PB 16 - Tepi Pantai

660 21 1
                                    

“Tak naklah…” rayu Haiza berkali-kali menepis tangan lelaki yang baru sahaja dapat meramas buah dadanya.

“Alah, chill-lah…kau kolot sangat ni kenapa? Kau sendiri yang cakap nak ikut kitorang,” ucap Ieta yang begitu bersahaja membiarkan salah seorang lelaki membuka bikini branya.

Mata Haiza terbeliak melihat buah dada kawannya terdedah di hadapannya, “tapi…tapi…aku tak selesa pakai macam ni…aku tak selesa buat benda macam ni.”

Harlina menklikkan lidah serta membuat olengan mata, “habis tu, mana baju mandi kau? Kau sendiri cakap baju mandi kau hilang, tinggal baju tidur je.”

Haiza tidak mampu berkata apa-apa lagi, tetapi aku boleh mengagak apa yang berlaku. Dia telah disabotaj oleh dua orang gadis yang disangka kawan baiknya. Tetapi sebenarnya mereka hanya mahu merosakkan dirinya dan seterusnya menjadikan dia sama seperti mereka.

Harlina dan Ieta sama teruja melihat tali bikini terakhir mereka ditarik pemuda-pemuda tersebut, sekaligus telah membuatkan mereka berada di dalam keadaan berbogel di persisiran pantai. Haiza semakin risau mendengar kata-kata Harlina yang mahukan dirinya juga dibogelkan.

Biarpun kesemua tali bikininya ditarik pemuda-pemuda di sekelilingnya, tetapi dia tetap memegang kuat saki-baki pakaian yang masih menutup anggota bahagian sulitnya. Kedengaran nyaring suaranya berkata, tak nak dan meminta mereka untuk menghentikannya. Sehinggalah akhirnya dia meminta pertolongan dariku. Aku bingkas bangun dan seterusnya berjalan menghampirinya.

“Woi, orang tua! Kan aku cakap, jangan masuk campur!” herdik salah seorang pemuda memberi amaran.

“Dia dah cakap tak nak. Lagipun, dia sendiri yang mintak tolong dekat aku. Dah ada dua orang ni kira cukuplah,” aku cuba memujuk mereka.

Bok!

Tiba-tiba sahaja aku merasakan sesuatu yang keras serta leper hinggap di belakang badanku. Serta-merta membuatkan aku jatuh melutut dan ternampak separuh daripada papan luncur ombak berada tidak jauh dariku.

“Abang!” jerit Haiza sebelum saki-baki pakaiannya berjaya ditarik daripadanya. Membuatkan dia melutut di dalam keadaan berbogel di sebelahku.

“Abang? Lelaki tua macam ni dia panggil abang? Haha. Kelakar sial!” kata salah seorang pemuda sebelum mentertawakan kami berdua.

Mata Haiza sempat melihat sesuatu di sebelahku, dia segera mencapainya sebelum rambutnya direntap dan ditarik sehingga kembali berdiri. Tubuh bogelnya diraba beberapa orang lelaki sambil telinganya mendengar lelaki yang merentap rambutnya itu berkata, “mari sini aku rasmikan kau depan ‘abang’ kau!”

Seorang lagi lelaki melucutkan seluar pendekku lalu berkata, “tengok, ‘abang’ kau ni pun stim tengok badan kau! Silap-silap dia yang nak ‘rasa’ dulu!”

Di dalam detik cemas, tangan Haiza bertindak menikam bahu lelaki yang merentap rambutnya tadi dengan menggunakan sesuatu alat. Sekaligus berjaya melepaskan dirinya. Tangannya di hayunkan ke kanan dan ke kiri sebelum menarik lenganku mengajak mengikutnya berlari.

Mataku sempat memeriksa, alat yang digunakan untuk menikam lelaki tadi merupakan pisau serbaguna yang biasa aku bawa di dalam poket bersama kunci.

“Wuish…garanglah dia…” ucap salah seorang lelaki tergelak melihat tangan Haiza dihayunkan hampir mengenainya.

Tanpa membuang masa, kami berdua segera berlari di persisiran pantai tanpa sempat mengambil pakaian kami berdua kembali.

Sayup-sayup kedengaran suara Harlina bertanya, “kau ingat boleh lari sampai mana?!”

Pemuda-pemuda tersebut lebih menumpukan perhatian kepada luka pada bahu kawan mereka sebelum mengikut jejak mengejar kami berdua. Agak sukar melarikan diri di persisiran pantai kerana jejak kaki ditinggalkan kami berdua boleh dilihat dengan jelas. Mahu ke kampung atau jalan besar pula, agak bahaya kerana kami sama-sama tidak berpakaian.

“Kita jalan atas rumput ni,” cadangku menarik tangan Haiza.

“Tapi nanti orang senang nampak kita…” ucap Haiza risau, nafasnya termengah-mengah tidak berdaya meneruskan langkah. Tetapi tidak mahu pula meminta untuk berehat terlebih dahulu. Dia terlalu takut sekiranya ditangkap lelaki-lelaki tadi.

“Hari dah mula gelap, harap-harap tak ada yang nampak,” kataku kepada Haiza.

Tidak lama kemudian, aku terlihat kumpulan batu-batu besar yang begitu banyak sekali, “sana, kita boleh sembunyi dekat sana!”

Kami berdua cuba bersembunyi dengan berhimpit di bawah batu besar, mengharapkan mereka tidak menjumpai kami di bawah ini. Sudahlah tekak kami juga terasa kering dan haus.

Tiba-tiba Haiza berkata kepadaku, “Encik Rosli, kalau ditakdirkan kita ditangkap…saya rela Encik Rosli yang masukkan dahulu. Sekurang-kurangnya kali pertama saya bukannya dapat pada diorang.”

“Apa yang awak cakap ni?”

Hidung kami saling bertemu kerana ruang yang begitu sempit. Bukan setakat itu sahaja, zakarku juga kembali mengeras dan seterusnya menyentuh bibir faraj Haiza. Mata kami saling bertentangan, keliru dengan apa yang berlaku.

Biarpun sejauh mana kami berlari, pemuda-pemuda itu tetap dapat mengejar kami berdua, “macam mana? Nampak tak?”

Dada kami berdegup laju mendengar perbualan mereka, “aku rasa diorang masuk kampunglah.”

“Takkanlah bogel? Mesti ada kat pantai ni jugak.”

“Siapa ada bawa torch light?”

“Macam mana nak cari dalam gelap macam ni?”

“Mungkin juga diorang sembunyi dekat kawasan kampung, yelah…kan dah gelap?”

“Entah-entah ada dekat sini, cuba cari betul-betul.”

Perasaan Haiza semakin gelisah, membawa kepada tindakan yang tidak disangka-sangka. Mukanya disembamkan pada dadaku dengan kedua-dua tangannya digenggam. Aku dapat merasakan tubuhnya menggigil ketakutan…ataupun mungkin juga sejuk kerana kami berdua masing-masing tidak berpakaian.

“Ah, mampuslah perempuan tu! Baik kita pergi kerjakan dua lagi kawan dia daripada buang masa macam ni,” kata salah seorang dengan nada geram.

Kami menunggu seketika sebelum mengintai sama ada masih sesiapa di luar ataupun kemungkinan kata-kata tadi itu hanyalah untuk mengumpan kami keluar dari persembunyian semata-mata.

“Diorang ada lagi tak?” soal Haiza di dalam nada berbisik.

“Macam dah…eh, ada lampu,” aku kembali menarik tubuhku ke bawah batu untuk bersembunyi.

Aku dan Haiza sama-sama terdiam tanpa mengeluarkan suara, dada kami berdebar-debar menantikan punca cahaya tadi. Peluh dahi Haiza menitik dan mengenai pipiku, hati kami sama-sama bertanya sama ada kami telah kantoi atau sebaliknya.

“Bey, bulih ko kat sini? Takut ore datang nanti, mati kito,” kedengaran suara gadis bertanya di dalam nada yang manja.

Serentak aku menghembuskan nafas lega serta merehatkan belakang tengkukku yang tegang sejak dari tadi kerana mengintai ke luar. Begitu juga dengan Haiza yang merehatkan kepalanya pada dadaku.

“Shh…jangang takut. Kito duo jah dekak sini,” pujuk teman lelaki gadis tadi memadamkan lampu suluh.

Sebaik lampu dipadamkan, telinga kami mendengar bunyi mendecit. Biarpun tidak nampak, kami sama-sama boleh meneka yang pasangan tadi sedang saling berciuman. Tahu-tahu sahaja satu persatu pakaian gadis tersebut jatuh ke atas pasir pantai.

Serentak aku cuba menggapai pakaian tersebut biarpun ditegur Haiza yang menepuk tanganku, “kesianlah dia nak balik nanti.”

Aku mempersoalkannya, “habis tu awak macam mana? Nak terus jalan macam ni ke?”

Haiza terdiam dan membiarkan sahaja aku meneruskan apa yang sedang aku lakukan. Tangannya sekali lagi menghalang tanganku dengan menggelengkan kepala ketika aku cuba mencapai pakaian dalam gadis tersebut.

“Bey, kerasnya…” ucap gadis tersebut duduk terkangkang di atas batu dengan teman lelakinya berdiri sambil menggesel-geselkan batang pelir pada bibir farajnya.

“Ahhhk…” desah gadis tersebut sebaik merasa tikaman daripada zakar teman lelakinya.

Permulaan Baharu [Complete]Where stories live. Discover now