06

1.1K 35 2
                                    

"Zoen me, anders zou ik even tegen je oom zeggen dat je bij een voetballer op zijn kamer was gisteravond" grijnst Bas "laat me met rust, hij zou je toch niet geloven" zeg ik boos en ik probeer mezelf los te maken uit zijn handen. "Oh jawel tuurlijk geloofd hij me" fluistert hij in m'n oor en hij geeft me een kus in m'n nek. "Laat me met rust lul" "gast laat haar los ze wilt het niet" hoor ik Nicolaï boos roepen. "Oh dit wilt ze wel" zegt hij en hij knijpt in m'n kont "auw vieze goorlap rot een eind op" zeg ik boos. Hij laat me los en boos kijk ik hem aan, Nicolaï en Davy komen naast me staan "als je haar nog één keer aanraakt met die vieze klauwen van je ben je niet blij" zegt Nicolaï boos en hij wijst dreigend met z'n vinger. "Lindy onthou wat ik gezegd heb één woord tegen iemand en je bent niet blij" hij draait zich om en loopt weg, "bedankt jongens" zeg ik en ik geef ze een knuffel "waar mag je niet over praten?" Vraagt Davy, ik kijk om me heen maar zie Bas nergens meer "over wat hij net deed" zeg ik snel. "Lin je moet wel" zegt Nicolaï en hij legt een hand op mijn schouder "nee ik doe het thuis wel" fluister ik. "Maak je maar gauw klaar voor het etentje" knipoogt Nicolaï, ik knik en voel mezelf blozen "tot zo jongens" zeg ik en ik loop snel verder naar de hotelkamer.

De hele dag heb ik langs het zwembad gelegen en in het water geweest. "Hey Jackster" lach ik als Jackie al druk bezig is "hey" zucht ze "is er iets?" "Ja je noemt me Jackster" "Awh maar het klinkt toch leuk?" Glimlach ik. Ze glimlacht en rolt met haar ogen, ik pak een net jurkje uit m'n koffer. Het is een zwart jurkje met korte mauwen en overal zit het jurkje strak. Ik trek hem aan en stijl m'n haar waarna Jackie de onderkant lichtjes krult. Ik doe nog een beetje mascara en eyeliner op en pak m'n zwarte lage Allstars. "Zo ik ben klaar" zeg ik terwijl ik in de spiegel kijk en mezelf nog een keer check. "Ik ook" zegt Jackie "zullen we vast naar beneden over vijf minuten moeten we beneden staan" "ja is goed" knik ik, ik pak snel een tasje en doe een pasje en m'n telefoon erin.

Als we naar beneden lopen zitten er al best veel jongens en ze zien er allemaal keurig netjes uit. Romy en Beau kwamen we onderweg op de gang tegen en met z'n vieren lopen we naar beneden. "Kijk daar zijn mijn prachtige meiden" glimlacht Frank, ik zie dat Bas weer achter de balie staat en Davy en Nicolaï kijken hem met een dodelijke blik aan en als blikken konden doden lag hij dood achter z'n balie. "Daar moeten we wel een foto van maken" gaat Frank enthousiast verder, Romy, Beau, Jackie en ik gaan op een rijtje staan en zetten een glimlach op. "Ja klaar" zegt Frank als hij z'n mobiel weer in z'n zak doet "oké is iedereen er?" Wordt er nog gevraagd en daarna gaan we lopend naar een restaurant.

Nicolaï komt naast me lopen "hey" zegt hij "oh hey" glimlach ik, "ehm als ik jou was zou ik oppassen voor Bas vanavond als jullie terugkomen" fluistert hij "ja ik weet het" zucht ik "ik kan anders wel meelopen" zegt hij "eh ja ik kijk wel even misschien loopt Frank uit zichzelf al mee" hij knikt en gaat weer naast Davy lopen.

We komen aan bij een klein gezellig restaurantje, we worden naar de tafel gebracht en ik zit naast Jackie en Frank. Schuin tegenover me zit Nicolaï ongeveer en soms wisselden we wat glimlachjes aan elkaar uit. Ik praatte wat met Viktor die aan de andere kant van Nicolaï zat, ik keek Nicolaï even aan en hij gaf me een knipoog. Ik voelde mezelf blozen en keek verlegen even naar de tafel.

Nicolaï kreeg wat aandacht van een serveerster en ik zag hoe hij haar inpakte met zijn glimlach. De jongens waren wat aan het joelen en Jacky keek me meelevend aan. Hij gaf het meisje nog een knipoog en daarna liep ze blozend weg "loop je alsjeblieft mee naar het toilet?" Fluister ik naar Jackie waarna ze knikt "Frank mogen we even naar het toilet?" "Ja tuurlijk ga maar" knikt hij en we lopen snel naar het toilet.

"Ik wist dat die twee zoenen niks voor hem betekende" "huh? Twee? Volgens mij ben je wat vergeten te vertellen" zegt Jackie "ja klopt" zucht ik "in de badkamer bij Nicolaï hebben we nog een keer gezoend" "nawh kom hier" zegt ze en ze geeft me een knuffel. "Ik had het kunnen weten" zucht ik en ik leun met mijn handen op de wasbak en kijk even in de spiegel. "Het ligt niet aan jou, je bent prachtig en later als je een vriend hebt en gelukkig met hem bent denkt hij na en vraagt hij zichzelf af waarom hij het zou heeft laten aflopen" zegt ze en ze wrijft over m'n rug "maar het zijn niet alleen die zoenen, hij nodigt me uit om met z'n tweeën film te kijken. Aan tafel hier gaf hij me steeds een glimlach en liet hij me blozen met z'n knipogen en hij doet het bij een ander meisje zo weer" zucht ik "ah dat is wel schattig maar laten we snel terug gaan anders duurt het veel te lang" zegt Jackie "als ze het vragen iemand begon tegen ons te praten en als ze vragen wie of wat laat mij maar aan het woord ik verzin wel wat" zeg ik en we lopen de toiletten weer uit.

Als we terug komen zien we dat Romy wat aandacht krijgt van een mannelijke ober en Frank kijkt hem afkeurend aan. Niet dat Romy wat met hem zou gaan doen want ze heeft thuis toch al een vriend. Jackie, Beau en ik kijken elkaar aan en grinniken wat. "Je valt in de smaak Roomsoesje" grinnik ik "het gaat wel lekker met jou en bijnamen verzinnen eh?!" "Ja heel lekker ik moet er alleen nog één voor ons Beautje" lach ik "welke heeft ze jou gegeven dan?" Vraagt Romy aan Jackie "Jackster" zegt ze rollend met haar ogen "Jackster is wel leuk Roomsoesje vind ik wat minder Pindy" zegt Frank "Pindy?!" Lach ik "ja hun een bijnaam jij ook één" lacht Frank "nou dankjewel" grinnik ik. Het valt me eigenlijk wel mee dat ik nog kan lachen want op dit moment ben ik niet echt in die stemming.

Tijdens het eten heb ik Nicolaï niet meer aangekeken, op de terugweg ben ik maar naast de meiden en Frank gaan lopen zodat Nicolaï me in ieder geval niet kon aanspreken. Ik ben nu wel een beetje klaar met hem, je zou kunnen denken ach het is maar een serveerster maar zo denk ik er in ieder geval niet over.

"Hey Lindy" zegt Bas vriendelijk als ik de gang opkom "flikker op" zeg ik geïrriteerd en ik loop de kamer in. Eenmaal binnen smijt ik de deur dicht en ik plof op m'n bed.
Nicolaï: hey is er iets aan de hand?
Ik zucht en gooi m'n telefoon achter me op bed. "Wat is er?" Vraagt Jackie als ze de badkamer uitkomt "Nicolaï stuurde hey is er iets aan de hand?" "Oh wat heb je gezegd?" "Niks ik negeer hem" ik sta op en loop de badkamer binnen om m'n avondroutine te doen.

"Jackie zullen we morgen de stad in ofzo?" Vraag ik "oeh ja lijkt me gezellig, zullen we Romy en Beau ook meevragen?" "Ja is goed" "Romy en Beau gaan ook mee morgen" zegt Jackie na een tijdje "gezellig" zeg ik en er komt een klein lachje op mijn gezicht.

"Lindy je moet die rozen even weggooien want ze gaan langzaam aan dood als je ze geen water geeft" zegt Jackie "ja ik haal wel even een vaas ofzo" ik sta op van m'n bed en loop in m'n pyjama wat me even niks boeit de kamer uit. Met in m'n hand een pasje loop ik naar de balie waar Bas gelukkig niet zit. "Goedenavond heeft u misschien een vaas of een emmer waar ik mijn bosje bloemen in kan zetten?" "Ja tuurlijk ik zou even een emmer halen" zegt een vrouw en ze verdwijnt achter een deur. Even later komt ze terug met een emmer "u moet hem alleen zelf nog vullen" "oh dat komt wel goed dank u wel" zeg ik vriendelijk en ik vertrek weer naar boven.

Ik haal wat water uit de kraan en zet de rozen die half dood zijn in het water. Misschien gaan ze weer goed leven en anders gooi ik ze morgen of overmorgen alsnog weg. Ik zet de emmer op tafel en ga in m'n bed liggen "Lindy even eh?! Ben je serieus in je pyjama naar de balie gelopen?" Lacht Jackie "ja wat kan mij het nou schelen Bas was er gelukkig niet" Ik kijk nog even op mijn mobiel en zie nog wat berichtjes.
Nicolaï: Lindy? Kun je me alsjeblieft niet negeren en gewoon zeggen wat er is?
Ik besluit nog steeds niks te zeggen en ik bekijk het andere berichtje
Davy: hey :)
Lindy: hee
Ik doe mijn telefoon nog even in de oplader en probeer dan in slaap te vallen.

De jongen met het blonde haar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu