29

917 30 4
                                    

"Heb ik alles voor Rody?" Vraagt m'n moeder "ja als het goed is wel" zeg ik en ik kijk nog even snel rond. "Nou veel plezier lieverds en geniet er een beetje van he?!" Zegt ze en ik geef haar een knuffel. Ze geeft Nicolaï ook een knuffel en dan lopen we mee met de spullen van Rody naar haar auto.

Als m'n moeder weg is pakt Nicolaï de koffers van boven en zet ze in de gang. "Nou zullen we maar richting Schiphol gaan dan?" Vraagt hij en ik knik. Ik pak m'n tas en kijk of alles erin zit en als ik de tickets gezien heb loop ik het huis uit. Als het huis op slot is stap ik in Nicolaï zijn auto en mijn auto zet hij nog even snel in de garage.
- (ik zou jullie het saaie Schiphol verhaal besparen ☺️)
Als we onze koffers hebben lopen we richting de aankomsthallen en zie ik Mikkel en de ouders van Nicolaï al staan wachten. Mikkel rent op Nicolaï af en Nicolaï neemt hem in z'n armen. Ik begroet alvast hun ouders die achter Mikkel aanliepen met een knuffel. "Hey grote zus" zegt Mikkel als hij mij een knuffel geeft "hey klein broertje" glimlach ik. "Zullen we naar huis?" Vraagt z'n moeder "ja ik ben kapot" zucht Nicolaï. Zijn vader neemt m'n koffer over en we lopen met z'n vijven naar de auto.

"Jullie hebben een prachtig huis" zeg ik als ik door de woonkamer loop. "Dankjewel" glimlacht zijn moeder "maar wonen jullie al samen?" Vraagt ze "ja een weekje denk ik" "ja Nicolaï vertelde dat hij van plan was het je te vragen" glimlacht ze.

Ik bekijk de foto's die aan de muur hangen en zie wat foto's toen Nicolaï en Mikkel nog klein waren. "Wat een schatjes waren ze toen hè?" Zegt z'n moeder "nu nog steeds hoor" glimlach ik. "Dit is de familie aan mijn kant en dit is de familie aan Kenny zijn kant" zegt ze en ze wijst twee foto's aan. "Jullie lijken allemaal op elkaar" glimlach ik "dat horen we heel vaak" zegt ze "en jij? Lijk jij op je familie?" "Mijn nichten en ik lijken op elkaar want onze vaders zijn tweeling" "Ohja de trainer was jouw oom toch?" "Ja dat klopt" knik ik.

"Zouden jullie het leuk vinden om morgen wat familie op visite te laten komen?" Vraagt z'n moeder "oh ja dat wil ik mam" zegt Nicolaï "eerst jouw kant" vervolgt Nicolaï nog. "Dan doen we de dag erna de andere kant" zegt z'n moeder en ik knik.

"Heb je al eens een Deens gerecht gegeten?" Vraagt Gudrun als we in de keuken staan "ja het lievelingsgerecht van Nicolaï en Mikkel zei Nico" ze knikt en pakt een boodschappentas. "Je mag mee lopen naar de winkel als je wilt" zegt ze "ja is goed" zeg ik. We lopen nog even langs de jongens om het te melden en dan gaan we lopend naar de winkel.

Gudrun komt nog een vrouw tegen en ze beginnen Deens tegen elkaar te praten. "Hey ik ben Jane een tante van Nicolaï" zegt de vrouw "oh hallo ik ben Lindy de vriendin van Nicolaï" glimlach ik. "Wij gaan snel verder tot morgen" zegt Gudrun "tot morgen" glimlacht Jane. Ik schenk haar nog een glimlach en loop dan achter Gudrun aan de winkel door.

"We zijn thuis" zegt Gudrun "wij zijn in de tuin" hoor ik Kenny zeggen "ga maar naar de jongens toe dan ruim ik dit wel op" zegt ze. "Hoef ik echt niet te helpen?" Vraag ik "nee ga maar naar Nicolaï" glimlacht ze, ik knik en loop dan naar de tuin.

"Hey" zegt Mikkel als ik de tuin in kom "hey" zeg ik terug "doe je mee met een potje voetbal?" Vraagt hij "nee dankje" glimlach ik. "Mmmh Lindy moet je niet oefenen voor dansen? Ik herinner me dat je over twee weken een wedstrijd hebt" grijnst Nicolaï. "Oh jij wilt me zien dansen?" Lach ik "ja eigenlijk wel" gaat hij grijnzend verder. "Ik wil wel eens je dansmoves zien" zegt Kenny. "Als er muziek geregeld kan worden doe ik het" lach ik "zeg maar welk nummer" zegt Mikkel meteen. Ik geef het nummer door en als Gudrun ook op de bank buiten zit wordt de muziek gestart en doe ik het dansje.

"Dat was echt heel goed maar ik ga weer verder met koken" glimlacht Gudrun "dankjewel" glimlach ik en ze loopt naar binnen. "Dat is mijn meisje" zegt Nicolaï, hij staat op en ik voel dat ik moet blozen. Hij loopt op me af en slaat zijn armen om me heen, ik sla mijn armen ook om hem heen en leg mijn hoofd op zijn borst. "Eten" hoor ik Gudrun zeggen, ik laat Nicolaï los en ik voel nog een kus op m'n hoofd. Ik draai me om en zie Gudrun glimlachend staan, ik glimlach ook en loop naar binnen.

"Zou ik helpen met de afwas?" Vraag ik als we van tafel gaan "nee joh dat hoeft niet" zegt Gudrun "mam wij doen het wel met z'n tweeën" zegt Nicolaï en ik knik instemmend "nou vooruit" glimlacht ze. We brengen alle vaat naar de keuken en beginnen met afwassen.

"Nicolaï stop smeerpiet" lach ik "kijk je bent de sopprinses" lacht hij en hij legt nog meer sop op m'n haar. "Nicolaï alsjeblieft dit is valsspelen ik ben nog bezig met afdrogen" lach ik. Als ik het laatste ook heb afgedroogd pak ik ook wat sop en sluip naar Nicolaï toe. Boven zijn hoofd laat ik het sop los en hij grijpt naar zijn haar "die krijg je terug Lindy" lacht hij "Ohja? Jij begon hoor" lach ik. Hij duwt me zachtjes tegen de muur en met z'n lijf blijft hij me tegen de muur drukken. Met z'n bovenlichaam buigt hij achterover en pakt een beetje sop. Ik kan geen kant op want rechts van me is het aanrecht en links staat de koelkast. Het beetje sop wat Nicolaï vastheeft legt hij op het puntje van m'n neus. Ik wil het net weghalen met m'n handen als hij m'n handen pakt en ze naast m'n hoofd tegen de muur duwt. Ik doe mijn hoofd naar voren en druk m'n lippen tegen die van hem.

Hij laat m'n handen los en ik begin in z'n zij te prikken. Hij springt naar achter en ik loop snel het hoekje uit en duw nu Nicolaï die kant op. "Zo heb je nog wat te vertellen?" Vraag ik lachend "niet echt" zegt hij, hij tilt me op en een zachte gil verlaat m'n mond. "Heb jij nog wat te vertellen dame?" Vraagt hij als hij me weer neerzet. "Nou nee eigenlijk niet" lach ik, hij grijnst en drukt zijn lippen op die van mij.

"Mikkel wat ben je aan het doen?" Lacht Nicolaï als hij z'n lippen van de mijne haalt. Ik kijk achter me en zie Mikkel met zijn mobiel staan "oh niks" grijnst hij en hij stopt zijn mobiel in z'n zak. Nicolaï schudt lachend zijn hoofd "laten we dit even gaan opruimen" lacht Nicolaï, ik kijk naar de vloer en zie dat het helemaal nat is. We pakken wat handdoeken en maken de vloer droog.

Als alles weer droog is lopen we lachend de tuin in waar Mikkel wat aan zijn ouders laat zien. "Mam je vloer is ook schoon hoor" lacht Nicolaï "ja het was helemaal nat zie ik" lacht ze "Mikkel?" Zegt Nicolaï en Mikkel zet het op z'n rennen. Ik lach wat verlegen en ga dan op de bank zitten. "Lindy je moet weten dat ik Nicolaï nog nooit zo gelukkig heb gezien met een meisje" glimlacht Gudrun, verrast kijk ik haar aan "het is echt zo, hij geniet van je dat zie ik aan hem" "ik ben ook heel gelukkig met hem" glimlach ik. Ik kijk naar Nicolaï die druk bezig is met Mikkel en het is echt heel leuk om hun samen te zien.

"Wij gaan naar boven" zeggen zijn ouders "ja zullen wij ook maar gaan Lin?" Vraagt Nicolaï en ik knik. "Welterusten" zegt Kenny, hij geeft me een kus op m'n wang en als ik het bij de rest ook gedaan heb loop ik achter Nicolaï aan naar boven.

"Vond je de eerste dag al een beetje leuk?" Vraagt Nicolaï als we in bed liggen. "Ja heel leuk, ik heb ook al een tante van je ontmoet in de winkel" "oh echt? Welke?" Vraagt hij "Jane" "oh dat is mijn lievelingstante" glimlacht hij. "Laten we gaan slapen" zegt Nicolaï als ik moet gapen. Ik knik en leg mijn hoofd op zijn borst.

De jongen met het blonde haar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu