✯19

621 6 0
                                    

POV : Aisyah

Sedang aku mendukung anak lelaki aku di dalam bilik hospital itu, suami aku pun masuk dengan satu lagi bayi di tangannya.

Aisyah : Abang... Baby siapa ni?

Lalu, suami aku menceritakan semuanya kepada aku sambil menangis. Aku sendiri tak boleh nak percaya apa yang dikatakan oleh Khairul. Suami aku pun tiada pilihan lain selain membawa balik anaknya yang dilahirkan oleh Inas... Akhirnya aku pun terima dan berikan satu idea yang hebat kepada dia. Bayi yang aku lahirkan itu adalah anak Aiman dan bayi yang Inas lahirkan itu pula anak suami aku. 

Disebabkan Nia tak mampu mengandung anak lagi, aku buat keputusan untuk berikan anak lelaki aku ini kepada Aiman dan Nia. Aku pula mengambil anak perempuan Inas itu dan terimanya sebagai anak aku sendiri. Lagipun bayi tersebut adalah dari benih suami aku juga. Apabila aku bagitahu Aiman dan Nia, mereka pun terima anak tersebut dengan gembira. Kini aku ada seorang anak perempuan dan Aiman ada seorang anak lelaki.

Namun aku rasa kesian pada Inas yang begitu teruja untuk melahirkan anaknya. Kini disebabkan suami Inas, anaknya itu menjadi tanggungjawab kami. Selepas 2 hari, aku pun kena discharge dari hospital dan balik ke rumah aku. Satu perkara yang tak dijangka telahpun berlaku. Inas mengalami kemurungan kerana suaminya, Khairul menipu dia yang anaknya baru lahir itu sudahpun meninggal dunia.

Sampai sekarang kami tak faham kenapa suaminya buat begitu. Khairul dan suami mula focus pada Inas untuk pulihkan dia balik. Dalam masa yang sama, bisnes mereka itu semakin mengalami kerugian sehinggalah mencapai tahap bankrup. Dalam situasi begini, aku tak berani nak simpan anak perempuan Inas di rumah aku. Jadi aku dan suami aku ambil keputusan untuk menghantarnya ke rumah kakak angkat aku di kampungnya.

Jadi hanya anak lelaki sahaja tinggal bersama kami. Aku terpaksa pergi ke kerja demi menjaga rumah tangga aku. Suami aku dan Khairul masih tak tahu nak buat apa untuk pulihkan Inas dan juga bisnes mereka. Namun, Inas telahpun menerima kenyataannya dan mula focus pada company dia. Inas memang seorang wanita yang sangat kuat. Dengan seorang diri dia membina balik empayar bisnes dia 10 kali ganda lebih besar dari yang dulu. 

2 Tahun Berlalu

Suami aku pun mulakan bisnes sendirinya dengan bantuan Inas dan menjadi usahawan yang berjaya juga. Dalam 2 tahun sahaja kami membeli rumah yang besar dan upgrade kehidupan kami menjadi lagi mewah. Suami aku menjadikan Aiman sebagai CEO company dia. Kini kami berempat masih tinggal serumah. Kehidupan kami menjadi lebih mewah dan gembira.

Inas pun sudah melahirkan anak keduanya yang berhasil dari benih Khairul. Persahabatan keluarga aku bersama keluarga Inas menjadi begitu rapat sekali. Kini semuanya berjalan dengan lancar. Namun, perjuangan seks aku menjadi semakin bosan. Suami aku dah jadi pemilik company besar dan Aiman pun busy dengan kerjanya di situ. Hanya aku dan Nia je yang selalu keluar lepak dan shopping. 

Pada satu hari, Aiman dan Khairul datang ke rumah aku. Masa tu suami aku masih di officenya.

Aiman : Aisyah... Free ke?

Aisyah : Bila masa aku pernah busy? Hahaha... Eh hai Khairul... Inas sihat?

Khairul : Sihat je. Wan mana?

Aisyah : Dia belum balik lagi. Awak datang nak jumpa dia ke?

Aiman : Takdepun... Nak jumpa kau je...

Aisyah : Kau bukan jumpa aku hari ii ke?

Aiman : Bukan aku la gila. Khai...

Aisyah : Oh hahaha... Ye Khai... Ada pape ke?

Aiman : Dia nak seks dengan kau?

BFF Seorang IsteriWhere stories live. Discover now