Aiman : Aisyah... Saya minta maaf... Kita tak boleh jumpa lagi... Jangan cari saya... I Love You... Goodbye...
Aisyah : Aiman?!
TUTTT TUTTT
Aku terus nangis teruk. Nasib aku dah balik rumah aku. Kalau tak malu aku nak nangis depan Nisha dan Kumar. Aku tatau apa yang buat Aiman cakap begitu. Aku tak faham apa ii. Suami aku baru balik rumah masa tu. Masuk je dalam rumah, dia nampak aku nangis duduk di atas lantai. DIa terus lari kat aku.
Wan : Sayang! Kenapa nie? Kenapa awak nangis? Sayang?
Aisyah : Abang... Aiman... Aiman tinggalkan sayang.
Wan : Haa? Kenapa?
Aku ceritakan apa yang Aiman cakap dalam call. Dia pun x faham kenapa Aiman cakap camtu. Dia hanya focus kat pujuk aku. Masa tu aku rasa bersalah. Aku luahkan semuanya kat suami aku. Aku jujur sepenuhnya. Aku ceritakan start dari first time aku seks dengan Aiman, then buat threesome, then buat dengan ex aku, then gangbang and last sekali bersama Nisha dan Kumar yang baru lagi berlaku masa tu. Aku cerita setiap satu insiden sambil nangis. Kini kawan baik aku yang bagi kebahagian yang tak dapat ungkapkan itu sudah tinggalkan aku. Aku sujud kat kaki suami aku dan meminta maaf sebab aku curang dan khianati dia. Dia hanyalah berdiam sehingga aku habiskan cerita.
Dia menjadi marah tapi dia tetap diam sebab aku sedih dan nangis masa tu. Kejap lagi dia angkat aku dan dudukan di sofa.
Wan : Sayang... Abang faham... Takpe sayang... Bukan salah sayang. cuma nafsu sayang yang kuasai diri sayang.
Aisyah : Tak... Sayang ni dah jadi cam perempuan murahan. langgar syarat abang. mengkhianati abang. Sayang dah buat salah besar. Sayang salah gunakan dan hancurkan kepercayaan abang. Sayang curang dengan abang.
Wan : Sayang... Ini bukan Aisyah yang abang masa kita kahwin dulu. Abang benarkan sayang buat apa je demi kebahagian sayang. sekarang ni pun abang maafkan sayang. abang halalkan semua salah yang sayang dah pernah buat sebelum ni. Satu-satunya salah sayang adalah sayang x mintak kebenaran abang untuk semua ni. Kalau sayang minta abang, mesti abang benarkan tau. Sebab abang tahu dan faham. Abang tak mampu and tak pernah puaskan sayang di atas katil dengan batang abang yang kecil ni. Abang hanya mampu bagi kehidupan yang mewah untuk sayang. Abang yang patut minta maaf. Abang maafkan sayang. Sayang maafkan abang tak?
Aisyah : Tak. Abang tak bersalah. Sayang je yang.
Wan : Jawab soalan abang.
Aisyah : hmm... Sayang maafkan abang.
Wan : I Love You
Aisyah : I Love You too.
Suami aku cium aku sambil muka aku basah dengan air mata. Dia mengangkat aku masuk ke bilik. Kami melakukan seks pada malam itu. Suami aku buat aku lupakan segalanya... Dia buat aku rasa tenang dan buat aku sayang dia lebih dari sesiapa di dalam hidup aku. Aku yang kurang dapat kasih sayang sejak kecil lagi, terpedaya dengan lakonan orang lain yang menunjukkan kasih sayang pada aku semata-mata untuk memiliki badan aku. Masa itulah aku faham yang Kasih Sayang yang sebenar adalah dari suami aku sahaja. Aku bersyukur sangat kerana dapat seorang suami seperti Wan. Dia maafkan aku dan terima aku walaupun aku dah buat banyak salah.
Aku janji kat dia yang aku takkan buat begitu lagi selepas ini. Tapi dia minta aku untuk tarik balik janjian aku. Dia nak aku teruskan apa yang aku buat selama tapi kalinie dengan kebenaran dia. Dia nak aku happy dan puas dalam seks. Katanya memang dia x mampu nak puaskan aku di atas katil. So dia nak aku mendapatkan kepuasan dari orang yang bermampu. Dia juga meminta aku untuk tidak tinggalkan dia dan tidak cari lelaki lain dengan niat selain dari seks.
Aku pun berhenti kerja kerana apabila aku masuk office, aku asyik teringat pasal apa yang aku dan Aiman melakukan kat situ. So aku spend time aku lebih di rumah dan suami aku. Aku tolong di dalam business baharu yang dia nak start tak lama lagi. Selama 2 minggu aku tak jumpa sesiapa pun. Suami aku ada je suruh aku gi jumpa Nisha tapi aku tak nak sebab aku perlukan rest sikit.
Semasa aku dan suami aku keluar makan dinner, kami dapat panggilan dari bapa mentua aku. Beliau jemput kami untuk majlis pernikahan adik perempuan suami aku, Dania. Aku rasa terkejut bila beliau kata pernikahan. Habis tak meminang ke? Tak tunang ke? Terus nikah? Rupa-rupanya mak mentua aku memang dah jemput suami aku untuk kedua-dua majlis yang sebelumnya, tetapi suami aku tak pergi dan dia rahsiakan hal ini dari aku.
Aisyah : Abang! Kenapa abang tak bagitau sayang? Abang dah kenapa nie?
Wan : Alaaa sayang. Sayang kan tahu abang gaduh dengan ayah. Ayah selalu call abang tapi abang x jawab pun. Abang x sukalah. Itu yang abang rahsiakan dari sayang. Kat phone sayang pun abang dah block nombor ayah supaya dia x kacau sayang.
Aisyah : Abang!!! Abang ni dah gila ke? Pergaduhan ayah dengan anak adalah benda biasa. Kenapa abang keras kepala sangat nie?! Abang tahu tak yang ayah dah tua? Abang ada 2 adik tau. Sorang takpelah lelaki. Sorang lagi tu adik perempuan abang. Abang sebagai anak sulung kenalah bertanggungjawab. Biarlah kalau abang marah kat ayah tapi apa salah adik ii abang? Ish tingginya ego abang. Dahlah jangan cakap dengan sayang lagi.
Wan : Sayang... jangan macam ini. Abang minta maaf okay. Abang stress dengan meeting bagai. Dengan ayah lagi duk call suruh aku balik kampung. Itu yang abang tak amik kisah sangat. Sorrylahhh... Okay sayang lah bagi solution. Sayang nak abang buat apa sekarang nie?
Aisyah : Kita balik kampung esok juga. Cancel semua meeting abang untuk seminggu nie. Kita tanggung semuanya untuk pernikahan Nia. Abang tunjuk tanggungjawab sebagai anak sulung. Buat apa yang abang patut buat. Kalau tak sayang nak tinggalkan abang sekarang jugak.
Wan : Waduh.. Sayang niiii...
Aisyah : Ok bye.
Wan : Alaaaa Sayang janganlah... yelah ii kita balik kampung esok. Abang buat semua yang sayang cakap tadi.
Aisyah : Janji?
Wan : kena janji pulak! yeye abang janji.
Aisyah : Okayyy... Sayang abang.
Next>>>
YOU ARE READING
BFF Seorang Isteri
RomanceNama aku Aisyah. Ini adalah kisah aku berjumpa dengan seorang lelaki dan menjadi kawan baiknya. Persahabatan kami direstui oleh suamiku untuk bermesra. Oleh kerana persahabatan kami tidak ada batas, hidup aku berubah menjadi lagi hebat dan aku dapat...