

- Vakti gelince söylerim. dedi Paşa.

Aslında bu kardeşi gibi gördüğü kız ondan ne rica etse kabul ederdi fakat sıra bu kıza gelince kız asla çıkarsız iş yapmazdı.

Konuştukları konu ise Aybike ve Salih'ti.
Aybike Salih'ten hoşlanıyordu fakat Salih hep İskender Paşanın yanında olduğu için bir türlü eline fırsat geçmemişti, o da İskender'den Salih'i birazcık serbest bırakmasını istedi. Bu sayede dadısı ile ona haber gönderebilecek, onun ile görüşebilecekti.

- Sen çok çıkarcı bir insansın İskender Paşa!

Adam gülerek genç kıza doğru biraz eğilip konuştu.
- Bu yüzden beni kendine daha yakın hissetmiyor musun?

~

Gilbert kaşları çatık bir şekilde odanın içinde turlarken ne yapacağını düşünüyordu hâlâ kaçmanın bir yolunu bulamamıştı o kadar zamandır aklına çok uçuk fikirler geliyordu. Bunların hiçbiri bir işe yaramazdı.

Aslında konaktan bir şekilde kaçabilirdi kitapları da ona biraz ilham vermişti fakat bahçeyi nasıl geçecekti?
İşte asıl zor olan kısım bu kısımdı.

Canı da çok sıkılıyordu çocuğun. Paşanın ona hediye ettiği kitapları bir kaç günde bitirmişti yapacak başka bir şeyde yoktu.
İçinden delirmemek için dua etti Gilbert daha sonra aklına gelen fikirle dudaklarında küçük bir gülümseme oluştu ve kapını önünde ki cariyelerden birine seslendi kız hemen içeri girmişti.

- Buyrun efendim. Dedi kız.

- Ben canı sıkılıyor, Paşa izin verdi onun odasına gidecek.

Kız ilk başta anlamadan kaşlarını çattı fakat sonra başını sallayarak oğlana yol gösterdi. Gilbert Yavuz Paşanın odasına geldiğinde kız kapının önünde durdu. Ve Gilbert içeri girdi.

Büyük odada yöneldiği ilk şey koca kitaplıklar oldu.
Aslında Paşanın odasını biraz merak ediyordu fakat karıştırmak istemedi. Neticesinde yakalanırsa pek iyi şeyler olmazdı.

Kitaplığa yaklaşarak kendisi için birkaç kitap seçti ve etrafına bakınarak bunları okuyabileceği bir yer aradı.
Ve en sonunda Paşanın çalışma masasını seçti. Yerine iyice kurulduktan sonra aldığı kitaplardan birini seçerek okumaya başladı.
O böyle bir iki saattir kitabı okurken odaya bir başka beden girdi. Gilbert kafasını kaldırarak baktığında bunun Gülsüm olduğunu fark etti. Umursamayarak kitabını okurken.

- Ne işiniz var sizin burada?
Diye sordu genç kız.

Gilbert başını kitaptan kaldırarak cevap verdi.
- Paşanın izni var. Dedi. Daha sonra aklına gelen soruyla devam etti.
- Sen?

Gülsüm bir süre etrafına bakındı ve yutkunarak konuştu.
- Paşamızın odasını düzelteceğim.

Genç oğlan şaşırmıştı zaten derli topluydu oda.
Kız sadece bir kaç eşyanın yerini değiştirerek odadan çıktı.

ESİR BXBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin