PB 4 - Suziana Bahagian 1

2K 33 1
                                    

Selain itu, ibu bapa yang lain juga mungkin akan timbul syak sekiranya kami berada terlalu lama di dalam bilik air atau keluar bersama-sama. Biarpun ketika ini rata-rata sedang tidur lena, tetapi tidak bermakna mereka tidak boleh terjaga. Di dalam wad ini, bila-bila masa sahaja keadaan boleh bertukar menjadi huru-hara kerana menguruskan muntah atau cirit-birit.

Lalu Agnes meminta aku keluar terlebih dahulu sementara dia menghabiskan mandian. Sambil mengelap badanku dengan tuala, mataku sempat merakam pemandangan tubuh Agnes sebelum keluar dari pintu kubikel bilik mandi.

‘Ah, gila...apa yang aku dah buat ni?’ fikirku memusingkan badan di sebelah anakku yang lena tidur.

Pada malam itu, aku tidak dapat tidur memikirkan apa yang baru sahaja berlaku di dalam bilik air tadi. Secara sedar, aku telah berlaku curang kepada isteriku. Di dalam masa yang sama, aku mendengar suara di belakang kepalaku bagaikan berkata, ‘itulah...aku cakap tadi kau tak nak dengar. Sekarang, semua dah terlambat. Jangan cakap aku tak larang kau tadi.’

‘Arghh...suara ni betul-betul tak membantu,’ keluhku memusingkan badan melihat siling bilik wad.

Dadaku terasa sesak dan berat. Di dalam erti kata yang lain, aku kini tenggelam di dalam penyesalan selepas apa yang aku telah lakukan tadi.

‘Kenapa aku buat tadi? Sebab dah lama tak dapat? Sebab aku tengok Agnes macam boleh makan je? Sebab badan Agnes lebih elok daripada badan Siti?’ aku bertanya di dalam hati sebelum memusingkan badan sambil menjerit di dalam hati, ‘arghhh...itu bukannya alasan untuk aku berlaku curang!’

Setelah berfikir agak lama, aku berkata di dalam hati, ‘aku kena berterus-terang dengan Siti...’

‘Jangan jadi bodoh! Boleh porak-peranda rumah tangga kau nanti. Apa kau tak nak tengok anak-anak kau lagi? Apa akan jadi dekat diorang kalau kau dan Siti bercerai? Selama ni kau yang uruskan diorang...kalau kau dah tak ada, diorang duduk je rumah tunggu mak diorang pulang kerja dan beri makan. Tak tahulah mandi pukul berapa, buat kerja sekolah ke tak...’ kata suara di belakang kepalaku.

Aku berfikir, ada betulnya apa yang dikatakannya tadi. Berterus-terang bukanlah membetulkan keadaan dan di dalam situasi ini, tiada caranya untuk aku membetulkan kesilapan tersebut. Melainkan sekiranya aku mempunyai mesin masa.

‘Kesilapan ni daripada keputusan kau, menyesal dan rasa bersalah macam mana sekalipun, kau kena telan sendiri demi anak-anak,’ kata suara di belakang kepalaku lagi.

‘Ya, aku bersetuju,’ kataku di dalam hati.

Biarpun aku sedia tahu, ayat demi anak-anak itu hanyalah sekadar alasan untuk mengurangkan rasa bersalah dan bagi menguatkan lagi diriku untuk terus menyimpan rahsia ini.

Seterusnya, aku mengangkat kepala untuk mengintai Agnes. Hatiku terus berkata, ‘celaka, tidur terus? Aku sorang je ke yang rasa macam ni?’

Keesokan pagi, Agnes dan anaknya telah dibenarkan pulang. Merupakan berita gembira yang ditunggu-tunggu oleh kesemua ibu bapa yang berada di hospital ini. Tetapi, lain pula ceritanya bagi aku dan Agnes. Kami sempat memberikan pandangan terakhir di antara satu sama lain sambil tersenyum tawar.

Tidak lama kemudian, suaminya masuk ke dalam wad untuk mengangkat barangan Agnes dan anaknya. Kami berdua tidak dapat mengucapkan selamat tinggal secara peribadi. Hanya secara terbuka bersama ibu bapa yang lain.

Suara di belakang kepalaku pula berkata, ‘eloklah dia dah discharge...anggap semua ini hanya one time fling saja.’

Namun, takdir telah menemukan aku dengan Suziana, di bilik wad sebelah.

“Eh, comelnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Eh, comelnya...comel ni sakit apa?” tanya Suziana yang juga sedang berjalan mengelilingi kawasan wad bersama anaknya.

Mata kami bertentangan, di dalam masa yang sama, mataku nakal melihat baju tidurnya yang begitu nipis sehingga menampakkan bentuk tubuhnya.

Bermula dari situ, kami mula berbual sambil memerhatikan anak kami yang sedang bermain kejar-mengejar. Suziana merupakan ibu tunggal yang mempunyai seorang anak. Ini merupakan pengalaman kedua dia menemani anaknya di dalam wad hospital.

“Firhan, jangan ganas sangat. Friend tu girl...” pesan Suziana sebelum secara tidak sengaja menyentuh tanganku.

“Opss...sorry,” ucapnya sebaik menarik tangan kembali.

“Tak apa,” kataku tersenyum.

‘Arghh...dah datang sorang lagi. Kau jangan nak buat benda yang kau akan menyesal lagi,’ suara di belakang kepalaku memberikan amaran.

Tetapi amaran tersebut dengan begitu mudah aku melanggarnya. Sebaik sahaja Suziana menongkat badannya dengan tangan, jariku mula bertindak nakal dengan bergerak dan seterusnya menyentuh jari wanita di sebelahku. Di dalam masa yang sama, hatiku berdebar-debar menantikan respon darinya.

Melihat tangannya tidak berganjak dan hanya tersenyum sahaja. Aku bertindak dengan lebih berani lagi dengan meletakkan telapak tanganku di atas tangannya sambil ibu jariku mengusap lembut kulit tangannya.

Menganggap dia memberikan respon positif, tanganku mula merayap ke belakang badan Suziana. Biarpun dia sendiri sebenarnya terkejut di atas tindakanku yang berani menyentuh belakangnya, tetapi dia tetap memberikan kerjasama yang baik dengan menundukkan badan.

‘Arghhh...apa pula lagi yang kau buat ni, Rosli? Kiri kanan tempat ni open, bila-bila masa je ada sesiapa yang boleh ternampak apa yang kau tengah buat ni,’ kata suara di belakang kepalaku.

Ya, kawasan ini begitu terbuka dan lapang. Disebabkan itulah, anak aku dan Suziana boleh bermain kejar-mengejar. Tetapi kini, tanganku boleh diibaratkan seperti sedang berada di dalam sebuah balang kuih. Sekiranya telah menyelukkan tangan, mustahil tidak ambil sesuatu di dalam balang tersebut?

Perlahan-lahan tanganku mencuba nasib dengan membuka klip bra yang dipakainya melalui luar lapisan baju. Rasa mahu selukkan tangan, tetapi baju tidur yang dipakainya jenis onesie. Bibirnya tersenyum sebaik bra dipakai mulai longgar kerana klip di belakang telah berjaya dibuka. Tanpa diminta, tangannya sendiri yang mengeluarkan buah dadanya dengan menolak bra ke atas. Lalu membuka peluang bagiku untuk mengutir putingnya di sebalik kain baju tidur yang nipis.

Sukar digambarkan perasaanku teruja bermain puting sambil meramas-ramas buah dada wanita yang tidak aku kenali. Di dalam masa yang sama, kami berdua sentiasa memerhatikan sekeliling kerana risau ada sesiapa yang muncul dan seterusnya melihat apa yang sedang aku lakukan sekarang.

“Mommy mengantuk...” rengek anaknya kepenatan setelah bermain.

Sekaligus telah menamatkan aksi nakal kami berdua di situ dengan Suziana membawa anaknya kembali ke katil wad tanpa terlebih dahulu membetulkan bra di dalam baju tidurnya. Meninggalkan aku berdua bersama anak perempuanku bersama soalan yang agak mengejutkan.

“Babah, kenapa babah pegang pelam auntie tadi?” soal anakku, Aqila.

Pelam merupakan bahasa yang kami ajarkan kepadanya supaya dia tidak menyebut tetek di khalayak ramai. Segera aku berkata, “eh, mana ada...Aqila salah tengok, kot?”

“Yelah...Aqila nampak tadi,” tegasnya sambil mengerutkan kening.

“Dah...Aqila nak air apa? Nanti babah kirim dekat ibu,” aku cuba mengalihkan perhatiannya.

Permulaan Baharu [Complete]Where stories live. Discover now