BAB 11

468 20 17
                                    

Diana melihat wajah Mateen yang sedang fokus memandu.

"Kenapa you pandang I?" soal Mateen hairan.

Diana tidak menjawab. Dia menoleh semula ke luar tingkap. Seminit berlalu dan Diana bersuara membuatkan Mateen menoleh sekilas.

"Ini bukan jalan ke rumah I. You nak bawa I pergi mana sebenarnya?" Diana mula tidak sedap hati.

"You jangan risau. I nak pergi shopping mall sekejap. Takkan I nak biarkan you pakai baju macam tu jer," Mateen melirik ke arah pakaian yang dipakai oleh Diana.

Diana melirik pakaian yang dipakai olehnya sekilas sebelum menoleh ke Mateen.

"Aik. I tak kisah pun yang you nak kisah kenapa,"Diana mengangkat sebelah kening.

"I don't like people to see what's mine. Only me can see you wear like this," Mateen mengeratkan pegangannya pada stereng.

"Excuse me? I've told you that I'm not belong to anyone. I'm not yours." Diana menekan suaranya.

Mateen memandang tajam ke arah Diana. Diana juga memandang anak mata Mateen. Beberapa saat berlalu baru Mateen pandang semula jalan raya.

Sepanjang perjalanan ke shopping mall hanya ditemani suara dj radio. Diana melihat ke luar tingkap.

Setelah kereta berhenti, Diana hendak membuka pintu tapi terhalang apabila Mateen memegang lengannya.

"You nak pergi mana?" Soal Mateen bingung.

"You ni pelupa ke macam mana? Tadi you juga yang cakap nak pergi shopping so now dah sampai kan. Of course lah nak turun pergi shopping," Panjang lebar balasan dari Diana.

Mateen senyum sinis. Tangan masih memegang lengan Diana dengan erat tapi tidak menyakitkan.

"Panjang betul jawapan you. Yes memang I kata nak pergi shopping mall tapi I tak cakap yang kita nak pergi shopping," Mateen melepaskan lengan Diana.

Diana memandang wajah Mateen. Jelas kelihatan di wajah Diana yang dia sedang keliru.

Mateen mengeluarkan telefonnya dari dalam poket seluar. Nombor seseorang didail sebelum telefon itu dilekapkan ditelinga.

"Aku dah sampai. Aku ada dekat parking depan pintu masuk mall," Panggilan dimatikan setelah dengar balasan dari si pemanggil.

Diana masih dengan riak keliru. Dia memandang Mateen minta penjelasan tapi sepatah perkataan pun tidak keluar dari mulut Mateen.

Beberapa minit kemudian seseorang ketuk tingkap di bahagian pemandu. Mateen menurunkan tingkap dan orang itu menghulur satu beg kertas.

"Thanks, Luq." Mateen menaikkan semula tingkap.

Mateen beri beg kertas itu kepada Diana. Diana buka beg lalu mengeluarkan sepasang baju dan seluar.

"You tukarlah baju tu. I tunggu dekat luar. You tak perlu risau cermin kereta ni gelap so tak ada siapa yang akan nampak. Kalau dah siap nanti you ketuk tingkap ni," Tanpa sempat Diana balas Mateen terus keluar.

Diana memandang sekeliling sebelum menukar pakaian. Siap menukar pakaian Diana memandang cermin untuk membetulkan rambut.

Diana ketuk tingkap di bahagian pemandu tanda sudah selesai menukar pakaian.

Mateen masuk dan terus pandang pakaian yang dipakai oleh Diana. Senyuman sinis terukir dibibir Mateen.

"Cantik. Sesuai dengan you," Diana senyum apabila dipuji oleh Mateen.

His GirlWhere stories live. Discover now