Part 14

482 48 44
                                    


" الصلاة على الحبيب شمس لا تغيب 💕💕"

التعليقات بين الفقرات تسعدني وتشجعني على تنزيل الفصل. 💓

**********************************************

اخذ ياسر ابن أخيه الي مكتبه ، ثم أغلق الباب خلفه بغضب شديد قائلاً لحمزة.

ياسر : لا ما انت مش كل شوية تعمل كده ،...... في إيه يا حمزة ؟ ..... اخوك بين ايدين ربنا ...... ادعيله مش ترفع السلاح وكنت هتموت الدكتور.

حمزة بغضب : أنت مش هو قال ايه.

ياسر ضغط على قبضة يديه : قال ايه. ؟

حمزة بغضب : قال ان حازم ممكن يموت.

ياسر تنهد : مكانش يقصد.

حمزة بغضب : أنت مشوفتهوش وهو بيكلمني ازاي ..... ده كان ناقص يجيبلي سرير جنب حازم .

ياسر تنهد للمرة الثانية : استهدي بالله يا حمزة ..... اخوك هيبقى كويس ..... بإذن الله

أومئ حمزة بأمل ثم خرج من المكتب ، متجهاً الي غرفة أخيه بالطبع لكن هذه المرة وقف ينظر اليه من زجاج الغرفة.

بعد ثلاثون دقيقة

دخل الغرفة شاب على هيئة طبيب ، ومعه آله حادة كاد ان يطعن حازم لكنه ارتبك عندما رأي دماء من يد حمزة الذي امسك تلك الألة بدون خوف او تردد ، وللأسف حينما امسك بالآلة جُرِحت يداه.

تحمل الألم ثم امسك ذلك الشاب من ياقة نن قميصه بيده المجروحة ، وقام بسحبه من ملابسه خارج الغرفة ، قائلاً بحده.

حمزة : أنت مين...... وازاي تتجرأ وتلمس اخويا.

******بخوف : أنا ر ــ رامي.

حمزة بإستغراب : رامي مين. ؟

رامي ابتلع ريقه : اخو شهاب.

حمزة اشتعل غضباً ثم ضربه بقوة جعلت من رامي يفقد الوعي ، اتصل على احد رجاله لكي يأتون لأخذ رامي وبالفعل حضر أحدهم واخذه الي مكان الذي يقع فيه شهاب.

" عند غيث "
وتحديداً في منزل الجد

يجلس ويأكل المقرمشات مع فارس ، ويشاهدون فيلم كوميدي ، ويبدوا عليه الاندماج الشديد.

غيث بمرح : إلا مش بتفكر تتجوز يا فارس ؟

فارس بهدوء : لا يا عم مش بفكر في الموضوع ده.

غيث بسذاجة : يابني ده انت اللي في سنك دلوقت ولادهم بقوا دكاترة..

فارس رفع حاجبه : ازاي اللي في سني ولاده يبقوا دكاترة وانا عندي عشر سنين ...... تقصد ان ابني يكون أكبر مني ؟ ازاي ؟

عدوان يجمعهم مهمة واحدة "مكتملة " حيث تعيش القصص. اكتشف الآن