BAB 19

125 5 0
                                    

Ryder memandang dua orang anak buahnya yang datang menghampiri dia dan Irene. Mereka berdiri di hadapan dengan dia dan Irene.

"Macam mana? Semua okay tak?" soal Irene. Air di dalam gelas dia minum sehingga habis. Ryder disebelah hanya memerhati.

"Semua berjalan lancar. Dia bawa perempuan tu balik naik kereta yang lain. Kereta kawan dia," jelas salah seorang dari mereka.

Terukir senyuman senget di bibir Irene saat dia mendengar kata lelaki itu. Rancangannya berjalan lancar. Dia tidak peduli sama ada Mateen tahu atau tidak itu adalah rancangannya.

Ryder meleraikan tautan tangannya dan Irene. Dia bangun lalu dia berjalan untuk keluar dari kelab. Meninggalkan Irene yang terkebil-kebil melihat dia pergi.

"Okay, korang boleh pergi. Anything aku akan call korang nanti," Irene terus bangun dan mengikuti langkah Ryder.

"You nak pergi mana?" Irene halang Ryder menggunakan badannya. Tangan memegang lengan Ryder.

"Balik," sepatah Ryder menjawab. Dia berjalan melepasi Irene dengan mudah. Kaki melangkah mendekati keretanya. Kunci kereta dibuka lalu dia masuk ke dalam kereta.

Enjin kereta dihidupkan dan dia mula memandu meninggalkan Irene yang terpinga-pinga memandang ke arahnya.

Irene menggenggam erat tangan sambil mata melihat Ryder yang selamba meninggalkan dirinya. Dia menahan diri dari melepaskan rasa marah disitu.

Hanya seketika sebelum matanya terbuka luas dan dengan cepat dia beranjak ke tepi. Sebuah kereta berhenti di hadapan Irene. Cermin kereta diturunkan.

"5 saat. Kalau tak aku tinggalkan kau betul-betul dekat sini," dengan cepat Irene masuk ke dalam kereta. Wajah dingin Ryder dipandang sekilas.

Tak sangka lelaki itu akan mengundurkan semula keretanya. Dia fikir lelaki itu memang ingin meninggalkan dia disitu seorang diri. Senyuman terukir dibibir lalu dia melihat ke luar tingkap.

Tanpa Irene sedar mereka tiba di sebuah bukit. Ryder mematikan enjin kereta. Irene memandang Ryder lalu dia angkat kedua keningnya seperti menyoal Ryder mengapa mereka berada di sini.

"Bukan tadi you kata nak balik ke? Kenapa you berhenti dekat sini?" Ryder tidak menjawab sebaliknya dia keluar dari kereta dengan selamba. Kunci kereta diambil dan dia masukkan ke dalam poket jaketnya.

Ada beberapa buah kereta juga parking di situ. Sudah tengah malam pun masih ada ramai lagi orang yang ada di atas bukit ini. Mungkin melepak dengan kawan-kawan atau dating dengan pasangan masing-masing.

Ryder duduk di but hadapan kereta. Menghadap ke pemandangan tengah kota yang masih sibuk walaupun waktu telah menunjukkan hampir jam 1 pagi.

Irene turut keluar dari perut kereta. Dia menutup pintu kereta dan berjalan ke hadapan dan berdiri disebelah Ryder. Badan disandarkan pada but kereta.

Irene memandang Ryder yang sedang menyalakan rokok dibibir. Rokok dihisap lalu asap rokok dihembus ke udara.

Dia memerhati wajah kacak Ryder. Dia sangat suka melihat rambut Ryder. Gaya messy hair Ryder nampak sangat menggoda di matanya. Sesuai dengan wajah kacak Ryder.

"Suka dengan apa yang kau tengok?" Ryder menyoal tanpa memandang Irene. Mata melihat bintang yang bertebaran di langit.

"Suka. Suka sangat. Tapi sayang orang yang I tengah tengok sekarang ni bukan milik I," Ryder terus melihat wajah Irene. Irene tersenyum tawar. Rambut yang ditiup angin dia betulkan dan diselit dibelakang telinga.

"Kenapa kau nak balas dendam dekat Mateen? Apa yang dia dah buat dekat kau sampai kau nak balas dendam dekat dia," Ryder bertanya tanpa nada. Irene melihat anak mata Ryder.

His GirlWhere stories live. Discover now