✯20

716 6 0
                                    

Kehidupan aku sangatlah bahagia bersama private circle aku. Pada satu hari, Aiman membawa aku, suami aku, Nia dan baby boy kami keluar makan malam. Kami pun mengikut dia sambil makan angin di tepi pantai sekejap. Aiman bawa kami ke sebuah restoran seafood di tepi pantai itu. Selepas order makanan, kami bersembang seperti biasa.

Aiman : Ehem... Korang... Aku nak cerita something...

Nia : Apa dia awak?

Aiman : Aku dapat kerja kat Australia...

Aisyah : Haa? Kerja? Kerja apa?

Aiman : Wildlife Rescue Officer...

Wan : Aku tak faham... Kau apply kerja kat Australia? Kenapa Man? Kau tak suka kerja CEO ni ke? I mean gaji pun tinggi kan? Kalau kau ada masalah kita boleh bincang dho.

Aiman : Nono sabar Wan. Aku takde masalah dengan kerja sekarang ni. Cuma aku suka kerja wildlife rescue ni. Memang itu ada cita ii aku la. Dari dulu lagi aku try and baru sekarang dapat. Aku just nak enjoy life aku sekejap. Dengan jaga haiwan apa semua. Bukan lama pun aku nak buat kerja. Mungkin 5 tahun camtu. Pastu aku akan balik ke sini.

Aisyah : Tapi Aiman... Kenapa tak try kat sini je? 

Aiman : Camne eh aku nak explain kat kau? Maksud aku kat situ lagi best. Lagi banyak animals. Kau faham tak? Dia lagi best kat situ.

Wan : Dah sayang... Biar je dia pergi.

Aiman : Weh kau marah aku ke?

Wan : No la Aiman... Aku faham apa kau cuba sampaikan. Tapi janji dulu ngan kitaorang. Kau takkan duduk selamanya kat situ. Kau kena balik sini juga nanti.

Aiman : Ye aku janji Wan... Maximum 5 tahun.. Aku nak enjoy kerja yang aku suka dari kecik lagi.

Nia : Habis saya dengan Ryan?

Aiman : Ikutlah saya... Kita sama ii duduk sana..

Nia : Alaaa... Bosanlah nanti kat tempat baru. Sini kita boleh enjoy ii. Sana kita ada sape je?

Aiman : Tak lama lah awak. 5 tahun tu kejap je masa lalu tau.

Aisyah : Hmm ikut kau la Aiman. Tapi jangan lupa janji kau tu.

Aiman : Ye aku takkan lupa. 

Wan : Oh baru aku faham... Sebab ni lah kau bawa kitaorang keluar makan eh?

Aiman : HAHAHA mana ada gile?

Aisyah : Eh haah... woah pandai eh kau... HAHAHA

Malam yang indah bersama keluarga yang bahagia, tetapi hati masih sedih yang Aiman nak pergi jauh dari kami. Namun aku terima sahaja dan biarkan kawan baik aku ini bahagia dengan kerja kegemarannya. Jadi Aiman pun bersedia untuk pindah ke Australia. Nia memang tak nak tinggalkan kami. Namun dia terpaksa juga. Dalam seminggu sahaja, mereka bertolak ke Australia bersama anak kami, Ryan. 

Kini aku dan suami aku sahaja tinggal di rumah kami dan suasana rumah menjadi sunyi. Aku minta suami aku untuk bawa balik anak perempuan kami dari kampung. Namun suami aku suruh tunggu dan bersabar sehingga masa yang sesuai. Suami aku semakin sibuk dengan kerja dan aku macam biasa duduk sorang ii dalam rumah. Nak keluar shopping pun rasa malas pula. Kekadang Khairul dan Inas akan singgah rumah aku. Mesti aku akan suruh mereka tunggu dan aku akan masak untuk mereka. 

Kehidupan aku menjadi bosan. Baru ii ni aku dan suami aku kerap bergaduh. Aku faham dia stress dengan kerja dia tapi takyah la stress tu bawa sampai ke rumah. Aku cakap benda baik pun dia akan marah aku. Macam dah bosan hidup ngan aku. Ada sekali tu dia terlepas cakap yang aku ni isteri sundal. Seminggu aku merajuk dengan dia. Aku memang dah tak boleh berkurung dalam rumah begini. Jadi aku buat keputusan untuk pergi ke kerja. Aku tak nak kerja kat company suami aku. Kang tak pepasal gaduh juga di situ.

BFF Seorang IsteriWhere stories live. Discover now