20

903 39 4
                                    

Ik doe m'n ogen open en meteen knijp ik ze weer dicht. Mijn hoofd lijkt wel uit elkaar te barsten. Wat heb ik gister gedaan? Oké ik ben uit geweest en daar was een aardige jongen aan de bar die me drankjes geeft maar hoe de fuck ben ik in m'n bed gekomen. Ik bekijk de kleren die ik aanheb en ik heb een shirt met een onderbroek aan, en hoe heb ik dit aangekregen. Ik hoor de deurbel gaan en ik loop naar beneden waar ik de deur opendoe en Naomi en Joël zie staan "goeiemorgen" gaap ik en ik wrijf even in m'n ogen "morgen? Het is al middag Lin" "eh ja dat wist ik wel" zeg ik en ik laat ze binnen.

"Dus vertel wat weet je nog van gister?" Vraagt Naomi "dat ik Luuk ontmoette en we dronken samen wat drankjes want z'n vrienden wouden niet shotten met hem en die paar shotjes werden al snel redbull met wodka volgens mij dat is het laatste" zeg ik "weet je wie je heeft thuisgebracht?" Vraagt Naomi "nee jullie?" Vraag ik en ik neem een slok met water "nee Nicolaï en Mikkel" zegt ze en ik tuf het water uit in de gootsteen "wat? Was hij er ook?" "Ja in eerste instantie niet maar we konden je niet zo snel vinden en toen kwam Nicolaï eraan met jou aan z'n hand maar jullie hebben niet gezoend, tenminste niet dat ik weet" zegt Naomi. "Nicolaï heeft aan mij vertelt hoe het ging" zegt Joël "oh vertel het alsjeblieft" zeg ik.

En nadat Joël alles tot in detail verteld had stond ik hem met open mond aan te kijken "HIJ heeft mij omgekleed?" Vraag ik nog een keer "ja hij heeft Mikkel de gang opgestuurd en toen jou snel omgekleed" "oh kan het nog erger?" Zucht ik. "Ach het is niet erg hij is nog steeds je vriend" zegt Naomi "ja maar voor hoelang? Ik moet nog steeds met hem praten maar ik heb er geen zin in" zeg ik en ik zet een bakje met eten en drinken voor Rody neer. "Je moet het echt doen Lindy, hij zit echt in zak en as heb ik gehoord van Mikkel en Davy" "misschien morgen ofzo maar ik heb nu barstende koppijn dus dan ga ik niet met hem praten"

Er komt een liedje voorbij op de radio en ik pak ondertussen wat te drinken in de keuken en zing zachtjes mee.
When our friends talk about you, all it it does is just tear me down
Cause my heart breaks a little when I hear your name
"Je houdt nog van hem eh?!" Ik schrik op en zie Naomi staan "oh sorry liet ik je schrikken?" "Ja je liet me schrikken en ja ik hou nog van hem" glimlach ik zwakjes. "Misschien moet je het snel goed gaan maken met hem" zegt ze en ze loopt naar me toe "maar hij mag wel even leiden, ik heb twee nachten lang wakker gelegen omdat meneer lekker bij een ander in bed sliep en ik met z'n broertje zat te wachten beneden" "ik snap het maar zou ik tegen hem zeggen dat je morgen met hem gaat praten. Het deed hem gister al genoeg pijn dat je hem niet herkende" "nee niet morgen" zucht ik. "Oké zeg jij maar wanneer dan stuur ik hem een berichtje maar wacht niet te lang alsjeblieft" "ik zou erover nadenken" zeg ik en ik loop met Naomi naar de woonkamer.

"Zou ik Rody voor je uitlaten?" Vraagt Joël "oh als je wilt heel graag" zeg ik "tuurlijk anders vraag ik het niet" glimlacht hij en ik pak een zakje met brokjes en de riem. "Rody ga je met Joël mee?" Vraag ik en hij komt naar mij toegelopen "nee Joël" zeg ik lachend en ik wijs naar Joël waar hij nu naartoe loopt.

"Ga jij je maar snel aankleden" zegt Naomi, ik knik en ren naar boven waar ik een broek en een simpel shirtje aandoe. Ik doe snel nog m'n haar en loop weer naar beneden. "Wanneer komen je ouders terug?" Vraagt ze "gelukkig vanavond pas" zucht ik. "Wil je ook wat eten?" Vraag ik en ik kijk ondertussen wat we in huis hebben "nee dankje Joël en ik hebben net gegeten"

"Ik vind dit wel een goed ontbijt" zeg ik als ik een pak met koekjes gevonden heb "eetsmakelijk" lacht Naomi "dankje" lach ik en ik werk de eerste koekjes naar binnen. "Maar wat heb jij gister avond allemaal gedaan dan?" Vraag ik "met de meiden gedanst en voor de rest niet zo heel veel" zegt ze, ik knik en we gaan op de bank zitten waar we nog verder praten.

Na drie kwartier komt Joël terug en doe ik de deur voor hem open. Joël staat er met Rody in z'n armen "hij wou niet meer lopen" zegt hij en ik laat hem binnen" dat herken ik" lach ik en ik neem hem over. Ik leg hem in z'n kooitje en neem dan een paracetamol in.

"Dus Lindy wat ga je doen vandaag?" Vraagt Naomi "ik heb geen idee, ik denk het huis een beetje opruimen en dan naar de supermarkt om eten te halen en jullie?" "Wij gaan zo naar mijn ouders" zegt ze "ah leuk" "ja Naoom zullen we gaan?" Vraagt Joël "ja is goed" zegt ze en ze staan op. "Je appt me als je wilt praten met hem eh?" Zegt Naomi terwijl ze me knuffelt "ja ga ik doen" zeg ik en daarna geef ik Joël nog een knuffel "wacht alsjeblieft niet te lang Lin" zegt hij en ik schud m'n hoofd. "Doeii" roep ik ze nog na en dan doe ik de deur dicht.

Ik doe wat was in de wasmachine en ruim wat dingen op. Ik haal nog een stofzuiger door het huis heen en dan loop ik naar de supermarkt.

"Hey Lindy ken je me nog?" Hoor ik iemand vragen, ik kijk opzij en zie Mikkel staan. "Oh hey Mikkel, ja ik ken je nog Joël heeft verteld wat er allemaal gebeurd is" lach ik en ik geef hem een knuffel. "Even een vraag want Nicolaï weet het niet. I-is het over tussen jullie?" "Ehm nog niet volgens mij" zeg ik en ik leg wat eten in m'n mandje. "Oké ik wil je nog wel zien voordat ik weer naar Denemarken ga" zegt hij "wanneer ga je?" "Over een week" "dan kan ik je misschien nog een keer zien" zeg ik en hij knikt "Mikkel waar ben je?" Hoor ik Nicolaï vragen "ik kom eraan" zegt hij en hij geeft me nog snel een knuffel en loopt weer weg. Ik pak nog een zak chips en loop naar de kassa waar ik afreken en weer naar huis loop.

Ik plof op de bank neer en zet pretty little Liars op. Na een paar afleveringen maak ik m'n avondeten en eet ik het op de bank op.

"Hey pap" zeg ik als hij het huis binnenkomt "hey meisje is alles goed gegaan?" "Ja hoor, bij jou ook?" Hij knikt en pakt Rody op die vrolijk tegen hem aanspringt. "Hey mam" zeg ik en ik geef haar een kus "zou ik helpen met de koffers uitpakken?" Vraag ik en ik pak een koffer aan "nee hoeft niet meisje doe maar lekker rustig aan ik doe het wel" zegt m'n moeder, ik knik en ga weer op de bank zitten.

Naomi: girl ga je morgen mee zwemmen met de meiden en wat jongens?
Ik: eh ja is goed
Naomi: ah gezellig! Om 12:30 bij mij
Ik: oké tot morgen X

De jongen met het blonde haar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu