04

1.1K 40 6
                                    

"Waarom zoende je met Nicolaï? Ik had zo gezegd geen gekloot met de jongens" "ja sorry maar we hadden een weddenschap en Nicolaï en ik hadden verloren" "wat zijn dat voor domme consequenties na een verloren weddenschap?" "Hele domme" zucht ik "niet meer doen anders krijg je problemen en als straf moeten jij en Jackie morgen meetrainen" ik knik "knuffel?" Vraag ik voorzichtig "nou vooruit" zegt hij en hij trekt me tegen hem aan "ah Lindy je maakt me nat" lacht Frank en hij laat me weer los.

"En wat zei hij?" Vraagt Jackie als ik weer terug kom "dat ik het niet meer moet doen en als straf moeten wij morgen meetrainen" zeg ik en ik ga op de rand zitten "Nicolaï wil je even komen?" Vraagt Frank, "Naaah en bij mij zei hij het in de gebiedende wijs" "ja omdat hij waarschijnlijk op jou moet letten" lacht Davy zachtjes.

"En?" Vraag ik als Nicolaï terugkomt "oh gewoon een waarschuwing en hij zou het niet tegen jouw vader zeggen" zegt Nicolaï opgelucht "dat wordt hard trainen morgen" grinnikt Davy "jij zou er waarschijnlijk ook bij gepakt worden hoor" zeg ik tegen Davy.

"Ik ga nog even zonnen want ik moet wel een beetje bruin worden sorry guys" zeg ik "ja ik ga met je mee" zegt Jackie en samen lopen we naar de bedjes waar we neerploffen.

Als we weer op de hotelkamers komen plof ik zuchtend op het bed neer. "Omg Lin je hebt gezoend met Nicolaï, hij vind jou sowieso wel leuk en dan worden jullie een stel" zegt Jackie enthousiast "ja heel leuk allemaal Jack" zeg ik geïrriteerd. "Niet dan?" "Hij kloot gewoon wat net zoals de rest van de jongens hier" zucht ik, "ja vast maar zoent hij goed?" Gaat Jackie enthousiast verder "oh my gosh Jackie wat vraag je allemaal maar om antwoord te geven jaa, alleen ik voelde zo'n heel raar gevoel in m'n buik" zucht ik "Awh Lin je bent verliefd" grinnikt Jackie "ugh hou op dat wil ik helemaal niet" en ik druk mijn hoofd in het kussen "ik ga me douchen" mompel ik en ik sta op.
-----
"Wakker worden meiden" hoor ik m'n oom zeggen, ik loop naar de deur toe en doe hem op een klein kiertje open "doen jullie sportkleding aan?" "Ja" gaap ik "Jack heb je sportkleding bij je?" Vraagt Frank "nee" "hier geef deze maar aan Jackie" zegt Frank en hij geeft een tenue met sokken en loopt weer weg. "Hier" zeg ik en ik gooi de spullen op Jackie haar bed. "Ik heb ook geen voetbalschoenen" "die heb ik wel voor je" zeg ik en ik pak een paar voetbalschoenen uit m'n koffer. Voor de zekerheid had ik twee paar meegenomen altijd handig toch?!

Ik had zelf ook het nieuwe trainingstenue al gekregen. Met voetbal train ik altijd in Ajax trainingskleren. Met z'n tweeën lopen we naar beneden en gaan aan tafel zitten "oké iedereen is compleet, vandaag met de training doen er twee meiden mee maar ik wil absoluut geen gekloot, eetsmakelijk allemaal" zegt Frank.

Na het ontbijt lopen we met z'n alle naar de fietsen die in een garage staan. "Jackie, Lindy die roze mountainbikes zijn voor jullie" zegt m'n oom, we knikken en lopen naar de fietsen toe.

Na een fietstocht wat bij mij best goed ging want ik kon aardig bij de groep blijven komen we aan op het trainingsveld. Ik zet m'n fiets aan de kant en ga net zoals de rest op een stoel zitten en doe mijn voetbalschoenen aan.

"Oké Lindy, Nicolaï beginnen jullie maar alvast met lopen" zegt Frank en ik zie Jackie en Davy lachen. Ik zet mijn looppas in en als we een rondje gelopen hebben komt de rest er ook bij en rennen we nog een rondje met z'n alle.

We doen wat oefeningen met schieten op het doel "Lindy het is geen latjetrap" roept Frank "nee sorry" zeg ik en ik sluit weer achteraan in de rij aan. Dan zie ik dat Jackie aan de kant zit en ik geef haar een dodelijke blik, ze lacht en zwaait wat. "Lindy opletten" zegt Frank, ik schiet de bal en hij valt achter de keeper in het net "heel mooi Lindy" roept Frank.

"Zit je op voetbal?" Vraagt Nicolaï als ik naast hem sta te wachten "ja" glimlach ik "nooit gevraagd voor Ajax vrouwen ofzo?" "Heb je niet gezien hoevaak ik de lat raakte?" Vraag ik lachend "ach dat is ook een talent" lacht hij "ja maar niet waar ze naar opzoek zijn" lach ik en hij gooit een bidon water naar me "dankje" glimlach ik vriendelijk. "Oké jongens en Lindy we gaan straks een klein partijtje doen" roept Frank en ik zucht even "moet ik meedoen?" Vraag ik als ik voor m'n oom sta "ja het is je eigenschuld moest jij maar niet..." "ja oké ik snap het" onderbreek ik hem.

De jongen met het blonde haar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu