Tetapi perbuatan nakal di antara aku dan Suziana tidak berhenti setakat di situ. Pernah dia masuk ke dalam bilik wad anakku dengan memakai pakaian tidur yang sama, tetapi bezanya kali ini dia tidak memakai pakaian dalam. Tanganku langsung tidak melepaskan peluang yang telah disediakannya untukku. Sebelah tangan menyeluk masuk meramas buah dadanya, sementara sebelah lagi mengorek celah kangkangnya.
Aku sendiri pun tidak tahu mengapa aku sebegini berani, sudahlah di dalam hospital. Bila-bila masa sahaja doktor atau jururawat boleh datang memeriksa anak perempuanku. Sekiranya mereka menarik langsir, sudah pasti perbuatanku ini akan kantoi begitu sahaja. Apatah lagi, aku melakukannya sambil melihat anak perempuanku dengan anak lelakinya mewarna buku di atas tilam. Sekiranya Aqila melaporkan kepada isteriku, sudah pasti masalah demi masalah akan datang menimpa.
Mungkin mengetahui kami tidak boleh melebih-lebih di sini, Suziana berbisik kepadaku, “malam ni free tak?”
“Nak datang sini ke?” tanyaku kembali.
Kebetulan ketika ini hanya tinggal katil anakku seorang sahaja yang masih berpenghuni di dalam wad. Sementara yang lain sudah pun dibenarkan pulang pada lewat tengah hari tadi.
Waktu malam di dalam wad biasanya begitu sunyi, kadangkala hendak mencari jururawat dan doktor yang bertugas pun sukar. Ketika inilah kami berdua sama-sama melepaskan geram masing-masing di atas kerusi yang boleh dibaringkan sedikit selepas menidurkan anak masing-masing.
Tubuh Suziana jauh lebih cantik jika dibandingkan dengan Agnes. Apa lagi jika hendak dibandingkan dengan isteriku sendiri, sememangnya sangat jauh. Dia memberitahu bahawa dia suka bersenam pada setiap pagi selepas menghantar anaknya ke taska.
Rengekan ketika mana aku meraba tubuhnya, bagaikan memberitahu bahawa dia sememangnya mendambakan sentuhan dan juga belaian lelaki. Kesibukan telah membuatkan dia melupakannya, tetapi kenakalan tanganku telah mengaktifkan kembali perasaan yang sudah lama tidak dirasainya. Perlahan-lahan aku membenamkan zakar ke dalam farajnya sambil mata kami sama-sama menyaksikan proses tersebut berlaku.
Kini barulah aku benar-benar tersimpang jauh daripada tanggungjawabku sebagai suami. Sekali lagi aku berlaku curang dengan isteriku di hospital ini. Aku sendiri pun tidak mengerti apa sebenarnya yang berlaku. Apa yang berlegar di dalam mindaku kini hanyalah rasa sedap menghenjut wanita 10 tahun lebih muda dari umurku.
Tiba-tiba aku dan Suziana dikejutkan dengan bunyi langsir ditarik, lalu mendedahkan apa yang sedang dilakukan kami berdua kepada jururawat yang bertugas. Kami bertiga sama-sama tergamam dan terdiam sehinggalah kami mendengar jururawat itu berkata, “oh, puan tengah ambil injection dekat sini ke...patutlah saya pergi dekat wad tadi tak ada.”
“Err...anak saya bangun ke?” tanya Suziana cuba menyembunyikan perasaan malu.
“Tak...dia okey je masa saya berikan ubat dengan periksa tekanan darah tadi,” beritahu jururawat tersebut dengan bersahaja.
Di dalam diam, mata jururawat itu masih lagi tertumpu kepada zakar yang masih terbenam di dalam cipap Suziana. Nama di tag namanya tertera, Siti. Melihat pandangan mata jururawat di sebelah kami, aku keliru sama ada mahu meneruskan ataupun perlu menghentikan aksi kami berdua dengan serta-merta. Apa yang peliknya, dia tidak pula melarang atau memarahi kami berdua.
‘Macam mana ni? Teruskan? Atau keluarkan balik?’ tanyaku di dalam hati.
Aku mencuba nasib dengan menarik zakarku secara perlahan-lahan sebelum menolak masuk kembali sehingga ke pangkal.
“Ermhhh....” desah Suziana yang tidak menyangka dengan tindakanku tadi.
Dia mula resah apabila aku masih juga mahu meneruskan pergerakan pinggul ke depan dan ke belakang. Biarpun Siti masih lagi terdiam melihat aksi kami berdua. Tanpa diduga, jarinya tiba-tiba sahaja menyentuh biji kelentit Suziana. Lalu membuatkan wanita di hadapan aku dan Siti ini bertambah tidak keruan sehinggakan belakang dan punggungnya sudah beberapa kali diangkatkan.
“Jangan...jangan...” rayu Suziana sambil memegang pergelangan tangan Siti.
Mukanya kemerah-merahan menahan malu. Sudahlah melakukan seks di hadapan jururawat tersebut, kemaluan dan gerak tubuhnya pula menunjukkan reaksi positif terhadap pergerakan jari yang sedang dilakukan Siti. Sebagai perempuan, tentulah dia lebih mengenali alat sulit wanita. Sehinggakan akhirnya Suziana terpaksa mengalah dan menyerah segala-galanya serta mengalami klimaks.
Haaah...haaahhh...haaahh...
Kami berdua masing-masing kepenatan dan berehat seketika di dalam keadaan zakarku masih tersimpan rapi di dalam faraj Suziana. Terlalu banyak perkara yang tidak disangka. Pertama, akan melakukan seks dengan gadis secantik Suziana. Kedua, apabila aku menyangkakan bahawa sudah terkantoi, tetapi sebaliknya jururawat ini membantu menggentel biji kelentit Suziana.
Ketiga, Siti mendekatkan bibirnya dan seterusnya berbisik di telingaku, “esok malam kita buat ‘show’ depan nurse yang lain pula...”
‘Hah? Show?’ tanyaku di dalam hati. ‘Takkanlah dia nak aku main dengan Suziana di depan nurse yang lain?’
Setelah Siti meninggalkan kami, aku berkata kepada Suziana, “saya minta maaf. Saya terlepas dekat dalam.”
Di dalam nafas yang masih lagi termengah-mengah, dia menjawab, “tak apa...petang tadi saya dah dapat pil dari kakak saya...”
Kakaknya hairan mengapa adiknya meminta pil perancang sedangkan dia kini berada di dalam hospital. Kakaknya juga cuba meneka petugas kesihatan yang manakah dipilih adiknya untuk melakukan seks. Tetapi disebabkan dia tidak mahu melihat adiknya mengandung anak daripada lelaki yang tidak dikenali, dia mengikutkan sahaja kehendak adiknya.
“Dia bisik apa?” tanya Suziana sambil memeluk belakangku.
Penghawa dingin agak sejuk bagi kami berdua yang masih lagi berada di dalam keadaan tidak berpakaian. Sekaligus memaksa Suziana untuk memeluk tubuhku bagi berkongsi kehangatan tubuh badan masing-masing.
Perlahan aku menjawab soalannya tadi, “dia nak kita main depan nurse yang lain.”
Serentak Suziana terkejut, “hah? Tadi pun dah malu...nak buat lagi sekali depan dia dengan nurse yang lain?”
“Habis tu, macam mana?”
“Entahlah awak...kita pun dah terlajak jauh, kan?”
Itulah perbualan terakhir kami. Pagi berikutnya, anak Suziana sudah dibenarkan pulang. Biarpun aku merasa sedikit sunyi dengan ketiadaan Suziana, namun hatiku merasa sedikit sedih bercampur gembira. Gembira kerana tidak perlu melalui pengalaman yang memalukan dengan melakukan ‘show’ seperti yang dikatakan Siti semalam. Manakala sedih kerana tidak dapat menghenjut tubuh Suziana dengan sepuasnya.
Walau bagaimanapun, hatiku tetap resah dan fikiranku juga agak berserabut melihat keadaan anakku yang sekejap okey dan adakalanya terbaring sahaja.
Sehinggakan salah seorang doktor yang memeriksa anakku juga menegur, “err...ayah okey? Nampak sangat pucat ni...”
“Tak ada apalah, doktor. Mungkin penat sikit,” jawabku tersenyum tawar.
Tidak berpuas hati melihat keadaan dan jawapanku tadi, Doktor Mei menjemput aku ke biliknya selepas anakku tertidur nanti dan aku hanya mampu menganggukkan kepala sahaja.
Setelah hampir tiga jam kemudian, barulah anakku terlelap selepas memakan ubat. Aku bersandar seketika sambil mengurut belakang leher. Sementara fikiranku pula bertanya sama ada aku patut berjumpa dengan doktor berbangsa cina tadi atau tidak.
“Ah, pergi jelah...entah-entah dia nak cakap tentang anak aku,” kataku sebelum bangun dan seterusnya berjalan ke arah bilik Doktor Mei.
YOU ARE READING
Permulaan Baharu [Complete]
Short StoryCerita pendek berkaitan mid-life crisis seorang lelaki bernama Rosli. Mempunyai pekerjaan biasa serta melakukan rutin seharian yang sama berulang-ulang kali. Di dalam erti kata lain, kehidupannya sungguh membosankan. Tetapi semuanya berubah sebaik s...