One day... Aku berjumpa dengan kawan sekolah lama aku, Nisha. Nisha ni berbangsa india dan sudah pun berumah tangga sama macam aku. Masa aku sekolah rendah dan sekolah menengah dulu, dialah kawan yang paling rapat dengan aku. Selalu teman aku gi tandas, teman aku dating ngan Hafiz dan banyak lagi la. Tapi after spm kami lost contact. Kami reunite balik bila terserempak dia suatu shopping mall semasa aku gi jejalan bersama suami aku.
Dia yang tegur aku dulu.
Nisha : Hai! Awak Aisyah kan?
Aisyah : Ye saya. Macam mana awak tahu.........? Eh! Nisha?!
Nisha : Yeeee... Omg Aisyah!!
Aisyah : Weh kau pergi mana selama nie? How are you?
Nisha : I'm good. How are you?
Aisyah : Aku sihat je. Ini suami aku Wan.
Nisha : Oh hai. Jap. Kumar! come here.
Aisyah : Siapa tu Nisha?
Nisha : Husband aku.
Husband Nisha memang berkulit gelap tapi handsome. Body dia pun sado gila and nampak macam hero filem tamil. Terus crush kat dia padahal suami kat sebelah je. hahaha.
Nisha : Kumar. Ini Aisyah. My school friend and he is her husband Wan.
Kumar : Hai guys.
Wan : Hai.
Aisyah : Hai. Weh bila masa kau kahwin?
Nisha : Lagi satu bulan lagi nak anniversary setahun.
Aisyah : Wah x jemput aku pun waktu kau kahwin.
Nisha : Macamlah kau jemput aku masa kau kahwin kan?
Aisyah : HAHAHA sorrylah. tatau macam mana kita boleh lost contact. hmm.
Nisha : Ish sokay la. kan dh jumpa balik.
Kami terus bertukar nombor masing ii. Aku dan Nisha jumpa balik after long time. So kami nak lepak kejap. Aku, suami aku, Nisha dan Kumar. Kami semua pergi makan dan jejalan sama ii sampai balik. Sepanjang kaami bersama-sama tu, Kumar asyik tenung breast dan bontot aku je. Dia macam nak terkam aku. Ada sekali sekala dia sengaja langgar aku dan tangannya terkena di aset ii aku. Tapi aku buat tatau je. Semasa kami balik, Nisha jemput aku ke rumahnya untuk celebrate anniversary mereka sama ii bulan depan. Nisha jemput kami sebab Nisha ni xde parents. sama juga dengan Kumar. Sebabkan Nisha anggap aku sebagai family dia, so dia jemputlah aku dan suami aku sahaja. Aku pun janji dengan dia yang aku akan ada untuk dia celebrate anniversary dia.
Selepas sebulan...
Hari yang aku tunggu ii pun sampai. Majlisnya malam hari ini. So aku sediakan hadiah untuk kawan aku. Aku belikan dia dress dan kemeja untuk husband dia yang betul ii mahal. Aku juga sediakan satu hamper yang penuh dengan perfume, jam tangan dan sebagainya. Semasa aku tengah sediakan hadiah itu, tetiba suami aku lari berulang alik ke bilik dan office room.
Aisyah : Eh abang! Kenapa ni? lari ii dalam rumah?
Wan : Jap sayang. bagi abang 5 minit.
Kemudian dia pun datang duduk di depan aku dengan tenang. Tapi mukanya sedih.
Aisyah : Kenapa nie abang? Kenapa sedih?
Wan : Sayang. Abang ada urgent meeting dengan investor business baru abang. So malam ni abang kena ada di Singapore. Nak tanak petang ni jugak abang kena amik flight.
Aisyah : Laa yeke? So abang tak ikut sayang gi rumah Nisha la?
Wan : Sorry sayang. Abang x expect akan berlaku macam ni. Tetiba je nak buat meeting. Abang minta maaf.
YOU ARE READING
BFF Seorang Isteri
RomanceNama aku Aisyah. Ini adalah kisah aku berjumpa dengan seorang lelaki dan menjadi kawan baiknya. Persahabatan kami direstui oleh suamiku untuk bermesra. Oleh kerana persahabatan kami tidak ada batas, hidup aku berubah menjadi lagi hebat dan aku dapat...